nowy trawnik - fakty i mity

91. Data: 2004-06-18 18:29:42

Temat: Re: nowy trawnik - fakty i mity
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:cava4e$mbn$1@korweta.task.gda.pl...
> Użytkownik Dirko napisał:

> PS. Następnym razem możemy pojechac do zamku w Suchej B. na danie o
> nazwie sakwa bacy - pod warunkiem że Ty stawiasz;-)

Mi sie to jakos nieapetycznie kojarzy. Co to jest? :)

Pozdrawiam
Kaska

92. Data: 2004-06-18 18:41:51

Temat: Re: nowy trawnik - fakty i mity OT
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk napisał:

> Mi sie to jakos nieapetycznie kojarzy. Co to jest? :)

Jak to co, wszystko co baca nosił przez miesiąc w sakwie, z tytoniem
włącznie;-)

A tak poważnie nacina się w schabie wieprzowym taką kieszeń, faszeruje
kaszą, boczkiem i innymi różnościami a potem piecze. Jednak dokładnego
przepisu Ci nie podam, bo nie znam - jadłam to tylko tam. To specjalnosć
Kacpra Suskiego (mozna pogooglowac - mają chyba stronkę).
Pyszności w każdym razie, jak ktoś jest miłośnikiem schabowych:-)
Generalnie mają tam świetną kuchnię, sam zamek też jest śliczny,
niestety ceny są dość wysokie - porównywalne do dobrych krakowskich
restauracji.

Pozdrawiam
Marta

93. Data: 2004-06-18 19:09:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

| Mi sie to jakos nieapetycznie kojarzy. Co to jest? :)

Mam nieodparte wrażenie, że dociekanie też może się okazać nieapetyczne -
tak jakoś piastowsko i średniowiecznie to brzmi:-))

Pozdrawiam, Basia.

94. Data: 2004-06-18 19:38:17

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> Mam nieodparte wrażenie, że dociekanie też może się okazać nieapetyczne -
> tak jakoś piastowsko i średniowiecznie to brzmi:-))

:-)))
Restauracja w pięknym zamku z widokiem na Beskid Mały, to zobowiązuje:-)

Pozdrawiam
Marta

95. Data: 2004-06-18 20:15:37

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nieodparte wrażenie, że dociekanie też może się okazać nieapetyczne -
> tak jakoś piastowsko i średniowiecznie to brzmi:-))

Tez sie tego balam a akurat kolacje jadlam, w pewnym momencie z trudem
zaczelam ja przelykac, teraz, po wyjasnieniach, Marty slinka mi leci,
uwielbim schabowe :)

Pozdrawiam
Kaska

96. Data: 2004-06-18 22:04:06

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z czystej ciekawości - parę pytań:
> a) ile tego trawnika
ok 200m

> b) system nawadniający - masz?
tak gardeny

> c) ile lat ma trawnik
5 lat

> d) czy uprawiasz jeszcze coś?
standard: iglaki, rododendrony, azalie japonskie, wierzby i co sezon
zmieniam plamy barwne w postaci niecierpkow, begonie, pelargonie i inne ale
to domena zony ja tradycyjnie jak facet trawnik. Robilem go zgodnie ze
wskazowkami anglikow. Sekret zapewnie w przygotowaniu podloza (sala ziemia
przesiana przez sito takie jak do tynkowania i wymieszana z torfem o dlugich
"wasach" plus zwir aczkolwiek musze w tym sezonie zrobic piaskowanie) i
oczywiscie mieszance trawy. Mieszanka typowa dla greenow na polach golfowych
50% Kostrzewa Czerwona krotkorozlogowa BARCROWN, 30% Kostrzewa czerwona
kepkowa BARGREEN, 20% Mietlica pospolita BARDOT wykonana na zamowienie w
firmie barenbrug. Taka mieszanka pozwala na ciecie trawy nawet na 3-4mm, ale
to juz dla profesjonalistow z profesjonalnym sprzetem. Pielegnacja trawnika
to juz inna sprawa. Podstawa angielskiego trawnika to kosiarka bebnowa mam
juz dwie jedna elektryczna i druga spalinowa z wygody (efekt szachownicy gdy
kosze na przemian pasy pionowe i poziome robi swoje plus przyciete
krawedzie trawy po kazdym koszeniu). Tak gesty trawnik procentuje tym ze nie
rosna w nim chwasty. Nawozenie srednio co trzy tygodnie. Sezon zaczynam
nawozami 100 dniowymi. Pamietajcie najwazniesze prace na trawniku to
wrzesien - skaryfikacja, areacja + piaskowanie i nawozenie.

