Strona główna Grupy pl.soc.edukacja ocena pracy w grupie Re: ocena pracy w grupie

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: ocena pracy w grupie

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
ewsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: ocena pracy w grupie
Date: Sat, 29 Nov 2003 10:33:22 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 94
Sender: s...@p...onet.pl@h224n2fls34o1102.telia.com
Message-ID: <bq9p53$1o$1@news.onet.pl>
References: <bpirm8$9dj$1@atlantis.news.tpi.pl> <3...@n...vogel.pl>
<bq8015$6t6$1@news.onet.pl> <3fc7d67f$1@news.vogel.pl>
NNTP-Posting-Host: h224n2fls34o1102.telia.com
X-Trace: news.onet.pl 1070098403 56 217.210.103.224 (29 Nov 2003 09:33:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 29 Nov 2003 09:33:23 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:18634
Ukryj nagłówki

"Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> skrev i meddelandet
news:3fc7d67f$1@news.vogel.pl...

> > Dlaczego rywalizuja? Konieczne to jest?
> >
>
> Jest ciekawiej. Jest gra. Kto lepszy wygrywa.


Czyli wszystkie grupy pracuja nad tym samym tematem/problemem? Troche
szkoda, bo w ten sposob odpada element 'uczenia sie nawzajem' poprzez
sluchanie kolegow opowiadajacych o swoich wynikach.....

> > Nic wiecej? A proces? Dochodzenie do efektu? Sposob tego dochodzenia?
> > Sposoby wspolpracy w grupie?
> > Doceniajac tylko efekt sklania sie wrecz uczniow do oszustwa, bo skoro
> droga
> > do celu nie jest istotna, to efekt da sie skombinowac......
>
> Nie skłania. Ja przecież cały czas obserwuję. Kryterium sposobu
dochodzenia
> jest czas
> i efekt. Przykro mi, ale nie postawię piątek, bo dzieci się napracowały,
gdy
> inny zespół wymyślił, jak to zrobić szybciej i lepiej.

A dlaczego nie? Czyz nie powinno sie oceniac ucznia z perspektywy _jego_
indywidualnych mozliwosci, bez porownywania go z innymi uczniami? Co w tym
zlego lub nagannego, ze jeden uczen wolniej dochodzi do rezultatu niz inny?
Czy nauke i zdobywanie wiedzy mierzy sie na czas?


> > Co to oznacza konkretnie? Po rowno czy moze inaczej? Wedlug
predyspozycji,
> > zainteresowan...? A co z roznymi funkcjami w grupie? Co z dynamika grupy
i
> > procesu przyswajania wiadomosci?
>
> To znaczy, że każdy pracuje na max swoich możliwości. Grupa go ocenia, ja
> go oceniam. I wyjaśniam, że w zespole obijać się mozna tylko raz.

Tu sie zgadzam.

> Ojejku! A ta współpraca, dogadywanie się, planowanie i co tam jeszcze to
nie
> praca?

Napisales "swojej pracy". Dlatego zapytalam o _wspol_prace. Bo to nie jest
to samo. Mozna sobie wyobrazic, ze grupa dostaje zadanie, dzieli je na
kawalki, kazdy dostaje swoja dzialke, wykonuje ja i potem grupa prymitywnie
skleja to do kupy. A mozna tez wyobrazic sobie to samo zadanie, nad ktorym
wszyscy pracuja wspolnie, dyskutujac i dochodzac do konsensusu w
sformulowaniu wyniku.

> > Tak sobie komentuje, bo pracujac w systemie PBL znam to dosyc
> doglebnie.....
> >
>
> Opisz może ten system, w którym pracujesz. Bo widzisz, ja kierowałem
> zespołami,
> projektami jeszcze w czasach, gdy PBL i pochodne jeszcze nie istniały.
> Problem Based Learning to uproszczenie zasad realizacji rzeczywistych
> projektów. Więc wolę się trzymać rzeczywistości. A tam obowiązują proste
> reguły. A ta najważniejsze to, że ma być zrobione jak najlepiej, w
terminie
> i
> po planowanych kosztach.
> Dlatego uważam, że nie ma co mącić uczniom w głowach teoretycznymi
> zasadami realizacji projektu, lecz bawić się z nimi w życie.
> Metoda projektu ma nauczyć zasad pracy w grupie i niczego innego.
> No może jeszcze samodzielnego rozwiązywania fragmentów większego
> problemu, bo to u nas kuleje.

Nie mam za bardzo czasu na opisy (matka roczniaka i szesciolatka),
zwlaszcza, ze w sieci jest sporo na ten temat.
Jesli znasz angielski:
http://www.samford.edu/pbl/
http://www.mcli.dist.maricopa.edu/pbl/
http://www.imsa.edu/team/cpbl/cpbl.html
http://edweb.sdsu.edu/clrit/learningtree/PBL/WhatisP
BL.html
http://www.ericfacility.net/ericdigests/ed423550.htm
l (bliski mi , bo ucze
angielskiego)
http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/content/cntar
eas/science/sc3learn.htm
http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/content/cntar
eas/science/sc3learn.htm
- podrecznik PBL
http://chemeng.mcmaster.ca/pbl/pbl.htm - w duzych liczebnie klasach
http://score.rims.k12.ca.us/problearn.html
http://edweb.sdsu.edu/clrit/home.html

Inne zrodla mam tylko po szwedzku, wiec chyba nie skorzystasz.

Ania


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
29.11 Sławomir Żaboklicki
29.11 =sve@na=
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Zbrodnia 3 Maja
"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
"Szokująca podmiana etniczna populacji Austrii" i moja recepta na imigrację
USA/ Harvard pozwał administrację Trumpa za zakaz przyjmowania zagranicznych studentów
We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
Studenci UW strajkują z głodu!!!
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem