odchudzanie a uczucie zimna,pytanie do wszystkich

21. Data: 2002-12-11 09:39:42

Temat: Re: odchudzanie a uczucie zimna,pytanie do wszystkich
Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał w
wiadomości news:at5isu$bbj$1@news.tpi.pl...

> Dodam swoje 0,03zł
> Tkanka brunatna jest dodatkowo pobudzana przez ECA, na tym polega
działanie
> termogeników i 10-15% efektów jakie dają (pozostałe to zmniejszenie
> łaknienia).

Janku,myslalam o tym ECA.Mi na tym bylo cieplo,ale nie jadalm wtedy nic.Jak
to pogodzic z jakimis kaloriami,zdrowym odzywianiem itd?Hafsa

22. Data: 2002-12-11 11:55:41

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:at5fjg$6d2$...@a...dialog.net.pl...

> U ilu Chaciur byłeś?

Uprzedzając następne pytanie odpowiadam:
na księżycu też nie byłem i się nie wybieram
a pomimo to wiem, że nie chcę tam zamieszkać.
Lekarze optymalni publikują co nieco tak
jak i kosmonauci...
Czy wystarcza Ci taka odpowiedź?

pozdrawiam Chaciur

23. Data: 2002-12-11 12:39:45

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na księżycu też nie byłem i się nie wybieram
> a pomimo to wiem, że nie chcę tam zamieszkać.
> Lekarze optymalni publikują co nieco tak

Dokładnie to samo można powiedzieć o lekarzach nieoptymalnych.
Z pewnością czytałeś na grupie
wątek: Tele -Tydzień nr 49 z dnia 2 grudnia 2002 r.
A to przykład takiej publikacji:
Oto stała rubryka dyżurnej pani doktor w w/w tygodniku z programem TV.
Tym razem z tytułem: (Cytuję)

" Dieta doktora Kwaśniewskiego"
---------
Proszę o radę na temat diety doktora Kwaśniewskiego. Znam wiele osób,
które ją stosują. Zeszczuplały, ustąpiły u nich dolegliwości chorobowe i
można
powiedzieć, że osoby te czują się bardzo dobrze. A przecież jest to dieta
sprzeczna z ogólnie zalecanym sposobem żywienia.
Ja jestem już osobą starszą (65 lat), schorowaną, naszpikowaną lekami,
od których samopoczucie jeszcze się pogarsza i dołączają się kolejne
dolegliwości. Kto może taką dietę stosować?
Aleksandra B., Skawina
-----------
Stosowanie tej diety nie jest wskazane. Obserwacja, zarówno zwierząt, jak
i ludzi, spożywających dużą ilość tłuszczów nasyconych (a na tym polega
metoda doktora Kwaśniewskiego), potwierdziła wpływ takiego sposobu
odżywiania na rozwój miażdżycy. Dieta ta podwyższa poziom cholesterolu,
trójglicerydów, frakcję LDL (tzw. zły cholesterol), która ma ogromne
działanie miażdżycowe, a zmniejsza ochronną frakcję HDL ("dobry"
cholesterol). Zaznacza się to szczególnie u osób obciążonych genetycznie
zagrożeniem rozwoju tego schorzenia. Tym samym u osób tych częściej
występuje choroba wieńcowa. Udowodniono, że zmiana diety na niskotłuszczową
zmniejsza prawdopodobieństwo zgonu z powodu tego schorzenia. Dieta
Kwaśniewskiego opiera się w dodatku na białku zwierzęcym zawierającym
aminokwas - metioninę, przekształcaną potem w homocysteinę, która też
odgrywa rolę w rozwoju miażdżycy.
Nie polecam takiego sposobu odżywiania się nikomu.

Marzena Lewińska - lekarz chorób wewnętrznych Koniec cytatu.
------------
Pomijam już komentarz pani doktor: "_dużą_ ilość tłuszczów nasyconych"
i kojarzenie tego z miażdżycą - przykre, że tak mówi ekspert od zdrowia,
a czytelnicy to łykają "jak pigułki"...
Zainteresował mnie szczególnie argument metioniny przekształcanej
w homocysteinę. Uwag mam jednak kilka.
Rozważmy więc.

