odkurzacz automatyczny

11. Data: 2007-11-11 14:38:34

Temat: Re: odkurzacz automatyczny
Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazłem filmik
http://www.youtube.com/watch?v=9uWzgmJuVKo

12. Data: 2007-11-16 13:21:47

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 4 Lis, 04:01, "strach" <s...@g...pl> wrote:
> [...]
> awaryjności, głośności... Może ktoś już sprawdził w praktyce, czy te
> ekonomiczne w ogóle się do czegoś nadają? Za dwie - trzy stówki kupiłbym
> jako codzienny wspomagacz (w uzupełnieniu cotygodniowego ręcznego
> odkurzania) model nawet nie sprzątający całego brudu (wystarczy większość),
> pod warunkiem że byłby bezproblemowy w użytkowaniu. Żeby wydać 3 - 4 tysiące
> na topowy model, musiałby on całkowicie eliminować konieczność ręcznego
> odkurzania (ew. max. raz w miesiącu), inaczej nie warto.
>
> Podzielcie się swoimi praktycznymi doświadczeniami.

nie masz racji jeśli chodzi o skuteczności wszystkich wymienionych
odkurzaczy gdyż są porównywalne.
Ja mam odkurzacz Lerrobotic RV10 i jestem bardzo zadowolony. Świetnie
sprawdza się zarówno na dywanach jak i na twardych podłogach. Pracuje
dużo ciszej niż Model Electrolux'a, przy czym nie traci na wydajności.
Poza tym ma znacznie wyższą skuteczność ssania niż irobot. Ma
możliwość programowania sprzątania na wybrany dzień/sobotę i niedzielę/
od poniedziałku do piątku/od poniedziałku do soboty i od poniedziałku
do niedzieli (czyli cały tydzień) na wybraną przez ciebie godzinę a
nawet minutę - podobnie jak electrolux czego chyba nie ma irobot (a
przynajmniej stare modele). Poza tym posiada pilot zdalnego i
automatycznego sterowania w przeciwieństwie do Electrlux'a, który go
nie posiada.

13. Data: 2007-11-16 13:37:25

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 3 Lis, 03:29, "strach" <s...@g...pl> wrote:
> [...]
> jest lepiej - czy ktoś ma jakiś współczesny model i może się podzielić
> opinią? Widzę go jako wspomagacz, który nie zastępuje regularnego
> odkurzania, ale bez wydatku czasu właściciela redukuje kurz/piasek/sierść do
> akceptowalnego poziomu - wtedy możnaby odkurzać ręcznie raz na tydzień i nie
> zarosnąć brudem w międzyczasie. Najważniejsze pytanie - czy można pootwierać
> drzwi na korytarz, wyjść z domu i po powrocie mieć wszystkie pokoje jako
> tako wysprzątane, czy zatnie się np. na krawędzi dywanu i nie wyjdzie z

było by za dobrze gdyby wystarczyło otworzyć wszystkie drzwi i po
powrocie wszystko byłoby dokładnie poodkurzane:) jednak tak nie jest,
nawet jeśli nie masz progów w pokojach to i tak lepiej pokoje odkurzać
pojedynczo gdyż tak jest najefektywniej (poczytaj w instrukcji do
któregoś z odkurzaczy automatycznych, ja mam firmy Lerrobotic model
RV10 i w instrukcji tak właśnie pisze), a poza tym odkurzacz nie jest
wstanie poodkurzać wszystkich pomieśzczęń naraz i będzie to robił
"byle jak" np. w jednym pomieszczeniu zdąży przejechać tylko przez
środek, w drugim poodkurza 1/3 powierzchni a trzecie w
2/3.....wyjątkiem jest zupełnie nowa seria odkurzaczy automatycznych
irobot seria 500, dostępna jak na razie tylko na rynku amerykańskim od
sierpnia br. które dzieki Lighthouse - bardziej "inteligentna" odmiana
wirtualnej ściany - "przepuszcza" odkurzacz przez drzwi z jednego
pomieszczenia do drugiego pod warunkiem że skończył on odkurzać
poprzednie pomieszczenie... ale to już inna bajka:)

