ogórki małosolne

21. Data: 2006-05-17 19:11:13

Temat: Re: ogórki małosolne - gdzie koper (ubiegłoroczny) i chrzan w Krakowie?
Od: "reszka" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> To już?!! Myślałem, że dopiero co zostały wysiane. Zimna Zośka i ci
> ogrodnicy... Sam też uprawiam. Pierwsze ogórki w połowie maja?
> Gratulacje. Super mutanty. A może to izraekskie lub
> południowoafrykańskie?

A cholera wie skąd sprowadzane. Wolę chyba nie wiedzieć... Były w każdym
razie twarde, jędrne i nawet jakby pachniały ogórkami gruntowymi (dyskretnie
jednego obwąchałam), więc pomyslałam, że zaryzykuję. Natomiast od wczoraj
szukam suszonego kopru (na zielonym to nie to samo) i chrzanu, i nie ma,
psiakość, a przynajmniej nie w osiedlowych zieleniakach. Pani z jednego z
nich doradzała mi użycie jakiejś suszonej mieszanki do kiszenia, ale nie
wzbudziła mojego zaufania.... No i ogórcy czekają na małosolnośc, a tu
ingrediencji brak. Jeszcze się na Kleparz jeden i drugi przejdę, może tam
coś, ktoś.

A może któryś z Grupowiczów poradzi gdzie w Krakowie owe nabędę?

reszka

22. Data: 2006-05-17 19:13:59

Temat: Re: ogórki małosolne
Od: "reszka" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote:
> Póki się nie zrobi własnych to mozna o tym nie wiedzieć :-)

Robilim własne, robilim...ale efekty były różne, stąd pytanie :)

reszka

23. Data: 2006-05-17 20:15:42

Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

>... Kiedy są
>
> Poczekaj do gruntowych, te które są w sprzedaży nie nadają się do
> kiszenia...

Calkowicie popieram ,te z gruntu dopiero maja pelen smak i wartosc.
juras

24. Data: 2006-05-18 12:17:02

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

yuras napisał(a):
> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Calkowicie popieram ,te z gruntu dopiero maja pelen smak i wartosc.
> juras

Te pod folią też sa z gruntu [prawdziwe].
pozdr. Jerzy

25. Data: 2006-07-03 09:44:07

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Syla napisał(a):

> zalewam wrzatkiem, ponoć szybciej dochodzą, po dwóch dniach można już
> praktycznie je jeść

Tez zalewam wrzatkiem, a przy takich upalach nawet juz na drugi dzien
mozna zaczac jesc. Z sola tez nie wydziwiam, zazwyczaj dodaje
niejodowana, ale jak nie ma, to jodowana tez moze byc. Z dodatkow tylko
czosnek i koper (lub wrecz koperek). I jeszcze nie zdarzylo sie, zeby
splesnialy albo byly niedobre.

th

26. Data: 2006-07-03 15:14:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> niejodowana, ale jak nie ma, to jodowana tez moze byc. Z dodatkow tylko
> czosnek i koper (lub wrecz koperek). I jeszcze nie zdarzylo sie, zeby

Bez korzenia i liści chrzanu? Liści winogron, porzeczek, wiśni i dębu?
Bez gorczycy?

27. Data: 2006-07-03 16:04:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e8bca3$n7q$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> Bez korzenia i liści chrzanu? Liści winogron, porzeczek, wiśni i dębu?
> Bez gorczycy?

Przecież mowa o małosolnych.

Władysław

28. Data: 2006-07-03 17:10:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Przecież mowa o małosolnych.
>
> Władysław

A czymże się różnią od normalnych kiszonych? Czasem przebywania w
roztworze...

29. Data: 2006-07-03 18:12:19

Temat: Re: ogórki ma"osolne
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e8bj6a$sms$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> A czym?e sie ró?ni? od normalnych kiszonych? Czasem przebywania w
> roztworze...

Aha, aha
W.

30. Data: 2006-07-03 19:04:48

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> [...]

Tak, nie lubie ogorkow kiszacych sie z chrzanem.

> Liści winogron, porzeczek, wiśni i dębu?

Rowniez tak, nie mam dostepu do takowych.

Oczywiscie.

> Przecież mowa o małosolnych.

No wlasnie, malosolne ogorki bez tych wszystkich udziwnien wychodza
naprawde bardzo dobre.

th

lód
fil