odnośnie omletów

1. Data: 2003-09-15 09:11:16

Temat: odnośnie omletów
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam od dłuższego czasu ochotę na omlet z warzywami smażonymi w nim - mam
problem bo nie wiem jakie warzywa wybrać i wrzucić i smażyć i w jakiej
kolejności?
czym doprawiać? czy dodać sera żółtego do środka czy nim posypać? czy ubijać
białka? czy razem wszystko miesząc? jeny ile pytań !! może ktoś ma jakieś
fajne przepisy - może link?
pozdrawiam ze słonecznego Gdańska Aneczka ;-)

1. Data: 2003-09-15 09:19:24

Temat: Re: odnośnie omletów
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sMOCZYCA" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ubijać
> białka? czy razem wszystko miesząc? jeny ile pytań !! może ktoś ma jakieś

widze, ze sporo osob ma takie dylematy;-) Ja z kolei zastanawiam sie czy
ugotowane ziemniaki z poprzedniego dnia mozna jakos z jajkami polaczyc, ale
nie w postaci jajecznicy, tylko razem usmazone. Robilam kiedys takie danie w
ktorym pokrojone w plastry surowe ziemniaki smazylo sie a potem zalewalo
masa jajeczna, ale czy tak mozna zrobic z gotowanymi ziemniakami czy raczej
paskudztwo wyjdzie?

pozdrawiam
Basia, z ugotowanymi ziemniakami i surowka z kiszonej kapusty w lodowce,
dumajaca jak z tego smaczny i szybki obiad zrobic.

1. Data: 2003-09-15 09:33:57

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ktorym pokrojone w plastry surowe ziemniaki smazylo sie a potem zalewalo
> masa jajeczna, ale czy tak mozna zrobic z gotowanymi ziemniakami czy

Paskudztwo to moze nie... Moja mama tak czasem robi: odsmaza ziemniaki
pokrojone w plastry, a potem wbija do tego jajko lub dwa. Moze to i dobre,
ale ja wole bez jajek.

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-09-15 09:53:20

Od: "Paula_do" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dodasz jeszcze do tego podduszonej cebulki i bedziesz miala hiszpanska
tortille:)

Paula
p...@o...pl

1. Data: 2003-09-15 09:58:17

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paula_do" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> dodasz jeszcze do tego podduszonej cebulki i bedziesz miala hiszpanska
> tortille:)

ta nazwa uciekla mi z glowy;-) tylko ze tortilla to chyba wlasnie z surowymi
i wplastrach posmazonymi ziemniakami a ja mam ugotowane ziemniaki...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-09-15 10:34:44

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja z kolei zastanawiam sie czy
> ugotowane ziemniaki z poprzedniego dnia mozna jakos z jajkami polaczyc,
ale
> nie w postaci jajecznicy, tylko razem usmazone.
========
Cytuję za dużym formatem:

Frittata z ziemniakami i rozmarynem
Kinga Rudnicka 13-08-2003 01:00
(dla 6 osób)
1/2 kg ziemniaków
kilka kropel octu winnego
2-3 gałązki rozmarynu
6 jajek
3 łyżki masła
ok. 6 łyżek oliwy
sól i świeżo zmielony czarny pieprz

Ziemniaki obieramy, płuczemy, kroimy w cienkie plasterki, wrzucamy do garnka
i zalewamy osolonym wrzątkiem z dodatkiem octu win-nego.

Gotujemy przez minutę od chwili, kiedy woda ponownie zacznie wrzeć,
następnie odcedzamy, osuszamy ściereczką i rumienimy na rozgrzanym na
patelni tłuszczu (masło i 2-3 łyżki oliwy) z dodatkiem 1 gałązki rozmarynu.
Zdejmujemy z patelni i odstawiamy.

Jajka ubijamy w miseczce na jednolitą masę, doprawiamy solą, pieprzem i
roztartym rozmarynem. Wylewamy na rozgrzaną na patelni pozostałą oliwę,
wykładamy ziemniaki, smażymy przez około 4 minut, a gdy się zetnie i
zrumieni, przewracamy na drugą stronę przy użyciu pokrywki.

Omlet podajemy raczej na zimno, pokrojony w kostkę, najlepiej z zieloną
sałatą.

waldek
=======

1. Data: 2003-09-15 11:00:12

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=======
Zapomniałem dopisać, że sprawdziłem już ten przepis. Jest OK (choć dodałem
jeszcze szpinak, który bardzo mi pasował i jajek i do ziemniaków).

waldek
=======

1. Data: 2003-09-15 11:12:34

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> waldek
> =======
>
> no to ja dzis sprawdze z ziemniakami z wczorajszego obiadu, ryzyko
wlasciwie zadne a szansa na obiad jest;-) W najgorszym razie zjemy sama
surowke;-))

pozdrawiam i dziekuje
Basia

1. Data: 2003-09-15 12:05:59

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

======== a mi ktoś pomoże? =================
p l i s s - buziaki ;-)

1. Data: 2003-09-15 12:10:05

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mam
> problem bo nie wiem jakie warzywa wybrać i wrzucić i smażyć i w jakiej

Kiedys na okraglo robilam sobie takie omlety (z lenistwa, zamiast obiadu;).
Dobre wychodzily z zielonym groszkiem i z pieczarkami. Groszek z puszki po
prostu wrzucalam do ciasta (pisze "ciasto" bo zawsze dodaje odrobine maki do
jajek) i tak zasmazalam. Pieczarki najpierw obsmazalam, odsaczalam z
tluszczu, laczylam z ciastem i tak zasmazalam. Mozna tez od razu wylac mase
jajeczna na warzywa na patelni, ale dla mnie wygodniejsza jest ta pierwsza
metoda. Tym sposobem mozna robic omlet z cebulka, papryka itp. Trzeba troche
poeksperymentowac z czym najbardziej smakuje.

> czym doprawiać?

Tym, czym lubisz ;) Sol, wegeta, pieprz...

czy dodać sera żółtego do środka czy nim posypać? czy ubijać
> białka? czy razem wszystko miesząc? jeny ile pytań !! może ktoś ma jakieś
> fajne przepisy - może link?

Ja posypalabym omlet tym serem (kiedy bedzie juz nieco sciety), zlozyla go
na pol i tak jeszcze momencik podsmazyla.
Dzieki ubitym jajkom omlet jest nieco bardziej puszysty. Ale mozna tez
wszystko dobrze wymieszac, tak jakby sie ubijalo bialko. Zrob raz tak, raz
tak i zobaczysz czy jest wielka roznica ;)

Re: [WRC] Dobre mięcho
omlet wstrzasany
ziemniaczki z grilla
Owoce pigwowca- przemrozic?