noże kuchenne

11. Data: 2009-12-13 14:53:28

Temat: Re: no?e kuchenne
Od: Jacek Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"IP" <i...@g...de> wrote:

>To jest opinia kucharzy, a ja na moich nozach nie mam zamiaru
>eksperymentowac :-)

czyli miejska legenda

12. Data: 2009-12-13 15:38:39

Temat: Re: noże kuchenne
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Szaniawski pisze:

> to wszyscy wiedza, ale sa stale roznej jakosci. w wodzie to zadna nie
> rdzewieje, ale proszek do zmywarki jest bardzo agresywny i na stali
> nierdzewnej gorszej jakosci pojawiaja sie delikatne brazowe plamy.

Coś za coś, im większa zawartość węgla tym większa podatnośc na utlenianie i reakcje
z innymi
substancjami, ale im więcej węgla tym lepsze właściwości tnące, noże z węglówki dają
się ostrzyć
bardziej niż noże z nierdzewki (im mniejsza zawartość węgla tym większa szansa na
wykruszenie się
krawędzi tnącej) Ogólnie jak dla mnie bezsensu jest pakowanie noży do zmywarki,
wystarczy wilgotną
szmatką przetrzeć po pracy, jak ktoś szuka woła roboczego którego po pracy można
rzucić razem z
naczyniami do zmywarki to bardzo dobre sa noże rzeźnicze Polkars -
http://www.polkars.com/pl/pl.html
ale do tego zaopatrzyć się trzeba w ostrzałkę stalową lub diamentową do trzymania
(pręt z rączką)
aby móc przed każdą pracą troche je podostrzyć

--
www.blog.vcore.pl o Blog prywatny

www.webprogress.com.pl o WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

13. Data: 2009-12-13 15:42:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Dec 2009 16:38:39 +0100, vcore napisał(a):

> Ogólnie jak dla mnie bezsensu jest pakowanie noży do zmywarki, wystarczy wilgotną
> szmatką przetrzeć po pracy

Dla mnie nie jest bez sensu, do zmywarki pakuję zwłaszcza noże, którymi
było krojone mięso. Robię to w celu ich odkażenia. Podobnie pakuję tam
deski do krojenia - wszystkie.
--

Ikselka.

14. Data: 2009-12-13 16:13:15

Od: Jacek Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

>Dla mnie nie jest bez sensu, do zmywarki pakuję zwłaszcza noże, którymi
>było krojone mięso. Robię to w celu ich odkażenia. Podobnie pakuję tam
>deski do krojenia - wszystkie.

dokladnie. dla mnie bez sensu jest jakikolwiek sprzet kuchenny ktory
sie nie kwalifikuje do zmywarki. nie kupie czegos takiego chocby bylo
nie wiem jak szliczniusie

15. Data: 2009-12-13 16:19:15

Od: Jacek Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
z innymi
>substancjami, ale im więcej węgla tym lepsze właściwości tnące, noże z węglówki dają

niezupelnie o to chodzi. mam lyzki z nierdzewki ktore w zmywarce
rdzewieja.

16. Data: 2009-12-13 16:33:02

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <7...@4...com>,
Jacek Szaniawski <i...@n...com> wrote:

> dokladnie. dla mnie bez sensu jest jakikolwiek sprzet kuchenny ktory
> sie nie kwalifikuje do zmywarki. nie kupie czegos takiego chocby bylo
> nie wiem jak szliczniusie

Obawiam się, że zwykła zmywarka do naczyń nie nadaje się do ich
odkażania. Zbyt niska temperatura i zbyt krótki czas mycia.

Natomiast główną przyczyną tępienia się wszelkich noży w zmywarce jest
kontakt ostrzy z innymi twardymi przedmiotami w połączeniu z wibracjami.

Władysław

17. Data: 2009-12-13 17:06:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Dec 2009 17:33:02 +0100, Władysław Łoś napisał(a):

> Obawiam się, że zwykła zmywarka do naczyń nie nadaje się do ich
> odkażania. Zbyt niska temperatura i zbyt krótki czas mycia.

Nadaje się: kiedy są w niej naczynia/akcesoria, które miały kontakt z
surowizną, nastawiam najgorętszy program. Wysoka temperatura (75 st)
szczególnie w połączeniu ze żrącymi właściwościami proszku zabija większość
niepożądanych drobnoustrojów na naczyniach.
Zauważyłam bezspornie, że odkąd mamy zmywarkę, nie przenoszą się tak łatwo
infekcje g. dróg oddechowych w rodzinie. Mycie naczyń ręcznie może się
wszak odbywac tylko w łagodnym środowisku oraz w temp. najwyżej 40-45 st.
Do wody o temp. 75 st. ręki raczej się nie wsadzi.
--

Ikselka.

18. Data: 2009-12-13 17:07:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Dec 2009 17:13:15 +0100, Jacek Szaniawski napisał(a):

> dokladnie. dla mnie bez sensu jest jakikolwiek sprzet kuchenny ktory
> sie nie kwalifikuje do zmywarki. nie kupie czegos takiego chocby bylo
> nie wiem jak szliczniusie

Oczywiście. Wszelkie sitka metalowe oraz przybory i plastiki kuchenne mają
sens dla mnie, o ile wytrzymują środowisko zmywarki. Jeśli nie przechodza
testu, lądują oczywiście w śmietniku.
--

Ikselka.

19. Data: 2009-12-13 17:14:00

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Szaniawski pisze:

> niezupelnie o to chodzi. mam lyzki z nierdzewki ktore w zmywarce
> rdzewieja.

Chodzi właśnie o węgiel, bo zawierają go wszystkie gatunki stali nawet INOX czy jak
kto woli
nierdzewka, tylko że są to bardzo śladowe ilości - a jak stwierdził ktoś wcześniej w
zmywarce są
stosowane bardzo agresywne środki które mają odczyn zasadowy i powodują korozję
metali, wyłączając
stal kwasoodporną - bo tylko ona jest odporna na działanie tego typu środków

20. Data: 2009-12-13 17:14:12

Od: Jacek Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Władysław Łoś" <w...@o...pl> wrote:

>Obawiam się, że zwykła zmywarka do naczyń nie nadaje się do ich
>odkażania. Zbyt niska temperatura i zbyt krótki czas mycia.

a jaka temperatura i czas jest wystarczajacy? czy chemiczne odkazajace
oddzialywanie proszku do mycia ma jakies znaczenie?

>Natomiast główną przyczyną tępienia się wszelkich noży w zmywarce jest
>kontakt ostrzy z innymi twardymi przedmiotami w połączeniu z wibracjami.

wystarczy odpowiednio ulozyc w zmywarce. noze ocierajac sie o siebie
stepia sie nawet w zwyklym zlewie.

generalnie - jakie masz podstawy do tego co napisales? wiesz to z
jakis badan, czy sam to wymysliles?

Salatka z ryzem, czerwona- co to moze byc?
tk
Kiełbasa biała - Poznań
drożdże instant
śledzie bosmańskie