nowe mieszkanie

1. Data: 2001-10-15 14:09:41

Temat: nowe mieszkanie
Od: "QW" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkim,

niedlugo odbiore w koncu klucze do nowego mieszkania i w zwiazku z tym od
pewnego czasu usilnie czytam liste. wiele sie juz dowiedzialem i wiele sie
pewnie jeszcze dowiem.
generalnie teraz mam problem jakie wybrac drzwi wewnetrzne, jakie plytki,
glazura, terakota, jakie panele drewniane, a moze parkiet, co do lazienki,
itp. itd. co tu kupic, zeby bylo dobre i nie kosztowalo majatek :-))).
jezeli macie jakies doswiadczenia w tej sprawie i chcecie sie nimi
podzielic, to bardzo prosze.

pozdrawiam,

QW

--
q...@p...onet.pl

1. Data: 2001-10-15 14:42:44

Temat: Re: nowe mieszkanie
Od: "--jerry--" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> itp. itd. co tu kupic, zeby bylo dobre i nie kosztowalo majatek :-))).
> jezeli macie jakies doswiadczenia w tej sprawie i chcecie sie nimi

Mialem to samo, na szczescie juz za soba...
Ale jedna refleksja - zaden panel nie jest tak dobry jak parkiet. Nawet
najdrozsze panele nie wytrzymuja proby czasu, tak jak parkiet, ktory moze
lezec i 30 lat.

Tak wiec panele - nie polecam.

Jarek

1. Data: 2001-10-16 06:53:09

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"> ............, zlew z 1000zl, z 250
> bateria kuchenna, jakies grosze syfon+rury do odplywu. to orientacyjne
> ceny.

to ja jakiś cienias jestem bo mój zlew kosztował razem ze specjalnym sufonem
niecałe 200 zł...!!

marek

1. Data: 2001-10-16 07:48:29

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

QW wrote:

> niedlugo odbiore w koncu klucze do nowego mieszkania
[ciach]
> itp. itd. co tu kupic, zeby bylo dobre i nie kosztowalo majatek :-))).
> jezeli macie jakies doswiadczenia w tej sprawie i chcecie sie nimi
> podzielic, to bardzo prosze.

pytanie podstawowe. masz kase na kompletne wyposazenie mieszkania?
bo musisz sie zajac:

1.scianami (malowanie lub gladz+malowanie)
2.podlogi
3.wyposazenie lazienki i ewentualnie oddzielnej ubikacji jesli masz
4.meble kuchenne, armatura czyli zlew+akcesoria, kuchnia gazowa,
piekarnik,
zmywarka

to wszystko kosztuje. na ile masz kasy?

ja napisze, ze kasy nie mam za duzo. tez niedawno odebralem mieszkanie.
poszedlem po najmniejszych kosztach, co zrobilem:
1.gladz gipsowa+malowanie dekoralem (dobrze kryje i jest twardy)
2.grunt na niezagipsowane sciany oraz wszystkie podlogi
3.do pomieszczen mokrych jakies linoleum, w lublinie 16 17zl/m2
4.do suchych pomieszczen wykladziny dywanowe (jedna cienka kosztowala
mnie
20zl/m2 druga 33zl/m2)
5.mam oddzielny kibelek, wiec go zamontowalem. z najtanszych kupilem
najlepszy
stojacy, wyszlo ze wszystkimi akcesoriami (w tym rura PCV odplywowa i
kolana)
jakies 350zl. docelowo ma byc wiszacy
6.kurki co wkrecenia w sciane, przewody cisnieniowe do ktorych potem
(jeszcze nie mam) przykrece baterie, tasma hydrauliczna
uszczelniajaca 5mm
szerokosci. na to wszystko gora 50zl
7.wielka miska by sie umyc :)
8.na balkonienie robilem nic.
9.oprawki na zarowki i oczywiscie zarowki.

czyli nie mam lazienki i kuchni. wysepilem jakis zlew tymczasowo do
kuchni,
kuchenka elektryczna. gazu nie podlaczalem bo niby do czego.

i tak wygladaja poczatki. najwazniejsze ze za stancje nie musze bulic.
teraz zbieram na lazienke, a to bedzie bardzo duzy wydatek, mysle
ze w okolicach 10000zl. nastepna bedzie kuchnia, meble kuchenne na
zamowienie kosztuja ok. 4000. do tego kuchnia w blat 1000zl, piekarnik
pewnie z 1500 do 2000, zmywarki nie bede mial, zlew z 1000zl, z 250
bateria kuchenna, jakies grosze syfon+rury do odplywu. to orientacyjne
ceny.

co do plytek, sa bardzo rozne. mi sie nie podobaja te z nadrukiem,
bo z bliska widac na nich siateczke wydruku. jest dosyc gruba, duzo
grubsza
niz na zdjeciach w gazetach codziennych. paskudztwo :)
prawdopodobnie omine wielkim kolem moj drogi supermarket, czyli obi.
chyba ze cos bedzie tam, i nigdzie indziej.
a glazura wychodzi gdzies 20zl/m2, oczywiscie plytki ktore sa dobrej
jakosci i dosyc dobrze wygladaja. do tego klej, koszty ulozenia
chyba ze sam sie bierzesz za to jesli potrafisz.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-10-16 07:50:30

