nowy wita , co zasadzic??(dlugie)

1. Data: 2005-04-05 19:48:19

Temat: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)
Od: "Jaroo" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

na poczatku witam wszytskich grupowiczow

Mam pytanie jaka rosline posadzic aby utworzyůa mi sciane zielona ,
chce zrobic zaslone przed mocno razacym zachodzacym sůoncem , bo gdy
siedzimy w lecie na grilu nie da sie wysiedziec i mam taki plan co posadzic
aby zrobic to tego podporki i zyby mi szybko zarosůo i utworzyůo sciana
2m wysokosci na 3 m szerokosci szukam czegos niedrogiego czegos przy czym
nie ma duzo owadow nie wiem czy lepiej cos jedno rocznego czy
wieloletniego chodzi mi o szybki przyrost dlatego tuje itp rzeczy
odpadaja chodzi mic os podobnego jak sie rozrasta winogron lub groszek
pnacy

pozdrawiam jarek

2. Data: 2005-04-05 20:17:14

Temat: Re: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wieloletniego chodzi mi o szybki przyrost    dlatego tuje itp rzeczy
> odpadaja chodzi mic os  podobnego jak sie rozrasta winogron lub groszek

Kolczurka :))))
Pozdrawiam, Krystyna

3. Data: 2005-04-05 20:27:20

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5 Apr 2005 22:17:14 +0200, Zielka napisał(a):

> Kolczurka :))))
> Pozdrawiam, Krystyna

Tak źle mu życzysz??

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2005-04-06 00:01:16

Temat: Odp: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jaroo <j...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d2uq1r$pqd$...@i...gazeta.pl...
> na poczatku witam wszytskich grupowiczow
>
> wieloletniego chodzi mi o szybki przyrost dlatego tuje itp rzeczy
> odpadaja chodzi mic os podobnego jak sie rozrasta winogron lub groszek
> pnacy
Winorośl posadź. Przyjemne z pożytecznym. Jednak zasłonę z tego możesz mieć
za 3 lata. Do tej pory możesz tymczasowo co roku zapuszczać sobie chmiel
japoński.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2005-04-06 00:59:16

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Jaroo" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
> zyby mi szybko zarosůo i utworzyůo sciana
> 2m wysokosci na 3 m szerokosci szukam czegos niedrogiego czegos przy

Do Twoich celow bardzo dobrze nadaje sie rdest ostrokonczysty albo rdest
sachalinski; jest jednak male ale:
gdy juz raz go posadzisz bedziesz go mial zawsze, chyba, ze bardzo sie
postarasz, zeby sie go pozbyc.
W pewnych okolicznosciach moglbys go posadzic ale po pierwsze musisz byc
swiadomy, ze on klaczami moze rozrosnac sie na caly ogrod i bedzie tylko
on i nic wiecej (no prawie); po drugie wlasnie tego chcesz :)
Jesli zastosowalbys bariere wkopana gleboko w ziemie, ktora ograniczy
wedrujace klacza i utrzyma rosline w pozadanym miejscu, to sadz jak
najbardziej. Co sezon bedziesz mial gesta sciane zieleni wys. 3 m. Co
wazne, sciana ta bedzie gotowa w sam raz na sezon grilowy. Jesli wkopalbys
teraz odpowiednio duzo klaczy tej rosliny, to nawet w tym sezonie bylaby
to nieprzenikniona gestwina, jednak w praktyce dopiero po paru latach
otrzymuje sie geste zarosla.
Jesli wiesz jak wygladaja te rdesty, to mozesz je pozyskac w dowolnej
ilosci w terenie (czesto sie zdarza, ze rosna na nieuzytkach); Moze sie
zdarzyc, ze jakis posiadacz rdestu ostrokonczystego jeszcze Ci zaplaci,
zeby sie tylko tego pozbyc (widac, nie wiedzial co sadzi, gdy sadzil).
Pisze tu o tych wszystkich zabiegach ostrozonosci, bo wiem, ze niektorzy
uwazaja ta rosline, za najwiekszy chwast. Osobiscie dla mnie jest to
roslina jak kazda inna. Mozna sie jej pozbyc, jesli sie tylko chce.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: innym wyjsciem sa bambusy ale po pierwsze sa drogie a po drugie prawie
niedostepne w sprzedazy;

6. Data: 2005-04-06 01:01:25

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...] Do tej pory możesz tymczasowo co roku zapuszczać sobie chmiel
> japoński.

Jesli zas nie chcesz bawic sie w coroczny jego siew, posadz rodzimy
chmiel.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2005-04-06 01:03:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Tak źle mu życzysz??

U mnie kolczurka sama zanikla; czy to tak zle zyczenia - nie do konca ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2005-04-06 06:08:02

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroo" napisał

> [...]
> chce zrobic zaslone przed mocno razacym zachodzacym sůoncem , bo gdy
> siedzimy w lecie na grilu nie da sie wysiedziec i mam taki plan co

A moze nie pnacza tylko trawe ozdobna? Wyrosnie Ci w jeden sezon, nie sa
klopotliwe w uprawie, a za to slicznie wygladaja na jesieni i w zimie (latem
tez). Tylko pewnie tez bylo by dobrze wkopac jakies ograniczniki, zeby Ci
sie za bardzo nie rozrastala. No i jest to w miare tanie rozwiazanie.
Napisz, jaka masz ziemie i jak to miejsce jest naslonecznione, bo tak to
trudno cos powiedziec.

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

9. Data: 2005-04-06 06:54:13

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak źle mu życzysz??

Daje dużo zielonego, szybko rośnie, jest tanie i praktycznie bezobsługowe :))))
Pozdrawiam, Krystyna
PS i całkiem ładnie kwitnie :))

10. Data: 2005-04-06 06:57:50

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Jesli zas nie chcesz bawic sie w coroczny jego siew, posadz rodzimy
> chmiel.

Drapie, jest "czepliwy", zadrapania paskudnie nie chcą się goić. Jesienią
trzeba zdzierać masę pędów [pędy są jednoroczne], miałam i nigdy więcej :)))
Niebezpieczny na balkon, choć egzemplarze żeńskie są bardzo ładne.
Pozdrawiam, Krystyna

zasłonić balkon
miałam się odezwać
Topinambur