Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.

131. Data: 2019-05-09 13:01:26

Temat: Re: niowych dni.
Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.05.2019 o 02:49, Ilona pisze:

> Własnie tu jest clue.
> Niektórzy już zaczynają dostrzegać, że bez gruntownego
> przeorganizowania oświaty w Polsce będzie tylko gorzej.
>
> "Rewolucje może poprzeć tylko społeczeństwo ciemne, niewyksztłcone,
> prymitywne, nie rozumiejące rzeczywistości."
>
> https://www.youtube.com/watch?v=rjsiMN7lhuo

TA oświata niestety nie prowadzi do oświecenia. Weźmy na ten przykład
historię - z jakim bagażem wiedzy wyjdzie absolwent skoro z tej szkoły
gdzie się go tylko urabia do ustroju panującym w kraju a nie uświadamia
w faktach historycznych.

132. Data: 2019-05-09 13:02:52

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.05.2019 o 02:52, Ilona pisze:

> Słusznie.
>
> tu jest jeden kandydat:
> https://www.rp.pl/Polityka/190129350-Powstala-partia
-Polexit-Glownym-postulatem-wyjscie-z-UE.html

Jeden to za mało, potrzeba nam przynajmniej większości konstytucyjnej w
sejmie aby cokolwiek pożytecznego w Kraju próbować zrobić.

133. Data: 2019-05-09 13:03:45

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.05.2019 o 02:56, Ilona pisze:

> Tak jak Stalin połaczył komunizm radziecki z imperializmem rosyjskim,
> tak dziś niemieckie elity w Unii budują Mitteleurope.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitteleuropa

Problem w tym abyśmy my umieli się w tym znaleźć. Jawne opowiadanie się
po którejś ze stron a nawet ogłaszanie się wrogiem jednego z mocarstw
jest nie tylko krótkowzroczne ale zwyczajnie głupie.

134. Data: 2019-05-09 13:04:04

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.05.2019 o 03:25, Ilona pisze:

> Ten jeden człowiek, to tylko symbol.
> Tamten zryw, to wypadkowa przyjaznej polityki państwa, (coś jak
> reformy Wilczka w 88), i przedsiębiorczości obywateli.

My też mieliśmy swojego Leppera, niestety - nie ten klimat nie te czasy
aby jeden człowiek mógł coś zdziałać w walce z "państwem".

135. Data: 2019-05-09 18:08:20

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-09 12:57, Trybun wrote:

> Też tak właśnie myślę. Jaki był i jest, taki jest, ale nazywanie go
> "zdrajcą" to już duża przesada. Tym nie mniej mam sporo uwag krytycznych
> do niego jako prezydenta, jednak w świetle twórczości jego następców i
> tu nie może być mowy o zdradzie.

Ta, od samego początku realizował cele wyznaczone przez specsłużby.
Można powiedzieć, że do samego końca zachował sie bardzo lojalnie.

136. Data: 2019-05-09 18:09:25

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-09 12:59, Trybun wrote:

> E tam, bez wsparcia państwa, bez finansowania takie coś nie ma racji
> bytu. Bo naturalną rzeczą jest że takie służby w czasie legalnej
> działalności mają duże prawa, z chwilą rozwiązania je tracą. A samym
> terrorem, zastraszaniem itp sprawami daleko nie ujadą.

Marzyciel. Tracą ale, tylko formalnie.

137. Data: 2019-05-09 18:11:52

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-09 12:59, Trybun wrote:

> Ale mi nie chodziło o służby typu wywiad kontrwywiad itd. Ja mam uwagi
> nie do nich a  do osobników typu prezydent, premier czy ministrostwie,
> to oni rządzą tym krajem w naszym imieniu a chodzili i  chodzą na
> łańcuchu poleceń z zagranicy.

Właśnie.
Oni raczej nie rządzą. Oni 'dzierżą zewnętrzne znamiona władzy'*.

* - by Michalkiewicz.

138. Data: 2019-05-09 18:15:31

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-09 13:01, Trybun wrote:

> [...]
> historię - z jakim bagażem wiedzy wyjdzie absolwent skoro z tej szkoły
> gdzie się go tylko urabia do ustroju panującym w kraju a nie uświadamia

i z tego powodu, w niektórych krajach jest coś takiego, jak: 'bon
edukacyjny'.

Poza tym, możliwa jest edukacja domowa, połączona z konsultacjami
prowadzonymi przez pedagogów z państwego systemem oświaty.

139. Data: 2019-05-09 18:18:24

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-09 13:02, Trybun wrote:

-Polexit-Glownym-postulatem-wyjscie-z-UE.html

> Jeden to za mało, potrzeba nam przynajmniej większości konstytucyjnej w
> sejmie aby cokolwiek pożytecznego w Kraju próbować zrobić.

To prawda.
Jednak, na początek, dobrze by było wypracować lepszą sytuacje/pozycje
do negocjacji.
//np: taka, jaką mają teraz Brytyjczycy.

140. Data: 2019-05-09 18:29:18

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-09 13:03, Trybun wrote:

> Problem w tym abyśmy my umieli się w tym znaleźć. Jawne opowiadanie się
> po którejś ze stron a nawet ogłaszanie się wrogiem jednego z mocarstw
> jest nie tylko krótkowzroczne ale zwyczajnie głupie.

Takie wrażenia, opowiadania się czyimś wrogiem, sprawiają media, które
nie zawsze dbają, (żeby nie powiedzieć: jawnie szkodzą), o interes
Najjaśniejszej Rzeczypospolitej.

//zauważ, że pomimo wielu negatywnych opinii o polityce zagranicznej,
współpraca gospodarcza nie została zerwana.
Putin jabłek nie chciał, bo potrzebował na gwałt jakiegoś sukcesu w
polityce wewnętrznej, ale polskie pociągi nadal jeżdzą z Zhengzhou do
Pruszkowa.

Przemoc adminów Sieci, ciąg dalszy historii.
Hoży Ambroży
Wolna Wola a sugestia.
Partnerstwo w epoce przemian.
"Czy jesteś NORMALNY?"