pytanie o termometry rteciowe

1. Data: 2006-05-01 12:03:13

Temat: pytanie o termometry rteciowe
Od: "kowboy" <k...@W...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie. Przepraszam ze akurat na tej grupie, ale juz nie wiem gdzie
moge szukac pomocy. Jezeli w domu zbije sie termometr rteciowy to co
najlepiej zrobic? Chodzi mi o to czym i w co zbierac rtec by sobie nie
zaszkodzic no i co pozniej z ta rtecia zrobic?

pozdrawiam

kowboy

2. Data: 2006-05-01 12:27:43

Temat: Re: pytanie o termometry rteciowe
Od: "Karmazynowy" <n...@s...xx> szukaj wiadomości tego autora

kowboy <k...@W...icpnet.pl> napisal nam:

> [...]
> to co najlepiej zrobic? Chodzi mi o to czym i w co zbierac rtec by
> sobie nie zaszkodzic no i co pozniej z ta rtecia zrobic?

zasypać sproszkowana siarka, tworzy się wtedy siarczek rtęci. A to zebrac
ale raczej nie rozpylajacym na okolice odkurzaczem!

3. Data: 2006-05-01 13:06:37

Od: "kowboy" <k...@W...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A siarczek rteci nie jest juz szkodliwy? Na przyklad dla otoczenia -
srodowiska? Chodzi mi o to by nie zatruwac natury.

kowboy

4. Data: 2006-05-01 13:11:31

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karmazynowy napisał(a):

> zasypać sproszkowana siarka, tworzy się wtedy siarczek rtęci. A to zebrac
> ale raczej nie rozpylajacym na okolice odkurzaczem!

My z siostra jak byłyśmy małe spacjalnie zbijałyśmy termomerty, żeby
się kuleczkami rtęci pobawić :-)

--
Kaja

5. Data: 2006-05-01 13:32:29

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zasypać sproszkowana siarka, tworzy się wtedy siarczek rtęci. A to zebrac
> ale raczej nie rozpylajacym na okolice odkurzaczem!

Zebrac rtec (najlepiej bez kontaktu skory z rtecia) (nie zasypana) do
sloiczka i zalac woda. Pozniej zaniesc do laboratorium chemicznego
(zazwyczaj nie chca przyjmowac),
Zasypac siarką tak jak wyzej. To najlepszy sposob!! HgS jest juz
nieszkodliwym zwiazkiem dla czlowieka

Niedawno byl taki temat poruszany pl.sci.chemia lub alt.pl.chemia

6. Data: 2006-05-01 13:53:08

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
Karmazynowy napisał(a):
> kowboy <k...@W...icpnet.pl> napisal nam:
>

> My z siostra jak byłyśmy małe spacjalnie zbijałyśmy termomerty, żeby
> się kuleczkami rtęci pobawić :-)

To dobrze, ze od tej zabawy nie wyrosly wam trzecie raczki albo 6 palec :)

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

7. Data: 2006-05-01 17:33:00

Od: "Agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodeck" <o...@p...fm.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nieszkodliwym zwiazkiem dla czlowieka
>
> Niedawno byl taki temat poruszany pl.sci.chemia lub alt.pl.chemia

A skąd wziąść siarkę w domu akurat w tym momencie?

pozdrawiam
Aga

8. Data: 2006-05-01 17:51:40

Od: "Karmazynowy" <n...@s...xx> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd wziąść siarkę w domu akurat w tym momencie?

od jakiegos ogrodnika zalatwic troszke :) Bedzie taka brudna, zolta slabo...
czysta siarka jest odblaskowa, neonowa jak flamaster do zaznaczania tekstu
:)

9. Data: 2006-05-01 18:14:55

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

creed napisał(a):
> Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> To dobrze, ze od tej zabawy nie wyrosly wam trzecie raczki albo 6 palec :)

Trzecie rączki, albo szósty palec wykształcają się chyba tylko w
brzuchu matki.

--
Kaja

10. Data: 2006-05-01 19:30:50

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

creed napisał(a):
> Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> Trzecie rączki, albo szósty palec wykształcają się chyba tylko w
> brzuchu matki.

To jestem jakis wyjatkowy pod tym wzgledem chyba, mi sie nie wykrztalcily
ani trzecie raczki ani szesc palcow:)

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.