oberzyna

1. Data: 2001-08-13 09:37:35

Temat: oberzyna
Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

w sobote na ryneczku, dla eksperymentu, kupilam sobie 2 oberzyny (takie
fioletowe podluzne, chyba nazwy nie pomylilam). Zrobilam je nadziewane
mieskiem mielonym, zapieczone w piekarniku. Niestety byly cokowiek twardawe
(pieklam pol godzinyw temp. 200 st.) a skorka byla nie do zjedzenia. Nie
wiem co zrobilam nie tak. Pomozcie kochani. Czy te oberzyny nadaja sie do
nadziewania, a moze trzeba zdjac skorke (chociaz z nia danko wyglada
naprawde efektownie), moze pieklam za krotko lub za dlugo, moze trzeba ja
przed pieczeniem jakos specjalnie spreparowac. A moze ona taka juz jest
twardawa?

Kaczucha

1. Data: 2001-08-13 09:57:46

Temat: Re: oberzyna
Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

A "Iwona Malek" <i...@c...at> na to:

> [...]
> dlugo, moze trzeba ja przed pieczeniem jakos specjalnie
> spreparowac. A moze ona taka juz jest twardawa?

może chwilę dłużej trzeba było piec. może były bardzo duże (i przy
okazji niemłode). mnie wczoraj sie przepiekły ;-) i były w stanie
alfa-niestabilnym znaczy rozwalały się lekko.

skórki nie zdejmować - rozwalą się na pewno. a twardawa jest ale do
pogryzienia bez problemu. do nadziewania idealne.

--
wojmat

cisza dla Gandalfa
http://ipolska.pl/test/klepsydra.gif

1. Data: 2001-08-13 10:14:45

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Malek" <i...@c...at> napisał w wiadomości
> w sobote na ryneczku, dla eksperymentu, kupilam sobie 2 oberzyny (takie
> fioletowe podluzne, chyba nazwy nie pomylilam).

poszukaj przepisów na bakłażana - to przeciez to samo, może znajdziesz
wskazówki jak długo nalezy piec.
Bakłażan smażony w plastrach musi być najpierw posolony i poleżec aż puści
sok, który się odlewa- dzięki temu nie jest gorzki, może podobnie postępuje
się z faszerowanym...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-13 10:17:33

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

za duze nie byly, po twoich wskazowkach pdejrzewam ze za krotko pieklam
dzieki:)

Kaczucha

1. Data: 2001-08-13 21:45:44

Od: <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

Baklazany pokrojone w plastry mozna podsmazyc z obu stron na oliwie posolic i
podawac z mieskiem i ziemniakami. Mozna tez zrobis sos do makaronow (bardzo
smaczny). Ok. 400 g baklazanow obrac, pokroic w kostki ok. 1 cm, podsmazyc
lekko na oliwie tak aby nie spalic i jak zaczna wypuszczac oliwe, dodac, puszke
pelati (albo ok.200-300g pomidorow dojrzalych, obranych i pokrojonych w
kosteczke), sol do smaku, 1 lyzeczke cukru i tak gotowac przez ok. 15 min,potem
dodac 1 zabek czosnku, troche posiekanej swiezej bazylii (jak nie masz to
posiekanej natki pietruszki i na makaron.Ta porcja jest na 3-4 osoby.
Terry

1. Data: 2001-08-14 04:39:29

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

hmm mniam, chyba wybiore sie na ryneczek po oberzyny

Kaczucha

1. Data: 2001-08-14 05:16:17

Od: "slav" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi o co chodzi z tymi gorzkimi baklazanami.
Jadam baklazany niezmiernie czesto rozne gatunki i pod roznymi postaciami
ale nigdy nie byly i nie sa gorzkie.
Zastanawiam sie czy moze odmiany z tego kontynentu sa inne ??????

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-08-18 09:22:34

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@f...ch wrote:
> [...]
> pelati (albo ok.200-300g pomidorow dojrzalych, obranych i pokrojonych w

a co to jest pelati?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-08-19 20:34:23

Od: <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

> a co to jest pelati?

sa to pomidory w puszce bez skorki (pelati = bez skorki, obrane, lyse).
Terry

1. Data: 2001-08-20 13:25:49

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Terry nie wprowadzaj ludzi w blad.
Oberzyna to inaczej baklazan obojetnie czy w puszce czy bez.

pozdrawiam,

Slav

<e...@f...ch> wrote in message

> sa to pomidory w puszce bez skorki (pelati = bez skorki, obrane, lyse).
> Terry

Re: Dziekuje Wam za przepisy! - pizza i jaja
Dziekuje Wam za przepisy! - pizza i jaja
Archiwum grupy
Ogórki konserwowe
ser owczy