1. Żywienie optymalne polega na spożywaniu o wiele MNIEJSZEJ ilości
zjadanego białka, niż zalecane jest w innych dietach (wyjątkiem są osoby
w okresie początkowym, w trakcie wzrostu - dzieci i młodzież, oraz osoby
bardzo intensywnie aktywne fizycznie).
2. Objawy miażdżycowe występują nagminnie właśnie u osób na dietach
wysokobiałkowych.
3. Homocysteina jest aminokwasem pośrednim, z którego powstaje metionina,
albo cysteina, czyli aminokwasy stanowiące budulec białek.
Teoria dr Kilmera Mc Cully mówi, że nadmiar homocysteiny we krwi może
wywołać reakcje chemiczne powodujące nagromadzenie i zaleganie LDL
w tkance tętnic. Mc Cully opisuje potencjalny wpływ homocysteiny na ludzi,
opisuje także odkrycie, że do nadmiaru homocysteiny prowadzić może
niedobór trzech witamin - B6, B12, i kwasu foliowego*.
Witaminy te wchodzą w skład trzech różnych białek biorących udział
w metabolizmie homocysteiny. Niedobór którejkolwiek z nich, lub też brak
równowagi ilościowej między nimi, odczytywany przez organizm jako niedobór
- może prowadzić do podniesienia poziomu homocysteiny we krwi, ponieważ
uniemożliwia komórkom jej przetwarzanie.
Tak się składa, że wszystkie trzy niezbędne witaminy występują właśnie
w pokarmach pochodzenia zwierzęcego, przy czym wit. B12 tylko i wyłącznie
w nich. Natomiast wit. B6 i kwas foliowy są obecne w rybach, drobiu,
innych mięsach oraz w warzywach, zwłaszcza liściastych (folium:
łac.- liść), a więc w pokarmach o stosunkowo niskiej zawartości
węglowodanów. W 1998 r. w publikacji w Netherland Journal of Medicine
ujawniono, że wegetarianie i weganie mają wyższy poziom homocysteiny we
krwi, niż osoby jedzące duże ilości tłuszczów i mięsa.
Dr Kilmer Mc Cully dysponuje potężnym materiałem dowodowym przeciw
tłuszczowej teorii przyczyn choroby serca. Jako patolog dr Mc Cully
zaobserwował m.in., że większość pacjentów umierających na atak serca ma
stosunkowo normalny poziom cholesterolu. W jednej ze swych publikacji ocenił
na podstawie autopsji, stopień zaawansowania choroby serca u 194 denatów.
Wyniki okazały się wstrząsające: średni poziom cholesterolu u osób
z najsilniej zaawansowaną chorobą serca wynosił 186 mg/dl.
Ogólnie rzecz biorąc taki poziom jest uznawany za normalny, a nawet niski.

Jak widać, odpowiedź pani doktor na list pacjentki mającej okazję widzieć
u znajomych osób obok siebie , jednoznacznie pozytywne efekty stosowania
diety Kwaśniewskiego - wykazuje wiele niedomówień, a argumenty
są conajmniej żenujące.
Myślę, że jednak nadal owa pacjentka będzie obserwować znajome osoby
optymalne i mimo to, w końcu dostrzeże gdzie jest prawda.
Gorzej jest z tymi czytelnikami (którzy to przeczytali), a nie mają
obok siebie optymalnych przykładów, a reakcji optymalnych na w/w publikację
w formie riposty i tak w tej i wielu innych gazetach - nie będą mieli szansy
przeczytać.
Pozostanie im dalej (jak pisze czytelniczka)- "szpikować się lekami"...

