nudzi si

411. Data: 2006-02-01 15:22:42

Temat: Re: nudzi si
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:drqi5j$5da$1@inews.gazeta.pl>
krys <k...@p...onet.pl> pisze:

> Moralność Kalego w tym wypadku polega na tym, że złośliwa mająca na
> stanie jedno dziecko może korzystać z pomocy osób trzecich, natomiast
> za karygodne uważa korzystanie z pomocy osób trzecich przez gsk, która
> ma dwójkę dzieci.
> Gdyby postawić "=" pomiędzy praca złośliwej a młodszym dzieckiem gsk
> (obie wtedy nie moga zająć się 5 latkiem), ich sytuacja byłaby
> identyczna. Wyjaśniłam, czy wręcz przeciwnie?

Ja już to wyjaśniałam i porównywałam fafdziesiąt postów temu i zostało olane
wartkim sikiem.
Nie łudź się, że Tobie uda się dotrzeć do opornych ;-)

--
PozdrawiaM

412. Data: 2006-02-01 15:25:25

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "UlaD" <u...@a...net> napisał
| Jak sadze - nie poswiecanei czasu starszej raczej odnosi sie do bonusów
typu
| zabawa, wyjscie do kina, poczytanie ksiazeczki,

"nawet pani z przedszkola
poprosiła nas na rozmowę i mówiła, że Julia bardzo się zmieniła, że jest
smutna, z nikim nie chce się bawić, siedzi sama w kąciku"

i pomimo tego :

"No tak, ale tutaj [ chodzi o opiekunkę do dziecka młodszego ] miałabym
wyrzuty sumienia, że młodsza musi być z kimś
innym, bo ja poświęcam się starszej, która kiedy była mała miała mnie na
wyłączność. Nie wiem, która mnie teraz bardziej potrzebuje, ale chyba ta
młodsza."

--
Kasia + 5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

413. Data: 2006-02-01 15:37:02

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> radości i kiedy jest czymś rozemocjonowana czyli kiedy zobaczy któregoś
> braci, kiedy zobaczy kota, kiedy uda jej się wstać, kiedy zobaczy ciekawą
> zabawkę pt pilot od telewizora. Donośny głos ma też mój młodszy syn - lat
7
> i pół i jego wciąż trzeba bardzo często tonować. Teraz się udaje, ale
> kompletnie nie wyobrażam sobie jak uciszyć nie tylko roczniaka, ale i
> dwulatka. Na szczęście to ja jestem osobą, która ma wrażliwy słuch.
> Aha, rady pt "mów cicho" są do niczego - ja mówię bardzo cicho, ZTCW

Dzięki, już myślałam, ze nikt nie rozumie problemu.

Pozdrawiam
Gosia

414. Data: 2006-02-01 15:39:21

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Ale jest zajęta młodszym dzieckiem, czyli mozna uznać, że jej nie ma, bo
> jest w pracy.

nie. jest wciaz w domu. nie zajmuje sie dzieckiem na ksiezycu.
fizycznie moze np przewinac pieluche w pokoju gdzie jest starsza.

> Na jakiej podstawie?

mnie sie pytasz?? chyba Ci sie cos pomerdalo.

> Pozostanę przy swoim zdaniu.
> Jeśli gsk potrzebuje kogoś, kto mógłby się zająć maluchem podczas, gdy
> ona poswięci czas starszej, to powinna z takiej opcji skorzystać bez
> wzgledu na to, za jak karygodny czyn uważa to złośliwa.

alez ja tak samo uwazam. poczytaj moze wszystkie posty, a na pewno
ten na ktory odpowiedzialam, i jak odpowiedzialam.

iwon(k)a

415. Data: 2006-02-01 15:39:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:drqjen$1s8m$1@news.mm.pl...

> Może. Mniej więcej takie, jak zdanie ślepego na temat obrazów Kossaka.

ok. ale wyrazac go moze, i posiadac je tym bardziej.

iwon(k)a

416. Data: 2006-02-01 15:40:11

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gsk napisał(a):
> ała z siebie strasznie dużo decybeli i nie w płaczu
>
> Gdyby to przeszkadzało wyraźnie starszemu, starałabym się przynajmniej
> bawić w "mówimy szeptem".

roczne dziecko jeszcze nie jest w stanie kontrolować wydawanych z siebie
dźwięków, a co dopiero modelować głos w dyktowany przeze mnie sposób.

Twoja
> starsza córka wyraźnie cierpi z powodu krzyków młodszej siostry, a tez
> ma prawo do jakiegoś komfortu, prawda?
> --

Prawda, dlatego widzę tutaj problem. Rozwiązujemy go w miarę możliwości.
Myślę, ze jak upłynie jeszcze kilka miesięcy to sprawa zaniknie, ale póki co
męczymy sie trochę.

