Re: nowe mieszkanie

From: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: nowe mieszkanie
Date: Tue, 16 Oct 2001 08:48:29 +0100

QW wrote:

> niedlugo odbiore w koncu klucze do nowego mieszkania
[ciach]
> itp. itd. co tu kupic, zeby bylo dobre i nie kosztowalo majatek :-))).
> jezeli macie jakies doswiadczenia w tej sprawie i chcecie sie nimi
> podzielic, to bardzo prosze.

pytanie podstawowe. masz kase na kompletne wyposazenie mieszkania?
bo musisz sie zajac:

1.scianami (malowanie lub gladz+malowanie)
2.podlogi
3.wyposazenie lazienki i ewentualnie oddzielnej ubikacji jesli masz
4.meble kuchenne, armatura czyli zlew+akcesoria, kuchnia gazowa,
piekarnik,
zmywarka

to wszystko kosztuje. na ile masz kasy?

ja napisze, ze kasy nie mam za duzo. tez niedawno odebralem mieszkanie.
poszedlem po najmniejszych kosztach, co zrobilem:
1.gladz gipsowa+malowanie dekoralem (dobrze kryje i jest twardy)
2.grunt na niezagipsowane sciany oraz wszystkie podlogi
3.do pomieszczen mokrych jakies linoleum, w lublinie 16 17zl/m2
4.do suchych pomieszczen wykladziny dywanowe (jedna cienka kosztowala
mnie
20zl/m2 druga 33zl/m2)
5.mam oddzielny kibelek, wiec go zamontowalem. z najtanszych kupilem
najlepszy
stojacy, wyszlo ze wszystkimi akcesoriami (w tym rura PCV odplywowa i
kolana)
jakies 350zl. docelowo ma byc wiszacy
6.kurki co wkrecenia w sciane, przewody cisnieniowe do ktorych potem
(jeszcze nie mam) przykrece baterie, tasma hydrauliczna
uszczelniajaca 5mm
szerokosci. na to wszystko gora 50zl
7.wielka miska by sie umyc :)
8.na balkonienie robilem nic.
9.oprawki na zarowki i oczywiscie zarowki.

czyli nie mam lazienki i kuchni. wysepilem jakis zlew tymczasowo do
kuchni,
kuchenka elektryczna. gazu nie podlaczalem bo niby do czego.

i tak wygladaja poczatki. najwazniejsze ze za stancje nie musze bulic.
teraz zbieram na lazienke, a to bedzie bardzo duzy wydatek, mysle
ze w okolicach 10000zl. nastepna bedzie kuchnia, meble kuchenne na
zamowienie kosztuja ok. 4000. do tego kuchnia w blat 1000zl, piekarnik
pewnie z 1500 do 2000, zmywarki nie bede mial, zlew z 1000zl, z 250
bateria kuchenna, jakies grosze syfon+rury do odplywu. to orientacyjne
ceny.

co do plytek, sa bardzo rozne. mi sie nie podobaja te z nadrukiem,
bo z bliska widac na nich siateczke wydruku. jest dosyc gruba, duzo
grubsza
niz na zdjeciach w gazetach codziennych. paskudztwo :)
prawdopodobnie omine wielkim kolem moj drogi supermarket, czyli obi.
chyba ze cos bedzie tam, i nigdzie indziej.
a glazura wychodzi gdzies 20zl/m2, oczywiscie plytki ktore sa dobrej
jakosci i dosyc dobrze wygladaja. do tego klej, koszty ulozenia
chyba ze sam sie bierzesz za to jesli potrafisz.

--