Epilepsja a rower

1. Data: 2006-05-01 10:16:59

Temat: Epilepsja a rower
Od: "Michał Skrzecz" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój znajomy ma epilepsję, wiem że nie może prowadzić samochodu ale nie
jestem pewien czy może prowadzić rower, proszę o pomoc

2. Data: 2006-05-01 11:20:13

Temat: Re: Epilepsja a rower
Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Skrzecz" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> Mój znajomy ma epilepsję, wiem że nie może prowadzić samochodu ale nie
> jestem pewien czy może prowadzić rower, proszę o pomoc

Napewno nie moze, wogole nic nie moze.
Samochod, to rozumiem, ale dlaczego mialby nie moc prowadzic roweru?
Najwyzej sam sobie zaszkodzi, ale to przeciez on powinien sobie na to
pytanie odpowiedziec.

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

3. Data: 2006-05-01 12:28:59

Od: "Karmazynowy" <n...@s...xx> szukaj wiadomości tego autora

Michał Skrzecz <m...@n...pl> napisal nam:

> Mój znajomy ma epilepsję, wiem że nie może prowadzić samochodu ale nie
> jestem pewien czy może prowadzić rower, proszę o pomoc

Rowerkiem nikogo nie zabije, w kasku jak bedzie sie poruszal to moze i
siebie nie. To juz lekarz prowadzacy powinien mu odpowiedziec na to pytanie
chyba?

4. Data: 2006-05-01 13:02:02

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

creed napisał(a):
> [...]
> Samochod, to rozumiem, ale dlaczego mialby nie moc prowadzic roweru?
> Najwyzej sam sobie zaszkodzi, ale to przeciez on powinien sobie na to

Czym sobie zaszkodzi, przeciez prowadzenie roweru to nie jechanie na
nim, tylko idzie się, trzymając kierownicę prowadzi.

--
Kaja

5. Data: 2006-05-01 13:09:54

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
creed napisał(a):
> Użytkownik "Michał Skrzecz" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> Czym sobie zaszkodzi, przeciez prowadzenie roweru to nie jechanie na
> nim, tylko idzie się, trzymając kierownicę prowadzi.

Nie wiem, co chcialas osiagnac piszac to, co napisalas.

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

6. Data: 2006-05-02 16:57:45

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 May 2006 14:28:59 +0200, Karmazynowy wrote:

> Rowerkiem nikogo nie zabije, w kasku jak bedzie sie poruszal to moze i
> siebie nie.

Jesteś pewny, że rowerkiem nikogo nie da się zabić? To pomyśl chwilkę...

Wyobraź sobie, ze jedziesz samochodem. Przypuśćmy, ze wąską drogą.
Przed Tobą rowerzysta (w kasku, a jakże). chcesz go wyprzedzić, a on
nagle spada z roweru tuż pod Twoją maskę. Hamujesz ostro, odbijasz w
lewo, wjeżdżasz w kolumnę pieszych po przeciwnej stronie drogi. Albo na
przykład wjeżdżasz na czołówkę w TIRa który jechał naprzeciw. Albo w
malucha z pięcioosobową rodziną w środku. Albo w traktor. Rowerzysta
może i przeżyje. Co z innymi uczestnikami ruchu?

Inna sytuacja: rowerzysta (powiedzmy taki 80 kilo żywej wagi) jedzie
sobie ścieżką rowerową i nagle skręca w lewo/prawo wjeżdżając na chodnik
i zaraz potem pada. Pech chciał, ze akurat na dwulatka, który szedł
sobie dwa kroki przed rodzicami. Przy odrobinie pecha - śmierć na
miejscu.

Owszem, mało możliwe. Ale możliwe, nieprawdaż?

> To juz lekarz prowadzacy powinien mu odpowiedziec na to pytanie
> chyba?

Pewnie prawda.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

7. Data: 2006-05-02 19:18:19

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> malucha z pięcioosobową rodziną w środku. Albo w traktor. Rowerzysta
> może i przeżyje. Co z innymi uczestnikami ruchu?

Masz racje, ale nie popadajmy w paranoje. Prowadzic taczek tez nie moze, bo
moze miec podobne dzialanie, jezli pchalby je kolo ulicy, isc w zasadzie tez
nie bardzo, bo upanie nagle, ktos bedzie chcial go ominac i nieszczescie
gotowe. Nie mozna odbierac czlowiekowi szansy na normalne zycie, bo moze
nastapic cos, czego uzylby rezyser "oszukac przeznaczenie"

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

8. Data: 2006-05-04 12:06:03

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 2 May 2006 21:18:19 +0200, creed napisał(a):

> [...]
> nie bardzo, bo upanie nagle, ktos bedzie chcial go ominac i nieszczescie
Między jazdą a chodzeniem jest różnica prędkości i manewrowości.

> Nie mozna odbierac czlowiekowi szansy na normalne zycie, bo moze
> nastapic cos, czego uzylby rezyser "oszukac przeznaczenie"
Toteż musi sam ocenić. Niektórzy "czują" nadchodzący atak, są różne formy
epilepsji.....

--
PiS = Populizm i Socjalizm
To napisałem ja - zapluty karzeł III RP

9. Data: 2006-05-04 15:20:19

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl> napisał w wiadomości

> Między jazdą a chodzeniem jest różnica prędkości i manewrowości.

Efekt ten sam- niespodziewane wtargniecie na jezdnie.

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

10. Data: 2006-05-04 22:11:17

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:e3d63k$5dp$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze creed

> Efekt ten sam- niespodziewane wtargniecie na jezdnie.

a) Bzdura. Jest różnica między skręceniem kierownicy a zrobieniem kilku
kroków
b) Nieskoordynowany rowerzysta bywa niebezpieczny dla innych pieszych.
Pieszy jakby mniej, bo energia kinetyczna jest proporcjonalna do
predkości w drugiej potędze.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

Czym leczyć zastrzał?
guz pod skórą
Tumor mammae dex
Co to znaczy...
Darmowe badania profilaktyczne w Wawie: korzystajcie!