odliczenie vat za remont

1. Data: 2006-06-22 21:33:54

Temat: odliczenie vat za remont
Od: Ra <adres.w@stopcce> szukaj wiadomości tego autora

czy to ja muszę zdobywać pkwiu ? na razie sklep w którym kupowałem gres
odmówił podania i powiedział że to us sam sobie wypełnia

2. Data: 2006-06-23 07:06:21

Temat: Re: odliczenie vat za remont
Od: "tescu" <t...@S...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

a to można jeszcze coś odliczać??

3. Data: 2006-06-23 08:29:53

Od: Karol S <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ra wrote:

> czy to ja muszę zdobywać pkwiu ? na razie sklep w którym kupowałem gres
> odmówił podania i powiedział że to us sam sobie wypełnia

Taaaa jasne..... US sam sobie wypełni górny limit kwoty odliczenia i nic
więcej.

O ile dobrze pamiętam, to:
- jeśli nie ma pkwiu to nie można odliczyć bo US nie wie co to naprawdę jest
- sklep na żądanie klienta powinien uzupełnić pkwiu, na jakiej podstawie
twój sklep odmówił?
- możesz samemu dopisać pkwiu, znajdź sobie numer w wykazie, ale jeśli
coś pokręcisz to czeka się zarzut oszustwa

Karol

4. Data: 2006-06-23 08:46:36

Od: "Javko" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol S" napisał

> [...]
> - możesz samemu dopisać pkwiu, znajdź sobie numer w wykazie, ale jeśli
> coś pokręcisz to czeka się zarzut oszustwa

Urząd skarbowy nie może odrzucić faktur, w których nie ma umieszczonych
numerów PKWiU przy pozycjach opodatkowanych stawką 22%. Podatnik nie musi
posiadać faktur z symbolami PKWiU, aby starać się o zwrot części podatku
VAT, gdyż i sprzedawca nie ma obowiązku umieszczania symbolu PKWiU przy
dokumentowaniu sprzedaży opodatkowanej stawką podstawową, tj. 22%. Brak
takiego obowiązku wynika z § 9 ust. 7 rozporządzenia w sprawie faktur w
przypadku dostawy towaru, gdzie czytamy, że w przypadku dostawy towarów lub
świadczenia usług objętych stawką podatku niższą od podstawowej oraz dostawy
towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku, dane dotyczące nazwy
towarów lub usługi obejmują również symbol towaru lub usługi, określony w
klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej,
chyba że ustawa lub przepisy wykonawcze do ustawy nie powołują tego symbolu.
W tym przypadku należy podać przepis, na podstawie którego podatnik stosuje
zwolnienie lub obniżoną stawkę podatku.

Umieszczanie symbolu PKWiU przez sprzedawcę dla sprzedaży opodatkowanej 22%
stawką VAT jest tylko jego dobrą wolą. Dobrą wolą jest także podanie symbolu
osobie zainteresowanej.

Tak więc faktury ze stawką 22% nie muszą posiadać symboli PKWiU, gdyż żaden
przepis tego nie wymaga, dlatego też i urzędy skarbowe takie faktury powinny
przyjmować, oczywiście z założeniem, iż dotyczą materiałów budowlanych
podlegających odliczeniu. Jednak osoba wnioskująca o zwrot VAT może we
własnym zakresie ustalić odpowiednią symbolikę PKWiU, gdyż to ona jako osoba
zainteresowana zwrotem VAT musi odpowiednio przedstawić swoje żądania i to
ona powinna zabiegać o odpowiednie udokumentowanie poniesionych wydatków na
budownictwo mieszkaniowe. Ustalone symbole przez osobę składającą wniosek
zapewne w dużym stopniu ułatwią pracę urzędów skarbowych, a może i
przyspieszą uzyskanie zwrotu.

Pozdrawiam Aga

5. Data: 2006-06-23 09:16:02

Od: "mamouna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Javko" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Urząd skarbowy nie może odrzucić faktur, w których nie ma umieszczonych
> numerów PKWiU przy pozycjach opodatkowanych stawką 22%.

Ale czy to nie wynika czasem z tego że nazewnictwo stosowane przez sklepy
bywa bardzo różne ?
Często zamiast pełnej nazwy jest skrót wygodny dla sklepu i to stąd wynika
problem, czy zaliczyć daną pozycję czy tez nie do materiałów budowlanych.

Sam spotkałem się z nazwami które nic nie mówią, szczególnie urzędnikowi.

6. Data: 2006-06-23 12:25:07

Od: Karol S <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

mamouna wrote:

> [...]
> Często zamiast pełnej nazwy jest skrót wygodny dla sklepu i to stąd
> wynika problem, czy zaliczyć daną pozycję czy tez nie do materiałów

Nie odrzucą, ale pewnie będą wzywać do wyjaśnienia o co chodzi. Nikt się
przecież nie domyśli że taki na przykład "TOC 755" to kaloryfer do łazienki.

Ja jak składałem 3 miesiące temu wniosek to na niektórych fakturach
dopisałem komentarze co to tak naprawdę było i dopisałem brakujące
pkwiu. Osoba która chciała złożyć wniosek i stała przede mną w kolejce
została poinstruowana przez panią z okienka żeby podopisywać wszystko
tak jak ja zrobiłem. Na razie ani mnie nie wzywali, ani nie przysłali
kasy, czekamy.

Karol

7. Data: 2006-06-25 23:15:01

Od: "Bonifacy" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ra wrote:
> czy to ja muszę zdobywać pkwiu ? na razie sklep w którym kupowałem
> gres odmówił podania i powiedział że to us sam sobie wypełnia

Widziałem tabelki rozliczone przez urzędnika US dla klienta (dorabiają sobie) i
nie było tam żadnych symboli oznaczających rodzaj towaru wg oznaczeń
statystycznych.

8. Data: 2006-06-26 07:02:15

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol S napisał(a):
> mamouna wrote:
Na razie ani mnie nie wzywali, ani nie przysłali
> kasy, czekamy.

Na decyzję mają 6 miesięcy. Raczej nie licz na przyspieszenie ;)Ale z
komentarzami to dobry pomysł.

marg

--
>**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
Aksjomat Cole'a >**<

9. Data: 2006-06-26 07:12:14

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla zainteresowanych tematem - z troche innego punktu widzenia
http://glinki.com/?l=5d3akx

--
>**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
Aksjomat Cole'a >**<

Zestaw WC - aukcje - Roca - czy zostalem oszukany?
Skrzypiace lozko.
Lodówka ?
Prośba o identyfikacj
Prośba o identyfikacj