oczko wodne jeszcze raz

11. Data: 2004-08-30 20:54:36

Temat: Re: oczko wodne jeszcze raz
Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
news:cgvm52$ham$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

> Michale, rozmawiamy o oczkach wodnych a nie o wodzie jako takiej czy też
> przypadkach szczególnych.

Mozna zapytac?
Co to jest oczko wodne?
Bo naprawde nie bardzo rozumiem co ustawodawca mial na mysli:(

12. Data: 2004-08-30 22:11:07

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna zapytac?
> Co to jest oczko wodne?
> Bo naprawde nie bardzo rozumiem co ustawodawca mial na mysli:(

Zacytuję interpretację tego prawa stosowana przez producenta Gardenmatu :

"...Pojęcie "oczka wodnego", nie znajduje się w literaturze technicznej, czy
też w przepisach techniczno - budowlanych z zakresu budownictwa wodnego, czy
melioracji.
W potocznym rozumieniu, "oczko wodne" jest małym zalewem, stawikiem,
zbiorniczkiem, czy akwenem wodnym, zwykle realizowanym w celach krajobrazowych,
czasami zasiedlonym przez ryby ( na przykład akwariowe), z nasadzeniami
ozdobnych roślin podwodnych, lub też zrealizowanym w celach ściśle
rekreacyjnych. Obecnie oczka wodne wykonywane najczęściej są przez właścicieli
posesji i działek, coraz częściej zwracających uwagę na ciekawą zabudowę swoich
posesji przez elementy małej architektury, wykonywane w sposób zgodny z
wymogami środowiska. Normalnie jest to obiekt nieduży, zwykle o powierzchni
kilkudziesięciu metrów kwadratowych, jakkolwiek znane są zalewy, zwane oczkami
wodnymi, o powierzchni 1ha, a nawet większej. Zwykle są to też obiekty płytkie,
mało kiedy głębsze od 1m. W takim rozumieniu, oczko wodne nie jest
hydrotechnicznym zbiornikiem wodnym, czy też stawem rybnym hodowlanym, do
których odnosi się całą technika inżynierii wodnej, czy inżynierii wodno -
melioracyjnej.
Prawo budowlane obowiązujące od dnia 11lipca 2003r ( zmiana prawa budowlanego:
Dz.U. Nr 80, poz.718) dokonało jednak sprecyzowania, co możemy nazwać
jako "oczko wodne". Otóż zgodnie z aktualnymi przepisami (artykuł 29.1 poz. 15
tej ustawy) nasz obiekt, który próbujemy zdefiniować to przydomowy basen lub
oczko wodne, przy czym przy powierzchniach lustra wody do 30m2 zmienione prawo
budowlane pozwala na wykonawstwo robót bez posiadania PROJEKTU BUDOWLANEGO i
bez całej, często skomplikowanej procedury związanej z przygotowaniem
inwestycji. Jak się więc "oczko wodne" ma do tych wszystkich przepisów?. Otóż
czy "oczkiem wodnym" w rozumieniu prawa budowlanego będzie akwen dwuczęściowy,
połączony na przykład kaskadą wodną, czy rurociągiem zasilającym, przy czym
każda z części akwenu miałaby powierzchnię mniejszą od 30m2 (razem poniżej
60m2), czy też nie?. Zdaniem naszym, przy podziale zalewu na areały mniejsze od
30m2, mówiąc żartobliwie: dzieląc jedno oko na kilka oczek, możemy dalej mówić,
że mamy do czynienia z kilkoma, oddzielnymi oczkami i dla nich wszystkich
miałby zastosowanie art.29.1 ust.15 ustawy.
Istnieje też jeszcze jedno ograniczenie, jeśli chodzi o możliwość uproszczonej
realizacji oczka wodnego. Mianowicie w art. 29.1 poz.14 wspomnianego prawa
budowlanego, pozwolenia na budowę nie wymagają obiekty wodne tylko w przypadku
piętrzenia do 1m. Co więc należy rozumieć przez "piętrzenie do 1m". Otóż,
zdecydowanie nie chodzi tu o głębokość. Możliwe jest wykonanie "oczka wodnego"
o głębokości kilku metrów, przy piętrzeniu poniżej 1m i odwrotnie: oczka bardzo
płytkiego, na przykład o głębokości 0,5m, lecz o piętrzeniu kilku metrów.
Wyróżnikiem jest tu konfiguracja terenu sąsiedniego, wysokość grobelki nad
sąsiednim ciekiem, znaczny spadek terenu przyległego itp.itp.
Generalnie jednak, oczko wodne wykonane na płaskim terenie, bez względu na
głębokość akwenu (czy jest głębokie na 1m, 2m, czy nawet jeszcze więcej) spełni
wymóg "piętrzenia poniżej 1m", a z taką właśnie sytuacją inwestorzy prywatni
mają najczęściej do czynienia. Przy lokalizacji "oczka wodnego" na bardzo
stromym zboczu, ze względów formalnych, a także dla bezpieczeństwa rozwiązania,
radzilibyśmy raczej zasięgnąć opinii specjalisty, czy rzeczywiście nasze oczko
wodne spełniać będzie kryterium "zwolnienia" z wykonywania projektu budowlanego
(piętrzenie poniżej 1m) i czy nie stanowić będzie zagrożenia (awarią) dla
terenów położonych "niżej"..."

