Re: nowy trawnik - fakty i mity

Data: 2004-06-17 08:10:12
Temat: Re: nowy trawnik - fakty i mity
Od: "Dirko" <d...@w...pl>

W wiadomości news:carc8j$71k$1@atlantis.news.tpi.pl andia
<a...@o...pl> napisał(a):

> :) Fortelem ? :)
> Jeśli tak rozumiesz "fortel" ,to ja znam jakieś inne znaczenie tegoż
> wyrazu. No ale to mało ważne

Hejka. Witaj Agnieszko! :-) Widzę, że to niewinne słowo bardzo Cię
zbulwersowało, ale zapewniam, że rozumiem jego znaczenie zgodnie z
definicją słownikową, a więc jako sprytny sposób pokonania trudności,
wybieg.

>,nie jestem znowu aż tak
> niedoświadczona :) Wygrałam swego czasu konkurs na najpiękniejszy
> ogród w mieście /poprzedni/ -nie żebym się chwaliła ;)

Szczerze Ci gratuluję tego sukcesu i zazdroszczę. :-)

> Z tymże trawniczek tam miałam tylkoż 4 arowy ,a teraz to łąka i
> szukam jakichś innych ekonomiczniejszych sposobów nawożenia niż
> saletrą -co stosowałam poprzednio .
> Taka połać trawy jest jednak wyzwaniem .

Nie widzę różnicy w potrzebach nawozowych 4 i 10 arowego trawnika,
ale rozumiem, że problemem są dla Ciebie wzrastające koszty nawożenia.
Widzę, że przypomniałaś sobie czym nawoziłaś trawnik, ale saletra nie
jest przecież specjalistycznym nawozem do trawników.

>Ogrody "uprawiam" od paru
> ładnych lat i nigdy nie miałam problemów z chorobami grzybowymi
> roślin -teraz w tym roku po tym maju -to plaga a dla mnie
> nowum,czytam,czytam,szperam itp,itd ale jednak jak doradzi
> konkretnie praktyk to jest to. Czasami w książkach ,necie bywaja
> rozbieżne ,nieścisłe informacje i co..?A jak ktoś widział własnymi
> oczyma choróbstwo,dotknął itp. - nie jest lepszym nauczycielem???

No tak, ale przecież to tylko Ty widzisz choroby w swoim ogrodzie
własnymi oczami. A skoro sama nie chcesz uciąć więdnącego pędu katalpy,
żeby zobaczyć, czy wiązki przewodzące są brunate, to jak Ci pomóc? Ja
osobiście wątpię w werticiliozę katalpy, bo wiem jest to jedno z
najzdrowszych drzew, ale jej nie wykluczam. Bez obejrzenia przekroju
nie sposób powiedzieć coś mądrego. Nie pofatygowałaś się ponadto, żeby
stwierdzić, czy to nie nornice są przyczyną kłopotów Twojej katalpy.
Skoro sama nie chcesz podjąć najmniejszego wysiłku, to pozostaje czekać
na cud.

> Mnie dziwi swierdzenie,że mogę sobie znaleźć sama,owszem zazwyczaj
> znajduje teksty tego typu:
>
> "Nawożenie trawnika w całym okresie wegetacji. Stosować w ilości
> około 0,2 kg/m2 , trzy do pięciu razy w sezonie wegetacyjnym. Wysiew
> nawozu powinien następować od 1 do 3 dni po skoszeniu i zebraniu
> trawy. W przypadku braku opadów i wysiewie nawozu na suche rośliny,
> należy glebę kilkakrotnie podlać w ciągu kilku następujących dni"
>
> I to jest takie pouczające ?

Oczywiście, że jest. Sama procedura wysiewu bez zarzutu tylko ta
ilość. Podejrzewam, że błędnie przepisałaś dawkę. A może właśnie
stosowałaś 0,2 kg saletry amonowej na m2 trawnika i dlatego trawa
bieleje.

> Lecz cóż,może ktoś inszy udzieli mi praktycznych i tak dla mnie
> cennych informacji ;)

Na zadane przez dwie osoby pytanie czym nawozisz swój trawnik nie
odpowiedziałaś, więc czego sama oczekujesz?

> pozdrawiam ,nie uraziłam się żartami tyllko jestem rozczarowana
> brakiem pomocy .

A co ja mam powiedzieć w aspekcie leżącej w gruzach koncepcji
stosunków bilateralnych. :-)
Pozdrawiam niefortunnie Ja...cki