Pozdrawiam
Krystyna

* Wit. B6
- jest składnikiem wielu enzymów biorących udział m.in. w metabolizmie
cholesterolu, nienasyconych kw. tłuszczowych, aminokwasów
(zwłaszcza tryptofanu), hormonów sterydowych, oraz w syntezie hemoglobiny.
- wpływa na prawidłową funkcję ukł. nerwowego
- reguluje utrzymanie równowagi płynów ustrojowych.
Najlepsze żródła wit. B6: drożdże, wątroba, mięso, ryby, mleko, orzechy,
słonecznik, warzywa strączkowe, ziemniaki.
A więc produkty jedzone przez optymalnych.

Wit. B12
- niezbędna do tworzenia krwinek czerwonych
- niezbędna w metabolizmie weglowodanów, tluszczów i aminokwasów
- niezbędna w syntezie kw. nukleinowych - nośników cech dziedzicznych
- niezbędna do prawidłowego funkcjonowania ukł. nerwowego i osiągnięcia
prawidłowego wzrostu.
- odgrywa rolę w płodności i stymuluje wydzielanie mleka u matki
Objawy niedoboru wit. B12: osłabienie, utrata wagi, bóle krzyża, apatia,
zakłócenia pamięci, chaos myślowy, obniżony refleks.
W późniejszym okresie niedoboru: anemia złośliwa, zaburzenia ukł. nerwowego.
Częstym zaburzeniem anemii może być brak wewnątrzpochodnego czynnika
w soku żołądkowym, bez którego przyswojenie witaminy B12 jest niemożliwe.
Najlepsze źródła: mięso, jaja, mleko i prod. mleczne, wątroba.
A więc produkty jedzone przez optymalnych.
Wit B12 jest bardzo odporna na gotowanie, smażenie także tylko w niewielkim
stopniu ją niszczy.
Objawy związane z niedoborem B12 mogą wystąpić nawet dopiero po 5 latach
(tj. od chwili zużycia zmagazynowanych zapasów).

Kwas foliowy
- uczestniczy w powstawaniu kwasów nukleinowych DNA i RNA,
- współuczestniczy w przemianach białek i cukrów
- jest niezbędny w powstawaniu krwinek czerwonych
- wpływa na prawidłową funkcję ukł. nerwowego, w okresie płodowym reguluje
rozwój komórek nerwowych
- jest ważnym czynnikiem wzrostu i rozwoju.
Objawy niedoboru: anemia hemolityczna, biegunka, nerwowość, osłabienie,
depresja, a także bolący, piekący język.
Najlepsze źródła: warzywa zielonolistne drożdże, wątróbka, żółtko jaja,
ziarna zbóż, groch, fasola, soja, owoce cytusowe.
A więc optymalni jedzą produkty zawierające także sporo tej witaminy.

Bibliografia:
mala encyklopedia zdrowia,
Encyklopedia Zdrowia,
Życie bez pieczywa - C.B. Allan i W. Lutz
ABC witamin i minerałów - M. Szczypka i J. Gojewska
------------

24. Data: 2002-12-11 15:26:27

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na księżycu też nie byłem i się nie wybieram
> a pomimo to wiem, że nie chcę tam zamieszkać.
> Lekarze optymalni publikują co nieco tak

Blagam ,nie klocccie sie,temat dla mnie istotny,i nie tylko dla mnie,mam
znajomego,mieszka na Florydzie/to o tobie Vipi :-)))))))))))))))))))))) /
schudl jakies 30 kg i MU jest zimno.Myslalam,ze sprawa dotyka tylko
mnie,mialo mnie w tym utwierdzic ostatnia wizyta mojego taty w moim
mieszkanku,ktoremu tez jest u mnie cieplo,a ktory marznie,ze moze to sprawa
genow,ale ja kiedys nie marzlam.Przypomnialo mi sie,ze moja siostra tez
schudla sporo i marznie.Dlatego chcialbym dokladnie poznac mechanizm i
doswiadczenia innych osob,moze to jest przejsciowe i przyzwyczaje sie i
niepotrzebnie szukam w sobie choroby.Pozdrawiam i blagam wszystkich -nie
kloccie sie.Zblizaja sie swieta,czas pojednania,a ja chcetnie wyslucham
opinii wszystkich i wiem,ze watek ten czytam nie tylko ja.Pozdrawiam
wszystkich Hafsa

