nieudany karmel

1. Data: 2001-12-24 08:24:31

Temat: nieudany karmel
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

droga grupo,

pomóż. robiłam w sobotę karmel (na słodkie kulki, przepis z magazynu
gazety), pierwszy raz z masłem. działałam zgodnie z przepisem. rozpuściłam
masło, dodałam cukier, cały czas mieszałam. ale cukier wcale się nie
rozpuścił, na patelni zrobiła się jakaś zupełnie nie homogenizowana kupa (o
kolorze tejże). kiedy kupa osiągnęła niebezpieczną temperaturę (za chwilę
mogła zacząć dymić), dodałam wody (zgodnie z przepisem). chwilę pogotowałam,
konstystencja zrobiła się ok, kolor też, ale zapach zupełnie nie ten! (kupą
nie pachniało, ale karmelem też nie) co się stało? dlaczego karmel się nie
udał? czy to wina teflonowej patelni? czy może ciemnego cukru, którego
użyłam?

(stropiona, chociaż nie tak bardzo, bo w końcu dziś wigilia) zosia

1. Data: 2001-12-24 11:50:33

Temat: Re: nieudany karmel
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>użyłam?
>
>(stropiona, chociaż nie tak bardzo, bo w końcu dziś wigilia) zosia

chyba cukier...
probuj na wszelkie kombinacje wmalych ilosciach...kiedys gdzies
jakis tam przpeis nop mowil zeby cukier podgrzewac
POWOLI...cokolwiek moze to znaczyc...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-24 12:17:56

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba cukier...
> probuj na wszelkie kombinacje wmalych ilosciach...kiedys gdzies
> jakis tam przpeis nop mowil zeby cukier podgrzewac
> POWOLI...cokolwiek moze to znaczyc...

dzieki krysiu,

tez mysle, ze to wina cukru, bo on nawet na surowo jakos tak dziwnie
pachnie, a podgrzewalam bardzo powoli. czyli nie moja wina, jak fajnie!

wesolych swiat,

1. Data: 2001-12-24 13:32:29

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"zosia" <z...@m...pl> a écrit dans le message news:
a076cl$10o$...@n...tpi.pl...

> dzieki krysiu,
>
> tez mysle, ze to wina cukru, bo on nawet na surowo jakos tak dziwnie
> pachnie, a podgrzewalam bardzo powoli. czyli nie moja wina, jak fajnie!

Nie, nie to nie jest wina cukru (ja zawsze do wszystkiego brazowego uzywam,
do karmelu tysz).
Karmel robi sie gotujac (a pozniej smazac...) cukier z woda. Cala operacja
jest b. prosta i zajmuje raptem 10 min. POTEM mozna dodac masla.
Zupelnie nie rozumiem Twojego przepisu : w jaki sposob moglby sie cukier
rozpuscic w tluszczu ??? Prawa fizyki nie pozwalaja...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-25 21:15:27

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]

> Zupelnie nie rozumiem Twojego przepisu : w jaki sposob moglby sie cukier
> rozpuscic w tluszczu ??? Prawa fizyki nie pozwalaja...

Chyba wiem, o który przepis chodzi. Robiłam te kuleczki i mnie wyszły
pyszne. Z tym cukrem też miałam początkowo kłopot ale w momencie kiedy
zrobiła się ta dziwna bryja, o której wspominasz zdjęłam patelnię na moment
z ognia i potem dalej podgrzewałam i cukier zrobił się przezroczysty.
Faktycznie z tłuszczem raczej się nie połączył ale po dolaniu wody i
częściowym odparowaniu uzyskałam gęstą pachnącą masę. Mam też przepis na
tartę tatin i w nim również podane jest aby karmel robić z cukru i masła.

Kasia L.

1. Data: 2001-12-27 17:41:50

Od: "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zupelnie nie rozumiem Twojego przepisu : w jaki sposob moglby sie cukier
> rozpuscic w tluszczu ??? Prawa fizyki nie pozwalaja...

Zrobilam karmel na masle i wyszedl bardzo dobry tylko na bardzo malym ogniu
w tym jest caly sekret
Pzdr Ivona

> Ewcia
>
> --
> Niesz !

Swieta inaczej niz mialy byc...plus dywagacje wigilijne
Życzenia
DLA EWY
Wesolych Swiat!
katastrofa kulinarna, ale humor dalej ok! :-)