Re: nowy trawnik - fakty i mity

Data: 2004-06-18 22:04:06
Temat: Re: nowy trawnik - fakty i mity
Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl>

> Z czystej ciekawości - parę pytań:
> a) ile tego trawnika
ok 200m

> b) system nawadniający - masz?
tak gardeny

> c) ile lat ma trawnik
5 lat

> d) czy uprawiasz jeszcze coś?
standard: iglaki, rododendrony, azalie japonskie, wierzby i co sezon
zmieniam plamy barwne w postaci niecierpkow, begonie, pelargonie i inne ale
to domena zony ja tradycyjnie jak facet trawnik. Robilem go zgodnie ze
wskazowkami anglikow. Sekret zapewnie w przygotowaniu podloza (sala ziemia
przesiana przez sito takie jak do tynkowania i wymieszana z torfem o dlugich
"wasach" plus zwir aczkolwiek musze w tym sezonie zrobic piaskowanie) i
oczywiscie mieszance trawy. Mieszanka typowa dla greenow na polach golfowych
50% Kostrzewa Czerwona krotkorozlogowa BARCROWN, 30% Kostrzewa czerwona
kepkowa BARGREEN, 20% Mietlica pospolita BARDOT wykonana na zamowienie w
firmie barenbrug. Taka mieszanka pozwala na ciecie trawy nawet na 3-4mm, ale
to juz dla profesjonalistow z profesjonalnym sprzetem. Pielegnacja trawnika
to juz inna sprawa. Podstawa angielskiego trawnika to kosiarka bebnowa mam
juz dwie jedna elektryczna i druga spalinowa z wygody (efekt szachownicy gdy
kosze na przemian pasy pionowe i poziome robi swoje plus przyciete
krawedzie trawy po kazdym koszeniu). Tak gesty trawnik procentuje tym ze nie
rosna w nim chwasty. Nawozenie srednio co trzy tygodnie. Sezon zaczynam
nawozami 100 dniowymi. Pamietajcie najwazniesze prace na trawniku to
wrzesien - skaryfikacja, areacja + piaskowanie i nawozenie.

Jesli jeszce jakies dokladniejsze informacje to szczeze sie podziele.
Nie jestem zadnym specem od trawy poprostu chyba mam dobra reke.

Wojtek