Gosia

417. Data: 2006-02-01 15:43:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:drqjko$1und$1@news.mm.pl...

> A jaka to jest różnica?

zasadnicza.

> Skoro korzysta z cudzej pomocy to znaczy, że sama nie jest w stanie czegoś
> zrobić.

bo wtedy jest poza domem. gsk nie.

> Nieważne w jakiej sytuacji, bo nie to jest tu istotne.
> Jakie znaczenie ma tu fakt, czy ktoś jest z dzieckiem czy nie?

zostaw swoje dziecko samo w domu i wyjdz do pracy na 8 g, i zostaw
samo w pokoju gdzie w pokoju obok jestes Ty- i co nie
ma roznicy?

iwon(k)a

418. Data: 2006-02-01 15:45:15

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gsk" napisała
> Dzięki, już myślałam, ze nikt nie rozumie problemu.

Przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy. Twoja córka chodzi do przedszkola,
a tam dopiero jest wrzask. Jak ona sobie tam radzi? Może jej wychowawczyni
ma jakiś dobry sposób? Mnie się zdarzało korzystać z rad nauczycielki w
przedszkolu.

Małgosia

419. Data: 2006-02-01 15:50:41

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Old Rena " <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [ciach konkretne rozwiązania]

> Czegoś nie rozumiem. Ty tutaj z nami grasz w "tak, ale...", prawda?
Prosisz o
> pomoc. Dostajesz sposoby, wskazówki, rozmówczynie dzielą sie z Tobą
własnymi
> doświadczeniami...

Niektóre się dzielą doświadczeniami i o to właśnie mi chodzi, a nie o
krytykę, że zaniedbuję dziecko i, że druga córka ma niedosłuch (pisałam, ze
była badana)

Tylko że widać z Twojej strony opór przed podjęciem
> jakiejkolwiek próby rozwiązania sytuacji.

Bo nikt nie podał pomysłu, który rozwiązałby problem w moim przypadku. Może
po prostu nie ma rozwiązania. Tylko czas.

Wygląda na to, że nie chcesz nic
> zmienić, a tylko potrzebujesz czyjegoś zainteresowania.

Może też. Ale to już inna sprawa.

> To Twoja starsza córeczka ma się zmienić?

Może tak. Może ktoś miał podobna sytuację i zrobił coś co spowodowało, ze
starszemu rodzeństwu przestały przeszkadzać krzyki.

>Bez Twojej pomocy?

z moją pomocą oczywiście.

Bez zmian w
> twoim postępowaniu wobec niej?

Ty też twierdzisz, ze coś robię nie tak? co?, bo zarzuty, że nie zajmuję się
starszą córką są wyssane z palca. Cały czas jestem z nią, problem w tym, ze
ona chciałaby być tylko ze mną bez siostry, a ja nie mogę zostawić małego
dziecka samego w pokoju obok. Chociaż czasami tak jest, ze zostawiam ją w
kojcu. Kiedy mała śpi w ciągu dnia to cały czas jesteśmy same, ale kiedy nie
śpi musimy być razem i starsza musi to zaakceptować. Chciałabym tylko pomóc
jej przejść przez to bezstresowo i dlatego pytam o rady. O rady, a nie o
niepotrzebna krytykę, bo to niczego nie zmieni.

Gosia

> No tak, byle do wiosny...

i po co się czepiać? tak, czekam na wiosnę, bo przynajmniej nie będę musiała
zakładać kilku kilogramów ciuchów przed wyjściem na siebie i dwoje dzieci.

> Old Rena, domorosła psycholożka
> [Renata Gierbisz]

Gosia

420. Data: 2006-02-01 15:55:15

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "gsk" napisała
>
> Faceci zdecydowanie tak nie mają.

Jedni mają inni nie.

Jeśli facet tłumaczy się tym, że nie jest
> kobietą, a kobiety to się już rodzą z umiejętnością zajmowania się
dziećmi,

nigdy tego nie usłyszałam od męża. Chociaż przypuszczam, że skoro istnieje
pojęcie "instynkt macierzyński" to jednak coś w tym jest.

> to jest to albo lenistwo i wygodnictwo, albo lęk,
albo ktoś mu to wmówił.
> Moi synowie świetnie sobie radzą z opieką nad ośmiomięsięczną już siostrą.

Co nieznaczy, ze tak samo będzie z ich własnymi dziećmi.
Gosia

Zabawka - dinozaur
Co teraz w Polsce na Komunie?
Szkola - zajecia zima na dworze