obudowa wanny

1. Data: 2001-09-18 08:56:32

Temat: obudowa wanny
Od: "MauaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w łazience wannę nie obudowaną. Teraz, przy okazji remontu, chiciałabym
ją obudować.
Jak najlepiej to zrobić?
Poradżcie
Dziękuję
MauaM

1. Data: 2001-09-18 09:33:13

Temat: Re: obudowa wanny
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MauaM <m...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9o72a8$9u8$...@h...uw.edu.pl...
> Mam w łazience wannę nie obudowaną. Teraz, przy okazji remontu,
chiciałabym
> ją obudować.
> Jak najlepiej to zrobić?

Czesc Mi :-)

Zalezy jak ma wygladac ten remont. Jesli kladziesz glazure, to glazurnik sam
juz sobie z tym poradzi, zwykle daja plyte gipsowo kartonowa, albo robia
scianke z cienkich (6cm) bloczkow gazobetonowych.
Jesli bez glazury, to najwygodniej byloby chyba zamowic u stolarza albo
kupic w jakims porzadnym sklepie ze stolarka (np kazdy hipermarket budowlany
docina na wymiar) docieta plyte MDF w wykonaniu wodoodpornym. Kolor i wzor
na plycie - wedlug uznania.
Widzialem w sklepach gotowe plyty do zabudowy wanien, byly to zwykle biale
plastikowe panele suwane na szynach, dajace dostep pod wanne po ich
odsunieciu. Niezbyt mi sie to podobalo szczerze mowiac, ale tez jest jakims
rozwiazaniem.

Pozdrawiam

J.

1. Data: 2001-09-18 10:41:56

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> juz sobie z tym poradzi, zwykle daja plyte gipsowo kartonowa, albo robia
> scianke z cienkich (6cm) bloczkow gazobetonowych.

Mam wannę zabudowaną bloczkami z ytonga.
Konstrukcja stabilna, wanna się dodatkowo na tym opiera - polecam!
(Otwór rewizyjny - płytka glazury na specjalnej ramce na magnesach.)

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2001-09-19 10:08:57

Od: "Piotr Juniewicz" <p...@g...softbank.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Podobnie ja obudowałem swój głęboki brodzik ( bloczki 6 cm gazobetonu ) - na
to poszły płytki.
Odradzam kładzenia płyt drewnopochodnych ( chyba, że porządnie
zaimpregnowane ) . U znajomych po 1,5 roku wszystko się popaczyło ( dużo
pary podczas kąpieli - słaba wentylacja - urok mieszkań w bloku z lat 70 ) a
lakierowane powierzchnie przy krawędziach wanny od kontaktu z wodą
zmatowiały i zczerniały - wyglądało to strasznie.

Najlepiej to obejrzeć sobie różne rozwiązania po znajomych - widać wtedy jak
to się prezentuje i jak wygląda po roku czasu użytkowania.

--
Bye
Piotr Juniewicz

1. Data: 2001-09-20 10:08:13

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Konstrukcja stabilna, wanna się dodatkowo na tym opiera - polecam!
> (Otwór rewizyjny - płytka glazury na specjalnej ramce na magnesach.)

Poza powyższym, można dać styropianowe łoże, dające prócz stabilności
także ocieplenie - blokadę ucieczki ciepła przez ścianki wanny.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2001-09-20 11:23:51

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> napisał w
wiadomości news:3ba9c11c$2@news.vogel.pl...

> glazurnik
> robia
>
> Poza powyższym, można dać styropianowe łoże, dające prócz stabilności
> także ocieplenie - blokadę ucieczki ciepła przez ścianki wanny.

Wanna opiera się (oprócz fabrycznych nóżek) na bloczkach z ytongu.
Ponadto zastosowaliśmy sporo pianki montażowej
(oczywiście wanna była odpowiednio dociążona).
Dzięki temu wanna trzyma się bardzo solidnie,
nie słychać żadnego dudnienia wody,
a i ciepło też zbytnio nie ucieka.

Pozdrowienia

1. Data: 2001-09-25 12:07:51

Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wez ytong tanio solidnie i nic ci sie nie rozwarstwi czy nie rozklei po
roku. Bloczki sa tanie dostaniesz wszedzie wymiary bloczkow to 60x20x5 ,
60,20,7,5 60x20,10 cena odpowiednio 1,5zl/szt. 2 i 3 zl. Skleisz to albo
zaprawa do ytonga albo taniej zaprawa do betonu ATLAS KB-15.

wąski zlew
grzejniki aluminiowe czy metalowe?
kocioł 1 czy 2 funkcyjny?
Panele itp. gdzie w Poznaniu najtaniej?