nowelizacja TBS oraz TBS w unii

1. Data: 2003-05-16 06:07:38

Temat: nowelizacja TBS oraz TBS w unii
Od: "Zuza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Przeczytalam ostatnio artykul pt.:"Jak dostac mieszkanie w TBS", w ktorym
zainteresowala mnie wspomniana przez autora nowelizacja ustawy o TBS-ach
(ktora prawdopodobnie ma zostac uchwalona w polowie roku-tego roku?). Ma
ona zmienic m.in. to, ze nie bedzie juz potrzebny partycypant oraz
zagwarantowac zwrot partycypacji. Czy ktos ma jakies informacje o tej
nowelizacji i co ma ona jeszcze obejmowac (czy wreszcie tbs-y beda kosztowac
10% +czynsz?) ?
Co do unii europejskiej - czy po wejsciu do unii Polska bedzie zmuszona
zmienic przepisy odnosnie tbs, jesli tak to jak to ma wygladac?
pzdr Zuza
PS. Ponizej fragment artykulu i link do niego
"....Zmienić to ma nowelizacja ustawy o TBS-ach, która zostanie uchwalona
najprawdopodobniej w połowie roku. Według nowych przepisów opłatę
partycypacyjną będzie mógł już wnieść sam przyszły najemca. Opłatę uiszcza
się przed rozpoczęciem robót.Uwaga! Tych pieniędzy nie dostajesz z powrotem,
nawet jeśli się wyprowadzisz z mieszkania. Dopiero nowelizacja ma zmienić
także ten przepis...."
http://www2.gazeta.pl/dom/635545,22108,1319899.html?
as=1&ias=4

1. Data: 2003-05-16 08:27:21

Temat: Re: nowelizacja TBS oraz TBS w unii
Od: "Wg" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie, czy w krajach Unii Europejskiej istnialy, lub dalej istnieje
cos takiego jak TBS-y????
Czy tylko w Polsce sa takie "twory" ????
Jak to bedzie z TBS-ami jak wejdziemy do Unii ???
Czy jest szansa ze to mieszkanie bedzie kiedys moje, czy tez raczej na to
nie liczyc ???

Pozdrawiam
W.

1. Data: 2003-05-16 08:58:23

Od: "barney8" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Użytkownik "Wg" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak to bedzie z TBS-ami jak wejdziemy do Unii ???
> Czy jest szansa ze to mieszkanie bedzie kiedys moje, czy tez raczej na to

chyba tak, poczytaj
http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=951&d
ok=951.6.3.2.1.1.0.1.htm

> Pozdrawiam
> W.

Pozdrawiam
md

1. Data: 2003-05-16 11:14:40

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie, czy w krajach Unii Europejskiej istnialy, lub dalej istnieje
> cos takiego jak TBS-y????

Z tego co czytalem, tak. W holandii nawet wiekszosc mieszkan jest budowana w ten
sposob.
Zreszta prawde mowiac to jest dosyc podobne do wzorca amerykanskiego gdzie tzw
apartamenty nie sa wlasnoscia (w wiekszosci) zamieszkujacych je ludzi tylko sa
budowane na wynajem.

> Jak to bedzie z TBS-ami jak wejdziemy do Unii ??
> Czy jest szansa ze to mieszkanie bedzie kiedys moje, czy tez raczej na to
> nie liczyc ???

patrz watek ponizej

Pozdr
Mariusz

1. Data: 2003-05-16 13:35:55

Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 16 May 2003 10:27:21 +0200, "Wg" <h...@i...pl> pisze:

>No wlasnie, czy w krajach Unii Europejskiej istnialy, lub dalej istnieje
>cos takiego jak TBS-y????
>Czy tylko w Polsce sa takie "twory" ????

TBS-y to tak naprawdę mieszkania spółdzielcze, tyle że działające
w opraciu o Kodeks Cywilny, a nie chore Prawo Spółdzielcze.
Czyli układ między jakąś firmą a Tobą, że oni Ci wynajmują mieszkanie
będące ich własnością. Z nielicznymi wyjątkami państwa wspierają takie
inicjatywy, gdyż jest to tańszy i korzystniejszy sposób na mieszkanie
niż własność hipoteczna. Tak więc różne formy TBS-o podobne są
obecne w większości państw.

>Jak to bedzie z TBS-ami jak wejdziemy do Unii ???

A co ma być? Stawki czynszowe ustalane są w gminach,
a nie w Brukseli.

>Czy jest szansa ze to mieszkanie bedzie kiedys moje, czy tez
>raczej na to nie liczyc ???
Teoria jest taka, że nie. Ale w latach 70-tych w Wielkiej Brytanii
Margaret Thacher uznała, że własnośc jest lepsza niż takie
niby-cuś i sprywatyzowała co się dało. Ocena, czy dobrze
zrobiła zależy od poglądów politycznych. Ale sam wiesz jakie
wyniki wyborcze mają w Polsce partie o programach podobnych
do brytyjskich konserwatystów :-)

--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2003-05-18 20:01:08

Od: "Paweł" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> napisał w
wiadomości news:qlp9cv0g04egcqup4u7f0jgqgsv6e92cps@4ax.com...

> [...]
> zrobiła zależy od poglądów politycznych. Ale sam wiesz jakie
> wyniki wyborcze mają w Polsce partie o programach podobnych

No właśnie- moje mieszkanie (pierwotnie kwaterunkowe) Gmina nie chciała mi
sprzedać, bo jakoby było w domu do rozbiórki ( przez nieomal 60 lat).
Niedawno przekazano dom TBS-owi, wraz ze mną, tak jak z chłopem
pańszczyźnianym.
I teraz TBS:
1. dalej nie chce sprzedać mieszkania
2. podwyższa czynsz maks. jak sie da
3. ogranicza prawa nim dysponowania ( nie można wynająć, ani użyczyć)

> Kto w młodości był socjalistą
> ten na starość będzie świnią

Święte słowa, ale często bywa już świnią wcześniej;)

1. Data: 2003-05-19 10:46:05

Od: "Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1. dalej nie chce sprzedać mieszkania
> 2. podwyższa czynsz maks. jak sie da
> 3. ogranicza prawa nim dysponowania ( nie można wynająć, ani użyczyć)

nie sadze aby gmina przekazala je na warunkach wlasciwych dla tbs,
prawdopodobnie przekazala firmie ktora przy okazji jest tbsem. w twoim
przypadku nie ma to zadnego znaczenia.

wojtek

Gdzie nie nalezy kupowac zmywarki? W Euro AGD
blacha ryflowana
Drogi gaz ziemny
Farby "jednowarstwowe" ?
smar na swetrze -pomocy