odliczenie vatu na okna --- usluga wymiany okna

21. Data: 2008-10-15 05:20:27

Temat: Re: odliczenie vatu na okna --- usluga wymiany okna
Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:m70es5-e9.ln1@ihal.ma.local.domain...

> Srutu pierdutu. Bajki o wielokrotnym placeniu VAT mozesz wciskac swoim
> klientom.
>
> Napisz wprost, ze zarabiasz na roznicy VAT-u krojac go z klienta.
>
> koszt zakupu 22%VAT, sprzedaz 7% VAT, 15% VAT zostaje u Ciebie w kieszeni.
>
> --
> Pete

15% vatu zostaje w hurtowni. Mnie jest jedno czy płacę go w hurtowni czy w
US bo vat nie jest moim kosztem tylko strumieniem finansowym przepływającym
przez firmę i tyle. Proste jak drut.
Vat i tak zawsze płaci klient. Ja go tylko rozliczam, dlatego dla mnie
najistotniejsza jest cena netto.
--
Jackare

22. Data: 2008-10-15 05:30:23

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko trzeba pamietać że nie dostaniesz 15% z 10000zł tylko 15% z
> (10000-koszt montażu)

TEŻ NIE !
Dostanie 15% z _ceny_netto _samych_okien_.
Vat jest obliczany wg cen netto.
--
Jackare

23. Data: 2008-10-15 08:50:30

Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:

> Ale gdzie tu krojenie klienta- skoro klient zap?aci 7%vat i nie musi
> kombinowaae z odliczeniami. W takich sytuacjach klient nic nie traci a nawet
> zyskuje(bo zap?aci? 7%Vatu np za silikon i pianke u?yt? do monta?u. Gdyby
> kupowa? j? sam, p?aci?by 15% i nie móg?by nic odliczyc.

Klient placi 7% od calosci, i nie wie, jaka czesc ceny calosci stanowi
usluga a jaka czesci uzyte do produkcji.

Kto wie, jak wygladalyby kwoty netto gdybys zarzadal f-ry z 22% VAT.

A jeszcze lepiej z rozbiciem na poszczegolne produkty. Okaze sie, ze
marza jes pewnie z 200-300% :)

--
Pete

24. Data: 2008-10-15 12:55:59

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kto wie, jak wygladalyby kwoty netto gdybys zarzadal f-ry z 22% VAT.
>
> A jeszcze lepiej z rozbiciem na poszczegolne produkty. Okaze sie, ze marza

Jeśli nawet to co z tego ? Czy to by miało oznaczać zwolnienie klienta z
obowiązku zapłaty z powodu tego że wykonawca ma marżę ??? Lub może lepsze
samopoczucie w momencie zapłaty ?
To może niech jeszcze klient żąda przedstawienia faktur kosztowych wykonawcy
:) ???

Niestety większość ludzi nie ma świadomości jakie są koszty pośrednie
wykonawcy: ile kosztują dojazdy, zużycie (amortyzacja) sprzętu, koszty
zakupu, magazynowanie, czas poświęcony na obsługę kosztów itd. Niestety te
koszty nie są kalkulowane jak w przypadku osoby fizycznej, np koszt
przejechania kilometra samochodem to dajmy na to 0,72 zł wyciągnięte z
portfela.
U mnie kalkulacja kilometra dla klienta to przeciętnie 1,20 - 1,50 netto za
samochód dostawczy do 0,9 t.
Koszt to element na który przedsiębiorstwo musi zarobić. Koszt to składnik
za który i tak zawsze płaci klient a przedsiębiorstwo ma na każdym koszcie
odpowienią marżę: roboczogodzinie, kilometrze, towarze, materiale, sprzęcie.
Inaczej nie miałoby sensu wykonywanie jakichkolwiek prac.
Vat nie jest kosztem przedsiębiorstwa. Ostateczny vat płaci zawsze klient -
ostatni kupujący w łańcuchu dostaw. Dla przedsiębiorstwa vat jest tylko
rozliczanym strumieniem pieniądza który przechodzi przez firmę bo tak to
wymyślił ustawodawca. Dokładnie tak samo jak ZUS i zaliczka na PIT pokrywana
z wynagrodzenia brutto pracownika - dla tego na umowach o pracę podaje się
zawsze kwotę brutto.