Temat: Odp: nowe mieszkanie
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ściany na razie zostawiłem białe

Podłoga (kuchnia + przedpokój): gres - wytrzymałe, łatwe do czyszczenia i
nie ma śladów zużycia (jednolita barwa w całej masie) - ok. 25 zł/m2,
ułożenie (w rąb) - ok. 30 zł/m2

Meble do kuchni kupiłem drogie, ale podobają mi się i są warte swojej ceny:
IKEA Varde, do tego kran za ok. 150 zł;

Planuję rzucić na ścianie przy zlewozmywaku kafelki glazura białe (zostały
mi od łazienki), tak, że to tylko robocizna.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-10-16 09:14:10

Od: "Daniel S" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik QW <q...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qeqsq$219h$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> itp. itd. co tu kupic, zeby bylo dobre i nie kosztowalo majatek :-))).
> jezeli macie jakies doswiadczenia w tej sprawie i chcecie sie nimi

To tak jak ja :)

oto moje zestawienie kosztów - 70 m2 (przyblizone)

kuchnia - meble - 4.000
sprzet (amica) - 6.500
glazura - 800

lazienka + wc - glazura -1.500
armatura (cerasit +sanplast)- 1.500

panele (melux albo menolux)- 1.500

farby - 500

drzwi wew (porta)- 1.500

2 szafy wnekowe (Senator - polecam) - 3.000

robocizna - (wszystko: malowanie, glazura, montaz etc) - 6.000

notariusz - okolo 2.000

troche to mnie kosztowało, ale troche tez oszczedzalem

zycze powodzenia

daniel

1. Data: 2001-10-16 09:41:23

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda wrote:

> "> ............, zlew z 1000zl, z 250
> >

> to ja jakiś cienias jestem bo mój zlew kosztował razem ze specjalnym sufonem
> niecałe 200 zł...!!

to zalezy jaki zlew chcesz kupic :) ja chce taki drogi, i musze
poczekac.
a teraz mam zlew za darmo. metalowy w emalii i troche poobijany :)

1. Data: 2001-10-16 14:48:49

Od: "T.Zon" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

QW napisał(a) w wiadomości: <9qeqsq$219h$1@news2.ipartners.pl>...
> [...]
>itp. itd. co tu kupic, zeby bylo dobre i nie kosztowalo majatek :-))).
>jezeli macie jakies doswiadczenia w tej sprawie i chcecie sie nimi

Swietna zabawa. Nastaw sie na dlugie szukanie tego co Ci podpasuje.
Najwieksza frajde sprawia dobranie poszcz. elementów tak zeby wszystko do
siebie pasowalo.

Jezeli planujesz zamieszkac jak najszybciej no to musisz przede wszystkim
zrobic kuchnie i lazienke. Wybor mebli jest spory ale raczej standardowych.
Inne kolory etc. oznaczaja czekanie 2-3 tygodni.

Ja zaczalem od wyrownania podlog, dalej malowanie sufitow i scian Dulux , i
podloga panele Classena Allegro (ciut sie zawiodlem), drzwi wew. Interdoor
ok 1200 sztuka plus szybki z Castoramy.

Co do niesmiertelnych dyskusji o panelach VS parkiet. Pod spod dalem zielone
plyty w wersji profi (32 dB wygluszania vs 20 cos zwykle) konsystencja
twardej welny mineralnej. Podloga jest wygluszona ale jak sie chodzi w
twardym obuwiu no to stuka. Niestety Allegro Classena sa IMO kiepskawe po
roku uzytkowania widac pod swiatlo ryski, konieczne jest zabezpiecznie taka
warstwa akrylowa.

Plusy to latwosc ukladania, latwosc utrzymania w czystosci, niska cena
wyglad jak dla mnie OK. Jak mi sie znudzi to po kilku latach w ciagu
weekendu uloze nowa podloge.

Polecam pismo Majster. W archiwalnych numerach bylo jak dobierac plytki i je
ukladac.

Pozdro
ZOnzi

1. Data: 2001-10-18 20:36:47

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale jedna refleksja - zaden panel nie jest tak dobry jak parkiet. Nawet
> najdrozsze panele nie wytrzymuja proby czasu, tak jak parkiet, ktory moze

Oj, to za dlugo - ta sama podloga 30 lat ? ;-)

moze za 5 lat kupisz inne mieszkanie, to sprzedasz i nastepny wlasciciel
i tak zerwie podloge, rozkuje sciany i przerobi wszystko po swojemu.
szkoda drzewek ...

--w

1. Data: 2001-10-18 20:38:41

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.Zon" wrote:
[...]
> Ja zaczalem od wyrownania podlog, dalej malowanie sufitow i scian Dulux , i
> podloga panele Classena Allegro (ciut sie zawiodlem), drzwi wew. Interdoor
> ok 1200 sztuka plus szybki z Castoramy.

wlasnie, jakie jest znaczenie producenta farby ? czemu niektore sa drozsze
i czemu warto za nie wiecej placic ?

--w

Archiwum grupy
Okna Thyssen