noże kuchenne

1. Data: 2009-12-10 23:59:00

Temat: noże kuchenne
Od: Aga <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym kupić w prezencie gwiazdkowym zestaw noży kuchennych. Jakiej
firmy wybrać?
agnieszka

2. Data: 2009-12-11 00:53:53

Temat: Re: noże kuchenne
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga pisze:
> Chcialabym kupić w prezencie gwiazdkowym zestaw noży kuchennych. Jakiej
> firmy wybrać?
> agnieszka

Za kwotę ~200 zł. bezkonkurencyjne są kute noże Fiskars z serii Functional Form PRO
(http://allegro.pl/item834456956.html) i ostrzałka do kompletu
(http://allegro.pl/item825561559.html) - to jest zestaw na długie lata (sam używam
już piąty rok),
noże są świetnej jakości, bardzo długo trzymają ostrość, trzyma się je pewnie nawet w
mokrej dłoni,
a do tego czuć że to kawał kutej stali a nie blacha.

Za podobne pieniądze dostać można również cenione, noże Victorinox z serii Fibrox -
które niestety w
przeciwieństwie do noży serii FF Fiskars mają raczej kiepską stylistykę - ale
właściwości tnące to
zdecydowanie rekompensują (tną agresywniej niż noże fiskars), co prawda noże te nie
są kute ale
wykonane ze świetnej jakośći Szwajcarskiej stali.
(http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=Fi
brox)

Jeśli jednak noże mają być przeznaczone dla osoby która lubi gotować, lub zajmuje się
tym zawodowo
to najlepszym wyborem będą kute noże Victorinox, posiadają one klasyczną stylistykę,
wykonane są z
najlepszej jakości szwajcarskiej stali, i w porównaniu do noży Fiskars trzymają
ostrość znacznie
dłużej. Ze względu na cenę w tym wypadku dobrym i rozsądnym wyborem jest zakup
jednego uniwersalnego
noża, np. nóż szefa kuchni 22cm (http://allegro.pl/item826088118.html) a do tego
zakup kilku
,,pikutków" - małych noży pomocników (http://allegro.pl/item833432687.html) - są
niezastąpione w
kuchni, taki komplet z powodzeniem zastąpi cały zestaw noży.

Jeśli noże mają być prezentem przeznaczonym do normalnego domowego użytku to
zdecydowanie najlepszym
wyborem będą noże Fiskars + ostrzałka, wszelkiej maści bazarowce i noże z IKEI czy
innych
supermarketów nie mają do nich porównania.

--
www.blog.vcore.pl o Blog prywatny

www.webprogress.com.pl o WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

3. Data: 2009-12-11 02:56:53

Od: Jacek Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

nie rdzewieja w zmywarce?

4. Data: 2009-12-11 08:04:53

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Szaniawski pisze:
> nie rdzewieja w zmywarce?

Fiskars nie. Victorinxa nie posiadam.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2009-12-11 09:56:46

Od: "Przemek G." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci

> Fiskars nie. Victorinxa nie posiadam.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Witam :)

nóz victorinox - szega kuchni 22cm posiadam juz od ponad 2 lat. pierwsze
ostrzenie bylo potrzebne po pól roku uzytkowania w warunkach domych dzien w
dzien.
dodatkowo warstwa antyposlizgowa w sposób wrecz idealny spelnia swoje
zadania.
Taki sam nóz kupilem koledze i tez jest z niego zadowolony.

jak cos to tylko victorki :))

6. Data: 2009-12-11 14:17:37

Temat: Re: no?e kuchenne
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Szaniawski pisze:
> nie rdzewieja w zmywarce?

Z aktualnie produkowanych noży rdzewieją tylko kute noże japońskie (santoku, deba),
które
tradycyjnie wykonywane są ze stali węglowej, i trzeba je po każdym myciu dokładnie
osuszać - ale
taki ich urok, sam posiadam santoku i im więcej jest używany tym nabiera ładniejszego
wyglądu

Wszystkie nowoczesne firmowe noże są produkowane ze stali nierdzewnej

7. Data: 2009-12-12 09:58:45

Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Szaniawski" <i...@n...com> schrieb im Newsbeitrag
> nie rdzewieja w zmywarce?

traca ostrosc
Ilona

8. Data: 2009-12-13 09:47:38

Od: Jacek Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> wrote:

>Wszystkie nowoczesne firmowe noże są produkowane ze stali nierdzewnej

to wszyscy wiedza, ale sa stale roznej jakosci. w wodzie to zadna nie
rdzewieje, ale proszek do zmywarki jest bardzo agresywny i na stali
nierdzewnej gorszej jakosci pojawiaja sie delikatne brazowe plamy.

9. Data: 2009-12-13 09:48:49

Od: Jacek Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"IP" <i...@g...de> wrote:

>traca ostrosc

takia jest ogolna opinia. stwierdzilas to osobiscie?

10. Data: 2009-12-13 14:42:22

Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> takia jest ogolna opinia. stwierdzilas to osobiscie?
To jest opinia kucharzy, a ja na moich nozach nie mam zamiaru
eksperymentowac :-)
Ilona

Salatka z ryzem, czerwona- co to moze byc?
tk
Kiełbasa biała - Poznań
drożdże instant
śledzie bosmańskie