25. Data: 2008-10-15 15:34:12

Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:
> [...]
> lepsze samopoczucie w momencie zapłaty ?
> To może niech jeszcze klient żąda przedstawienia faktur kosztowych

Ależ to nie ulega wątpliwości.
Moja uwaga ma zupełnie inny sens: 7% VATu na całość jest dla wygody/i
zysku/ sprzedawcy a nie klienta.

> Dla przedsiębiorstwa vat jest tylko rozliczanym strumieniem pieniądza
> który przechodzi przez firmę bo tak to wymyślił ustawodawca.

Nie do końca tylko przechodzi. Przy różnicach w stawce VAT czasem nawet
nadwyżka VAT zostaje u przedsiębiorcy.

--
Pete

26. Data: 2008-10-15 19:37:04

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie do końca tylko przechodzi. Przy różnicach w stawce VAT czasem nawet
> nadwyżka VAT zostaje u przedsiębiorcy.

Nie zostaje, bo zapłacił stawkę 22% u dostawcy. Na tym to polega, że jest to
tylko rozliczenie a nie koszt czy zysk na podatku vat. Dlatego piszę, że
mnie jako przedsiębiorcy jest zupełnie obojętne czy vat zostawię u dostawcy
czy będę go musiał zanieść do US. Dla mnie bazową i wyjciową do wszelkich
kalkulacji jest stawka netto. To na niej naliczam marże, upusty, zysk netto
jako postawę podatku itp. Vat jest tylko niejako z mocy ustawy "dopięty" do
stawek netto i jestem zobowiązany do doliczenia jego wg obowiązujących
stawek. I tak płaci go w całości zawsze ten kto stoi na końcu łańcucha
zamówień.

27. Data: 2008-10-15 21:20:43

Od: z <...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> [...]
> doliczenia jego wg obowiązujących stawek. I tak płaci go w całości
> zawsze ten kto stoi na końcu łańcucha zamówień.

Tak z ciekawości zapytam.
Jak już się okazało że można za okna wystawiać 7%
(przespalem ten moment ale mnie interesuje po czasie)
to jaka była różnica w kwocie do zapłacenia brutto dla klienta
(z montażem oczywiście), o ile spadły wtedy ceny (jeśli spadły)?

zch

28. Data: 2008-10-16 17:43:50

Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> [...]
> doliczenia jego wg obowiązujących stawek. I tak płaci go w całości
> zawsze ten kto stoi na końcu łańcucha zamówień.

Nie. Byłoby tak, gdyby obowiązywała tylko jedna stawka VAT.
Jeśli producent wytwarza produkt/usługę o obniżonej stawce VAT,
natomiast wszelkie koszty poniesione w związku z wytworzeniem tego
produktu są opodatkowane stawką podstawową (22%), to różnica pomiędzy
VATem zapłaconym a należnym jest zwracana przedsiębiorcy.

Np. jeśli na materiały do produkcji okien wydasz np. 1000 netto (22%
VAT) a sprzedasz okna za 1200 (7% VAT), to różnica wynosi 1000*0,22 -
1200*0,07
czyli 220-84=136 do zwrotu.

--
Pete

29. Data: 2008-10-16 21:13:41

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a sprzedasz okna za 1200 (7% VAT), to różnica wynosi 1000*0,22 - 1200*0,07

To dam Ci prostą radę - zwróć się do US o zwrot vatu a zobaczysz co się
stanie.
W najlepszym przypadku różnica jest do rozliczenia, a że klient indywidualny
w lokalu mieszkalnym to w moim przypadku klient z "segmetu dodatkowego", to
i tak zawsze muszę ten vat zapłacić...

30. Data: 2008-10-17 13:25:32

Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> To dam Ci prostą radę - zwróć się do US o zwrot vatu a zobaczysz co się
> stanie.

Wiem co sie stanie. Ale jesli nie ma sie nic do ukrycia, to nie ma sie
czego obawiac :)

--
Pete

Kuchenki Panasonic Inverter
PARKIET + KAFELKI: w jakiej kolejnosci klasc?
IET + KAFELKI: w jakiej kolejnosci klasc?
Meble firmy Meblar - opinie
Zacinajacy sie kran