nowy wita , co zasadzic??(dlugie)

11. Data: 2005-04-06 08:04:46

Temat: Re: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl>
> Daje dużo zielonego, szybko rośnie, jest tanie i praktycznie
bezobsługowe :))))
> Pozdrawiam, Krystyna
> PS i całkiem ładnie kwitnie :))

Zobacz:
http://www.iop.krakow.pl/ias/gatunek.asp?81
--
Pozdrawiam, Jerzy

12. Data: 2005-04-06 08:51:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:d2vulf$ofa$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Jaroo" napisał

> A moze nie pnacza tylko trawe ozdobna?

Miskant ten ogromny (Miscanthus sinensis 'Giganteus', również pod innymi
nazwami) - od paru lat mu się przyglądam i twierdzę, że żywopłotowy. Ale
pełny efekt gdzieś od czerwca-lipca.

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2005-04-06 09:26:57

Od: "Dziadek" <p...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroo" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> na poczatku witam wszytskich grupowiczow
>
> Mam pytanie jaka rosline posadzic aby utworzyůa mi sciane zielona ,
>
> pozdrawiam jarek
>
>A może tak czarny bez ? szybko rośnie, można zrobić doskonale przysmaki i z
kwiatów i z owoców

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

14. Data: 2005-04-06 09:29:24

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" napisała:

> Miskant ten ogromny (Miscanthus sinensis 'Giganteus', również pod innymi
> nazwami) - od paru lat mu się przyglądam i twierdzę, że żywopłotowy. Ale
> pełny efekt gdzieś od czerwca-lipca.

Wlasnie posadzilam go sobie po plotem i chce zobaczyc, co z tego wyniknie.
Na jego tle sa jeszcze inne miskanty, spartyne i trawa pampasowa, ktora
chyba nie przezimowala. Ale sie tego spodziewalam i reszte rozsady z przed
dwoch lat mam w doniczkach. Moze zakwitnie w tym roku? Do tego jest troche
nizszych - mozga, klosowka, proso, ostnica, turzyce. Ciekawa jestem, jak
bedzie sie rozrastalo. Miala to byc zaslona przed sasiadami - zobaczymy jak
bedzie roslo ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

15. Data: 2005-04-06 15:13:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

> Drapie, jest "czepliwy", zadrapania paskudnie nie chcą się goić.

A kto kaze sie przezen przedzierac? ;)

> Jesienią
> trzeba zdzierać masę pędów [pędy są jednoroczne] [...]

Jesli ktos chce. Poza tym pedy chmielu japonskiego podobnie wygladaja na
jesieni - tez sa suche i mozna je usuwac.

> Niebezpieczny na balkon, choć egzemplarze żeńskie są bardzo ładne.

Dlaczego niebezpieczny na balkon?

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2005-04-06 15:22:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Miskant ten ogromny (Miscanthus sinensis 'Giganteus', również pod
innymi
> nazwami) - od paru lat mu się przyglądam i twierdzę, że żywopłotowy.
[...]

Dobry wybor ale niecalkiem najtanszy. Sadzonki w sprzedazy sa male i jesli
juz w pierwszym sezonie chce sie miec gesta zaslone, to trzeba ich kupic
duzo (nawet b. duzo). Mozna kupic mniej i czekac ale wtedy dopiero za pare
lat zaslona bedzie prawdziwa. W tym przypadku rdest, kolczurka czy chmiel
sa o wiele tansze, jednak miskant ten jest dobrym wyborem i duzo tanszy w
porownaniu z bambusami.

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2005-04-06 16:14:49

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Dlaczego niebezpieczny na balkon?

Bo mozna wypasc zapatrzywszy sie na egzemplarz zenski.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

18. Data: 2005-04-06 18:16:08

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

> A kto kaze sie przezen przedzierac? ;)

Konieczność. Rósł na płocie a pędy długie na kilka metrów oplotły irysy nad
oczkiem wodnym, młody bez i powojnik. Aby trzymać go w ryzach często musiałam
go przycinać i wyszarpywać te pędy spośród innych roślin :)))
HORROR !!!

Zdzieranie pędów kolczurki to sama przyjemność w porównaniu z chmielem :))

> Jesli ktos chce. Poza tym pedy chmielu japonskiego podobnie wygladaja na
> jesieni - tez sa suche i mozna je usuwac.

> Dlaczego niebezpieczny na balkon?

Wątek o balkonie i ten i trochę mi się pomieszało :))) To z szybkości :)))

Pozdrawiam, Krystyna

19. Data: 2005-04-06 19:35:05

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> innymi
> [...]
>
> Dobry wybor ale niecalkiem najtanszy.

A czy koniecznie trzeba kupować? ;-)

> [...]
> duzo (nawet b. duzo). Mozna kupic mniej i czekac ale wtedy dopiero za pare

Około 3 lata trwało powstanie kępy 1 m średnicy, bardzo gęstej, z pojedynczego
kawałeczka kłącza.

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2005-04-06 21:38:40

Temat: Odp: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

> Około 3 lata trwało powstanie kępy 1 m średnicy, bardzo gęstej, z
pojedynczego
> kawałeczka kłącza.

Widocznie silne bioprądy były. :-)
Pozdrawiam ;-)