14. Data: 2007-11-16 15:05:04

Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

strach pisze:
[...]
No fajnie... popatrzyłem na filmiki i... :-DDD jakoś nie chce mi się w
toto wierzyć. Już tu widać jak chaotycznie się ten sprzet porusza. Jak
puścić go w salonie, gdzie jest trochę mebelków, albo spora wolna
powierzchnia na środku, bo nie bardzo to widzę. On jeździ raczej jak
popadnie i jedno miejsce wycacka pięć razy a w inne wcale nie zajrzy.
;-/ Może gdyby był wyposażony w jakąś kamerkę 'oglądającą' całe
pomieszczenie i lokalizującą zabrudzenia, to coś by z tego było, a ten
sprzęd jest jak na mój gust zupełnie ślepy, więc nie potrafi działać
efektywnie tam, gdzie jest rzeczywiście potrzebny. Rozwiązanie z kamerką
wymagałoby sporej mocy obliczeniowej - komputera z dobrze dopracowanym
oprogramowaniem. Chyba, że on coś takiego ma, a ja o tym nie wiem... No
w końcu jak przeglądam czasem niektóre 'udogodnienia' i nowinki, to
stwierdzam, że jestem całkiem ciemny ;-DDD.
pozdrawiam
robercikus

15. Data: 2007-11-18 14:44:44

Temat: Re: Odp: odkurzacz automatyczny
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lis, 22:05, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
> podoba mi sie ta wersja ekonomiczna
> ciekawe czy ktoś ma i podzieli sie wrażeniami

Od 12 miesiecy jestem zadowolonym Posiadaczem Roomby SE. Musze wam
powiedziec, ze jesli nie ma sie w domu bardzo wielu waskich
zakamarkow, sprzatanie czymkolwiek innym staje sie zupelnie zbedne.
Roomba ma 3stopniowy system sprzatajacy. Ma 2 szczotki - gumowa i z
wlosia, ktore wytrzepuja i wyczesuja dywany, wykladziny i chodniki lub
poleruja i sprzataja podlogi gladkie (terrakota, parkiet, PCV) oraz
ssawke zbierajaca kurz. Ktos napisal, ze Roobma ma slaba moc ssania.
Zgadza sie, cale 5, czy 6 Watt, ale to wystarczy, bo grubsze smieci
zbierane sa przez szczotki i a ssawka zbiera tylko kurz ktory unisi
sie nad powierzchnia sprzatajaca, poniewaz gumowa szczotka go
wytrzepuje. jest jeszcze wirujaca szczoteczka z boku, ktora wymiata
smieci przy krawedziach i w rogach. Poza tym ma wbudowany komputerz z
16 bitowym procesorem oraz co najwazniejsze- sztuczna inteligencje,
ktora pozwala na optymalne pokrycie sprzatanej powierzchni. Ma tez
wbudowany czjnik, dzieki ktoremu nie spada ze schodow czy balkonu. W
zestawie jest pilot, ktorym mozna nia sterowac, 2 wirtualne sciany
ktore wysylajac wiazke swiatla moga ograniczyc jej powierzchnie
sprzatania (np. zeby nie uciakla z pokoju w ktorym nie ma drzwi), i
stacje dokujaca, do ktorej sama podjezdza, zeby sie naladowac. Sprzet
ten poradzili mi znajomi ze Stanow, ale kupilem wersje europejskago od
dystrybutora w Pl zeby na wszelki wypadek miec dostep do bezplatnego
serwisu. Egzemplarzy sprowadzonych nikt nie chce naprawiac. Nie ma tez
do nich czesci. Kiedy moja kolezanka kupila jakies "cudo" za chyba 250
zl, nazywa sie Lerrobotic czy jakos tak smiala sie ze mnie, ze ponad
10cio krotnie przeplacilem. Po kilku dniach sytuacja sie zmienila.
Okazalo sie ze jej "cudo" to odpustowe badziewie. Zabawka, ktora
powinny bawic sie dzieciaki, cos na podobienstwo kuchnia barbie :-)
Non stop sie zawiesza, raz sprzata jeden pokoj 40 minut, innym razem 2
minuty. Porusza sie przypadkowymi ruchami, przypominajac baczek.
Jeszcze co do Roomby. Jestesmy z zona alergikami i skuteczne
sprzatanie jest dla nas bardzo wazne. Nie ma zludzen, ze wyczysci np.
dżem, ktory przyschnal do podlogi, ale wystarczy, zeby uzywac mopa raz
na tydzien, lub nawet 2. Roomba ma tez i mankamenty - np. nie da sie
nia sprzatac w aucie.
Jesli ktos z czytajacych jest zainteresowany, podaje namiar na
znajomego, ktory zajmuje sie sprzedaza Roomby. dzisiaj Roobma
kosztuje cos okolo 2990, ja oczywiscie kupilem u niego z niewielkim
rabatem :-) Na allegro mozna ja kupic taniej ale nie polecam.
Sprzedajacy zapewniaja serwis ale kiedy cos sie dzieje, odsylaja do
serwisow autoryzowanych. Niestety egzemplazow zakupionych poza Polska
nikt nie naprawi. Mysle, ze w przypadku niemalego wydatku, 500 czy
nawet 800 zlotych wiecej, nie jest wysoka cena za swiety spokoj i
czyste sumienie.

