Re: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)

From: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)
Date: Wed, 6 Apr 2005 02:59:16 +0200

"Jaroo" <j...@g...pl> wrote in message
news:d2uq1r$pqd$1@inews.gazeta.pl...

> [...] co posadzic [...]
> zyby mi szybko zarosůo i utworzyůo sciana
> 2m wysokosci na 3 m szerokosci szukam czegos niedrogiego czegos przy
czym
> nie ma duzo owadow [...]

Do Twoich celow bardzo dobrze nadaje sie rdest ostrokonczysty albo rdest
sachalinski; jest jednak male ale:
gdy juz raz go posadzisz bedziesz go mial zawsze, chyba, ze bardzo sie
postarasz, zeby sie go pozbyc.
W pewnych okolicznosciach moglbys go posadzic ale po pierwsze musisz byc
swiadomy, ze on klaczami moze rozrosnac sie na caly ogrod i bedzie tylko
on i nic wiecej (no prawie); po drugie wlasnie tego chcesz :)
Jesli zastosowalbys bariere wkopana gleboko w ziemie, ktora ograniczy
wedrujace klacza i utrzyma rosline w pozadanym miejscu, to sadz jak
najbardziej. Co sezon bedziesz mial gesta sciane zieleni wys. 3 m. Co
wazne, sciana ta bedzie gotowa w sam raz na sezon grilowy. Jesli wkopalbys
teraz odpowiednio duzo klaczy tej rosliny, to nawet w tym sezonie bylaby
to nieprzenikniona gestwina, jednak w praktyce dopiero po paru latach
otrzymuje sie geste zarosla.
Jesli wiesz jak wygladaja te rdesty, to mozesz je pozyskac w dowolnej
ilosci w terenie (czesto sie zdarza, ze rosna na nieuzytkach); Moze sie
zdarzyc, ze jakis posiadacz rdestu ostrokonczystego jeszcze Ci zaplaci,
zeby sie tylko tego pozbyc (widac, nie wiedzial co sadzi, gdy sadzil).
Pisze tu o tych wszystkich zabiegach ostrozonosci, bo wiem, ze niektorzy
uwazaja ta rosline, za najwiekszy chwast. Osobiscie dla mnie jest to
roslina jak kazda inna. Mozna sie jej pozbyc, jesli sie tylko chce.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: innym wyjsciem sa bambusy ale po pierwsze sa drogie a po drugie prawie
niedostepne w sprzedazy;