25. Data: 2002-12-11 16:21:30

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A to przykład takiej publikacji:
> Oto stała rubryka dyżurnej pani doktor w w/w tygodniku z programem TV.

a ty dalej trollujesz na bardzo niskim poziomi przepisujac nam artykuły z
gazetki z programem.siegnij moze po inna lekture na wyzszym poziomi np tine lub
claudie z poczatku mozesz mieć problem ze zrozumieniem ale pózniej kto wie moze
nawet 30 % zrozumiesz

26. Data: 2002-12-11 18:25:25

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mnie nikt nie zmusi do kapieli w letniej wodzie,a co dopiero w zimnej,dla
> mnie basen w czasei upalu byl za zimny...

Ale to dobry i bezpieczny sposob na pobudzenie twojej termogenezy i ukladu
krwionosnego. Sam rowniez od zawsze bylem zmarzluchem, lapie sie na dolna
granice prawidlowego BMI przy duzym wzroscie (jakie masz teraz BMI?). Nie
lubie zimy, ale dobre buciory, polar "trzysetka" i wierzchnia kurtka
przeciwwiatrowa zalatwiaja sprawe. W kazdym razie nie marzne ani w domu
(zaczynam dopiero ponizej 20 st. C, jesli mam na sobie szorty i koszulke z
krotkim rekawem), ani na zewnatrz latem. Kazdy prysznic koncze tak samo:
stopniowo zwiekszam udzial zimnej wody tak, by odczuc na skorze wyrazny
chlod, po okolo minucie szybko i intensywnie wycieram sie recznikiem. Nie
boli, naprawde :)

> hmmm,miewam dreszcze.

To najbardziej radykalny mechanizm zwiekszania produkcji ciepla u czlowieka,
ilosc produkowanego tak ciepla moze osiagnac wartosci zblizone do tych
uzyskiwanych podczas intensywnej jazdy na rowerze. Jesli dochodzi do jego
uruchomienia to znaczy, ze metody pasywne, takie jak wycofanie ciepla do
wewnatrz ciala, obkurczenie naczyn krwionosnych w obrebie warstw
zewnetrznych i zanemizowanie skory (czy czesto masz blada, chlodna skore?)
nie wystarczaja do wyrownania bilansu cieplnego. Oprocz wspomnianej juz
brunatnej tkanki tluszczowej przychodzi mi do glowy tylko jedna rzecz: moze
podczas odchudzania twoja skora stracila w jakims stopniu zdolnosc regulacji
przeplywajacego przez nia strumienia ciepla? Normalnie skora intensywnie
ukrwiona (np. podczas duzego wysilku lub przy temperaturach powietrza
bliskich 36 st. C) ma 5 razy wieksze przewodnictwo termiczne, niz skora
mocno zanemizowana (np. przy ekspozycji na niskie temperatury). Moze ma to
jakis zwiazek z elastycznoscia skornych naczyn krwionosnych lub z ich
srednica?

> Waga teraz stanela w miejscu,bo jadlam wszystko co bylo do jedzenia
podczas
> przeprowadzki,czyli bulki z zoltym serem.

To znaczy, ze wczesniej wciaz spadala, nawet minimalnie?

> bezdrzeniowa,
>
> Ok,czy moge to jakos sprawdzic?

Nie mam najmniejszego pojecia.

Sprobuj moze jeszcze przyjmowac w pozywieniu wiecej bialka, gdyz cechuje sie
ono najwiekszym swoistym wplywem na termogeneze w ustroju - po posilku
bogatym w bialko poziom metabolizmu, a wiec i produkowanej energii cieplnej,
moze wzrosnac nawet o 30% w stosunku do przemiany podstawowej (weglowodany
daja ok. 10%, tluszcze ok. 20% AFAIR).