Pozdrawiam wszystkich czysciochow, gadzeciarzy i osobo nie lubiace,
lub nie majace czasu na sprzatanie.

792 927 276. ma na imie Sebastian.

16. Data: 2007-11-18 14:45:19

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2007-11-18 14:53:51

Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@o...pl napisał/a:

> Od 12 miesiecy jestem zadowolonym Posiadaczem Roomby SE. Musze wam
> powiedziec, ze (...)

> 792 927 276. ma na imie Sebastian.

<lol>

sio spamerze!

--
caldeiro

18. Data: 2007-12-04 21:45:41

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lis, 15:44, s...@o...pl wrote:

> [...]
> czyste sumienie.
>
> Pozdrawiam wszystkich czysciochow, gadzeciarzy i osobo nie lubiace,

super tylko kogo stać na tak drogi gadżet? napewno nie mnie i dlatego
wolałem spróbować najpierw skorzystać z tańszego "badziewia" aby się
przekonać czy to droższe jest warte tych pieniędzy. Ale widzę że nie:
( (ma dużo słabszą siłe ssania niż Llerobotic:))) no chyba że kupiona
jest w USA gdzie jest średnio 10X tańsza niż w Polsce:-)

19. Data: 2007-12-04 21:51:29

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lis, 15:44, s...@o...pl wrote:

> [...]
> czyste sumienie.
>
> Pozdrawiam wszystkich czysciochow, gadzeciarzy i osobo nie lubiace,

muszę jeszcze dodać że nie prawdą jest że roomba orientuje się lepiej
w przestrzeni niż Llerobotic - również ma z góry zaprogramowane
algorytmy według których się porusza - tylko Electrolux Trilobite
mierzy wymiary pokoju i na tej podstawie oblicza czas potrzebny na
odkurzanie - dlatego moim zdaniem to właśnie na Electrolux'a lepiej
wydać te 3 kawałki (tyle samo ile na Roomb'e) a przynajmniej możesz
dokupić skuteczne filtry i masz dużą siłę ssania (nie marne 5W ale
90W)

20. Data: 2008-03-28 23:25:18

Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@o...pl wrote:

> [...]
> znajomego, ktory zajmuje sie sprzedaza Roomby. dzisiaj Roobma
> kosztuje cos okolo 2990, ja oczywiscie kupilem u niego z niewielkim

To zupełnie tak, jak Ty.
Ciekawe, czy znajomy na nazwisko też ma Urbański?

pomalowałem pokój dekoralem :(
zmywarka i piekarnik
Re: czy ktoś mieszka w kawalerce studio z gazem?
opinie o pralce -bosch
ekipa do zrobienia dachu