I to by było na tyle.
Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

13. Data: 2004-08-30 23:13:13

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> też w przepisach techniczno - budowlanych z zakresu budownictwa wodnego, czy
///.............. [ciach] .....................
> [...]
> tej ustawy) nasz obiekt, który próbujemy zdefiniować to przydomowy basen lub
> oczko wodne, przy czym przy powierzchniach lustra wody do 30m2
//// ...........[ciach].........................

Prosze o podanie definicji "oczka wodnego". Szczegolnie
w rozumieniu "Dz.U. z 2003r. Nr 80, poz.718 ".
Do "Jasnej Anieli" czy miska wkopana w ziemie jest oczkiem wodnym czy nie!

14. Data: 2004-08-31 14:05:51

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <n...@m...maila>

> Prosze o podanie definicji "oczka wodnego". Szczegolnie
> w rozumieniu "Dz.U. z 2003r. Nr 80, poz.718 ".
> Do "Jasnej Anieli" czy miska wkopana w ziemie jest oczkiem wodnym czy
nie!

Przepraszam, ale jak duża jest ta miska?
;-)
Podaj jej wymiary.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

15. Data: 2004-08-31 18:43:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> Michale, rozmawiamy o oczkach wodnych a nie o wodzie jako takiej czy też
> przypadkach szczególnych.

A kaluza to nie jest dziura w ziemi wypelniona woda?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

16. Data: 2004-08-31 18:48:44

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Przemek" <n...@m...maila>

> nie!
>
> Przepraszam, ale jak duża jest ta miska?
> ;-)
> Podaj jej wymiary.

Niech bedza 10 takich miseczek:

srednica= 50cm * X;
glebokosc= 15 cm * X;

gdzie X={1..10};

17. Data: 2004-09-01 03:14:20

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz, konkluzja. Oczko wodne o powierzchni poniżej 30 m kw
wprawdzie nie wymaga pozwolenia na budowę, projektu itp.ale,,, wymaga
zgłoszenia w urzędzie, który może nie zgodzić się na jego budowę. Bez
takiego zgłoszenia będzie samowolą budowlaną z wszystkimi wynikającymi z
tego faktu konsekwencjami. W przepisach nie ma definicji oczka wodnego,
a więc interpretacja zależy od urzędnika i ewentualnie sądu. :-))

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

18. Data: 2004-09-01 09:43:26

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <n...@m...maila>
> Niech bedza 10 takich miseczek:
>
> srednica= 50cm * X;
> glebokosc= 15 cm * X;
>
> gdzie X={1..10};

Czyli standardowe miski. I tylko miski. Dadzą się przenieść.
Hmmmm, zawsze możesz powiedzieć, ze to poidła dla kur, kaczek, gęsi itp.
;-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

19. Data: 2004-09-01 09:49:31

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

> A kaluza to nie jest dziura w ziemi wypelniona woda?

Nie, kałuża to woda - zbierająca się/stojąca w zagłębieniu/dołku na
powierzchni ziemi/gruntu - błotnista pochodzącą z opadów lub ścieków;
błoto, także coś co jest rozlane.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

20. Data: 2004-09-01 21:47:07

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zgłoszenia w urzędzie, który może nie zgodzić się na jego budowę. Bez
> takiego zgłoszenia będzie samowolą budowlaną z wszystkimi wynikającymi z

Do tego momentu zgoda, lecz dalej proszę mi wytłumaczyć, czym różni
się "pozwolenie budowlane" na budowę oczka, od zgłoszenia budowy oczka. Ja to
rozumiem w ten sposób że "pozwolenie budowlane" wydaje urzędnik który zgadza
się na budowę, natomiast zgłoszenie składam osobiście i czniam decyzje
urzędnika, lecz do 30 m2 powierzchni. Czy to będzie miska czy oczko na folii, w
takim przypadku nie muszę mieć żadnej zgody urzędnika, w przepisach nic nie
stoi napisane, w sprawie zgody urzędnika po zgłoszeniu. Urzędnik przyjmuje do
wiadomości i fajerant. Jak będzie chciał to może sprawdzić w naturze czy to
oczko ma rzeczywiście te do 30 m2.
Pozdrawiam, mimo wszystko optymistycznie
Paweł Woynowski

koszenie z mieleniem
Wrzosy!
wiśnia