Pozdro,
Cooler

27. Data: 2002-12-12 07:30:58

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:at8000$qck$1@news.gazeta.pl...
> [...]
> stopniowo zwiekszam udzial zimnej wody tak, by odczuc na skorze wyrazny
> chlod, po okolo minucie szybko i intensywnie wycieram sie recznikiem. Nie

Sposób może skutkować u niektórych ludzi. Organizm się adaptuje. Znajomy
wyjechał do Australii. Kiedy rano czekał na autobus w koszulce z krótkim
rękawem, to autochtoni w puchowych kurtkach patrzyli na niego jak na
wariata, a on na nich tak samo. Za rok o tej samej porze, on też już chodził
w puchowej kurtce.

> [...]
> zewnetrznych i zanemizowanie skory (czy czesto masz blada, chlodna skore?)
> nie wystarczaja do wyrownania bilansu cieplnego.

Może jest tak, że organizm zastosował te mechanizmy oszczędzania, nie tylko
ciepła, ale też i składników pokarmowych podczas odchudzania i "się zaciął".
Tkanki obwodowe są zubożone w przepływ krwi, temperatura krwi w mózgu jest
odpowiednia, organizm "jedzie" wiec na niskiej termice. Powodem może być
trwała przewaga układu sympatycznego w tkankach obwodowych, która powoduje
zwężenie naczyń krwionośnych w tych tkankach. Sposobem, bardzo wolnym, na
zmianę relacji układów sympatycznego i parasympatycznego może być zmiana
odżywiania na bardziej wartościowe (optymalnie-optymalne;)), a równocześnie
wzmożenie aktywności fizycznej.
Sposobem szybkim jest wzięcie serii prądów PS, które to załatwiają w dwa
tygodnie. Jest jednak pewien szkopuł związany z prądami stosowanymi na ręce
i nogi. Jeżeli mózg wydał polecenie obkurczenia naczyń krwionośnych w nogach
i rękach, bo nie otrzymywał odpowiedniej ilości składników pokarmowych (co
dzieje się często przy odchudzaniu), to sztuczne, prądami, zwiększenie
przepływu krwi w tych tkankach, spowoduje gorsze zaopatrzenie mózgu i
organów wewnętrznych. Z tego też względu dobrzy lekarze opty nie zapisują
prądów bez stosowania d.o.

> [...]
regulacji
> przeplywajacego przez nia strumienia ciepla?

Sugerujesz, że Hafsa nadmiernie poci się?

> Nie mam najmniejszego pojecia.

Ja też.
Jest to tkanka jeszcze niezbyt dobrze poznana. Do niedawna sądzono, że u
człowieka występuje tylko u noworodków. Do produkcji energii w brunatnej
tkance tłuszczowej potrzebne są tzw. białka rozprzęgające. Obecność białek
bardzo podobnych do rozprzęgających wykryto także w mięśniach u człowieka.
Układ nerwowy może zmieniać aktywność tych białek, a więc także zmieniać
termikę organizmu. Wracamy więc znów do ćwiczeń i prądów selektywnych.

> [...]
cieplnej,
> moze wzrosnac nawet o 30% w stosunku do przemiany podstawowej (weglowodany

Konia z rzędem temu, kto wie jak stosować te podwyższone ilości białka tak,
aby nie przytyć. Procesy anaboliczne/kataboliczne zależą też od składu
aminokwasowego białka, który to skład ma wpływ na równowagę neuroendokrynną.
Ja nic więcej na ten temat nie wiem, niestety.

Pozdrawiam
Leszek

28. Data: 2002-12-12 08:06:08

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na księżycu też nie byłem i się nie wybieram
> a pomimo to wiem, że nie chcę tam zamieszkać.
> Lekarze optymalni publikują co nieco tak

Rozumiem, że znasz się na medycynie równie dobrze jak na astrofizyce.
Potrafisz ocenić właściwie procedury medyczne, tak samo jak warunki życia na
księżycu. Gratuluję tylu fakultetów!
Może jednak się mylę?
Może opierasz swoją opinię na pisaninie "specjalistki" Tinue, która w innym
poście zaleca wegetarianom "spożywanie odpowiedniej ilości HDL", coby nie
zachorowali na chorobę wieńcową?

