Re: ogrzewanie podłogowe

From: "owp" <o...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: ogrzewanie podłogowe
Date: Sat, 14 May 2005 18:17:56 +0200

> Pomądrzę się ciut, może nie powiesicie mnie. Ktoś pisał już o tym, ale dla
> systematyzmu:
>
> Załóżmy, że instalacja ogrzewania podłogowego działa sobie w pętli
> niezależnej, ot powiedzmy 30 litrów wody. Aby ją podgrzać, instaluje się
> mieszacz, czyli urządzonko, które w przypadku spadku temperatury wody w
> IOP dobierze nieco ciepłej z zasilania CO i wypuści troszkę tej zimnej.
> Aby IOP działała sprawnie, na jej pętli powinna być pompa, która tę wodę
> czały czas mieli tak, aby oddała potrzebne ciepło. Można nie stosować
> [...]
Dzięki za szczegóły.
Rozmawiałem z moim budowlańcem i pytałem go, wysuwając wątpliwośći, które mi
przytoczyliście, o szczegóły mojego ogrzewania.
Postaram się napisać co on mi powiedział, ale ponieważ jestem 'lewy' jeśli
chodzi o takie rzeczy, nie pamiętam dokładnie nazewnictwa, jakiego on użył.
Po pierwsze - łazienka ma wymiary (mniej więcej) 160x230, więc ogrzewanie
nie powinno mieć wpływ na działanie pomp, tym bardziej, że są one
przystosowane do starych rur i kaloryferów (to już mój domysł:) ).
Ogrzewanie przyłączone ma być do rury CO, którą idzie gorąca woda, a wyjście
jest do rury z odpływem, tu jest zamontowany... właśnie nie pamiętam co,
jakiś zawór, w każdym razie z pomiarem temperatury, jeśli jest za duża,
odcina się odpływ i czeka aż podłoga się ochładza. Oczywiście działa to
automatycznie. Tak więc nie ma szans, żeby podłoga parzyła stopy, pękały
kafelki, itp. Rury zastosowane są używane właśnie do tego celu i mają na to
odpowiednie atesty.
Tak więc, wydaje się, że wszysko jest od strony technicznej ok.
Jeśli chodzi o zapłatę za ciepło - byłbym oczywiście gotóW rozmawiać, choć
normalnie stosuje się takie ogrzewanie, więc chyba jest już to uregulowane.
Swoją drogą ekipa remontowa tak mi zrobiła pion, że poniszczyli kafelki,
koszt naprawy - 100zł, dodatkowo spartolili coś i na górze nie da się ułożyć
tak, żeby były równe.
I tym smutnym akcentem kończę post.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
owp