Jesli jeszce jakies dokladniejsze informacje to szczeze sie podziele.
Nie jestem zadnym specem od trawy poprostu chyba mam dobra reke.

Wojtek

97. Data: 2004-06-18 22:29:49

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. To może napiszesz, jak do tego doszedłeś a szczególnie opisz
> dokładnie nawożenie swojego trawnika. :-)

Faktem jest ze zaczynam nawozenie ok marca - kwietnia (wiadomo jak jest
pogoda) nawozem 100 dniwym Composana. Potem juz nawozy o "normalnym"
terminie dzialnia z czestotliwoscia ok 3 tygodni. Tu dosc eksperymentuje z
roznymi producentami. Wczesiej uzywalem zwozow naturalnych firmy Gunter
(czy cos takiego) i musze powiedziec ze byly rewelacyjne ale dlugo
pozostawaly na powierzchniu trawy a przy moim koszeniu na ok 10mm wiekszosc
nawozu ladowala w koszu od kosiarki ale sklep zaprzestal je sprowadzac i
przesiadlem sie na granulaty. Ciekawie wypada nawoz z guano firmy compo.
Jesien to nawozy o mniejszej dawce azotu - stosowalem jeszcze z zapasow
Guntera ale w tym sezonie musze cos nowego chyba ze dostane gdzies taki sam.

Moze jaki blad popelniaja jak widze sasiedzi to na wiosne strasznie walcza z
trawa. Modne staly sie areatory to idzie wiosna to dalej poorac trawe. Takie
"mocne" zabiegi wykonuje sie na jesieni. Fachowcy od trawnikow mowia ze
trawnik zalezy od tego jak dobrze przygotowales go jesienia. Na wiosne to
tylko walowanie (przy kosiarce bebnowej to podstawa - musi byc rowno) i
delikatnie grabienie a nie rozrywanie! Koszenie stopniowo zmiejszajac
wysokosc.

Pozdrwiam i jesli jakies pytanka to oczywiscie odpowiem.

Wojtek

98. Data: 2004-06-18 22:33:13

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tez sie tego balam a akurat kolacje jadlam, w pewnym momencie z trudem
> zaczelam ja przelykac, teraz, po wyjasnieniach, Marty slinka mi leci,
> uwielbim schabowe :)

Ja też:-)
Jadłam to jeszcze gdzie indziej, ale juz mi tak nie smakowało - po
prostu to była ordynarna podróba...

Pozdrawiam kulinarnie
Marta

PS. Chyba sobie zrobię w niedzielę schab w ziołach - slinka mi cieknie:-)

99. Data: 2004-06-19 00:16:12

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> nawozami 100 dniowymi. Pamietajcie najwazniesze prace na trawniku to
> wrzesien - skaryfikacja, areacja + piaskowanie i nawozenie.

Skaryfikacja? Przeciez to uszkadzanie twardych okryw (lupin) nasiennych! Co
ty skarfikujesz na trawniku?

Elfir

100. Data: 2004-06-19 07:30:15

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cavqdr$sc8$1@atlantis.news.tpi.pl Wojtek Bialkowski
<w...@s...info.pl> napisał(a):

> [...]
> "normalnym" terminie dzialnia z czestotliwoscia ok 3 tygodni. Tu
> dosc eksperymentuje z roznymi producentami.

Hejka. Mnie o wiele bardziej niż nazwa firmy produkujacej nawozy
interesuje ich skład. Chciałbym wiedzieć jaka jest zawartość makro i
mikroelementów (N P K Ca Mg S itd.) w stosowanych przez Ciebie
nawozach: 100 dniowym, letnim i jesiennym. :-)
Pozdrawiam pierwiastkowo Ja...cki

torbiel śliwy
Coś nie tak z moimi jabłonkami
ogrodowe wynalazki