Pozdrawiam
Leszek

29. Data: 2002-12-12 13:02:57

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa wrote:
> [...]
> sporo i marznie.Dlatego chcialbym dokladnie poznac mechanizm i
> doswiadczenia innych osob,moze to jest przejsciowe i przyzwyczaje sie

Oj, ja też marznę o każdej porze roku :D
Mamy to samo jak widzę. Tyle, że ja się do tego już
przyzwyczaiłam i myślałam, że tak mam i już.
Czasem słyszę, że mam wyjątkowo zimne stopy ;)
czy dłonie, ale to taka moja norma.
Mówisz, że mogę być chora? :)

--
Pozdrowienia
Mel.

30. Data: 2002-12-12 13:23:41

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał
> wiadomości news:at8000$qck$1@news.gazeta.pl...
> >
> Kazdy prysznic koncze tak samo:
Nie

No dobrze,pobrobuje z letnia woda,najpierw z letnia...

> [...]
> rękawem, to autochtoni w puchowych kurtkach patrzyli na niego jak na
> wariata, a on na nich tak samo. Za rok o tej samej porze, on też już

No tak,ale ja klimatu nie zmenilam,pewnie,ze gdy bylam latem w Szwecji,mnie
bylo tam strasznie zimno,a wszyscy latali z krotkim rekawem....no ale mnie
zimno zawsze i wszedzie.

> Jesli dochodzi do jego
skore?)

Najbardziej to blade i chlodne rece,nog nie ogladam ,bo sa przykryte warswa
rajstop,skarpet i buta,ale i tak mam stopy zimne,zawsze,

> [...]
> przepływu krwi w tych tkankach, spowoduje gorsze zaopatrzenie mózgu i
> organów wewnętrznych. Z tego też względu dobrzy lekarze opty nie zapisują

Jednak zasiegne porady lekarskiej...

> Oprocz wspomnianej juz
> moze
> regulacji
>
> Sugerujesz, że Hafsa nadmiernie poci się?

Ja sie w ogole nie poce,zapomnialam co to znaczy sie pocic!!!!Kidys
antyperspiranty sobie nie radzily a teraz,hmmm moge sie obywac bez
dezodorantu,czego oczywiscie nie robie,na wypadek,gdybym jednak sie spocila.
Na pewno mam zaburzone jakies mechanizmy termoregulacji,zdaje sobie
sprawe,teraz z waszych wypowiedzi musze wyciagnac wnioski i sprobowac
zastosowac sie.

> [...]
> Układ nerwowy może zmieniać aktywność tych białek, a więc także zmieniać
> termikę organizmu. Wracamy więc znów do ćwiczeń i prądów selektywnych.

Wrocilam juz do cwiczen w domu,nie mam mozliwosci jezdzic na silownie.Po
ciwczeniach jest mi troszke tylko cieplo.Nic poza tym.

> [...]
> aminokwasowego białka, który to skład ma wpływ na równowagę
neuroendokrynną.
> Ja nic więcej na ten temat nie wiem, niestety.

Dzieki panowie Leszku i Marcinie za pouczajaca lekcje fizjologii.Teraz musze
to wszystko zaczac stosowac.Ale zaczne od wizyty u lekarza,bo cwiczyc juz
ciwcze,prysznic biore 2x dziennie,wiec i bede 2x dziennie probowac z ta
letnia woda,jesli uslyszycie krzyki,to wlasnie ja zmienilam wode na
chodniejsza ;-))))
Pozdrawiam pieknie i dziekuje za porady.Jak cos jeszcze przyjdzie wam na
mysl,prosze napisac,bede wdzieczna.Zmarznieta Hafsa

ECA
o co chodzi w tej diecie MM
Kaizen
MM i AEROBY