ogrzewanie podłogowe

1. Data: 2001-05-25 20:52:18

Temat: ogrzewanie podłogowe
Od: "pacik" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie: czy oplaca sie tylko w lazience polozyc ogrzewanie podlogowe?
(5m2) jak to wychodzi cenowo (wykonanie i utrzymanie)?
pozdr

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-05-26 17:23:29

Temat: Re: ogrzewanie podłogowe
Od: "-=Misio=-" <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanie: czy oplaca sie tylko w lazience polozyc ogrzewanie podlogowe?
> (5m2) jak to wychodzi cenowo (wykonanie i utrzymanie)?
> pozdr

Byłem użytkownikiem takiego ogrzewania. I nie wspominam tego mile.
Po wyjściu z wanny nie można ustać na ziemi, lecz w łazience nie było za
ciepło, opłaty za takie ogrzewanie też nie są ciekawe (chyba że gaz to co
innego).
Miałem łazienkę o powierzchni podłogi która była grzana około 3-4 m2.
Może przy 5 metrach bedzie to zdawało egzamin, ale nie polecam elektryki
raczej gaz .

1. Data: 2001-05-28 05:47:48

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 May 2001 19:23:29 +0200, "-=Misio=-" <m...@n...org>
wklepal:

> [...]
>Miałem łazienkę o powierzchni podłogi która była grzana około 3-4 m2.
>Może przy 5 metrach bedzie to zdawało egzamin, ale nie polecam elektryki

Witam

Nie wiem czy wykonujesz remont lazienki czy tez zamierzasz robic
podlogowke podczas budowy budynku. W kazdym badz razie podlogowka moze
byc wodna lub elektryczna. Do wodnej potrzeba min 60mm od spodu rur
jastrychu + wykonczenie podlogi. Oprocz tego potrzeba jeszcze warstwa
ocieplenia pod rurami, wiec wysokosc jest dosc znaczna. Stosuje sie
zasilania z powrotu grzejnika lub osobne, lecz przewaznie zasilane
jest wtedy gdy grzeja grzejniki czyli w sezonie. Do elektrycznego
stosuje sie maty grzejne, ktore umieszcza sie w warstwie kleju zaraz
pod wukonczeniem podlogi. Ocieplenie takze warto by dac pod mata.
Elektryczne ma te przewage ze mozna zainstalowac w miare prosty
regulator oraz sterowanie czasowe, rowniez mozna je uzywac po sezonie
grzewczym.
Glowna uwaga - powinno sie raczej instalowac podlogowke lacznie z
grzejnikiem, jako ze pow. podlogi w lazienkach jest mala (odpadaja
pow. pod wanna, brodzikiem, muszla klozetowa itp.) a w lazience temp.
pow. powinna byc wyzsza niz w innych pomieszczeniach. Jesli nie ma
grzejnika, to by bylo cieplo daje sie wysokie param. na podlogowce co
konczy sie goraca podloga a i tak nie zapewni sie temp. powietrza,

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2001-05-28 11:53:00

Od: "Julita Milcarz" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Glowna uwaga - powinno sie raczej instalowac podlogowke lacznie z
> grzejnikiem,

U mnie w malutkiej lazience bylo ogrzew. podlog. (elektryczne), ale przy
duzych mrozach nie wystarczalo (lazienka jest w ganku i jeszcze nie bylo
ocieplenia z zewnatrz, zdarzalo sie ze przy 20 stopniach mrozu woda w
spluczce zamarzala). I dolozylismy zwykly grzejnik drabinkowy. W mieszkaniu
w bloku moze nie byc takiej potrzeby.
Pomijajac aspekt ekonomiczny (przy samej lazience i to niewielkiej nie sa to
duze pieniadze, a i inwestycja sama w sobie nie jest bardzo droga), to
wspaniala sprawa chodzic bosymi stopami po cieplej podlodze. A i rozchlapana
woda szybko wysycha.

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2001-05-28 13:29:20

Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam

{{cięcie}}

> ocieplenia pod rurami, wiec wysokosc jest dosc znaczna. Stosuje sie
> zasilania z powrotu grzejnika lub osobne, lecz przewaznie zasilane
> jest wtedy gdy grzeja grzejniki czyli w sezonie.

Zasilenia z powrotu grzejnika nie polecam, gdyż jeśli zawór termostatyczny w
grzejniku zamknie przepływ, to podłogówka nie grzeje.
Kolega, który pisał o wysokiej temperaturze podłogi nie miał zamontowanego
zaworu ograniczajacego temperaturę powrotu. Są w ofercie każdego producenta
armatury termostatycznej (Herz, Danfoss, Honeywell, Oventrop mają je na
pewno).
Podłogówkę wpina się równolegle z grzejnikiem, na powrocie instalując zawór
ograniczający temperaturę. Wszystko działa (sprawdzone w wielu
instalacjach). Może zajść potrzeba przytłumienia przepływu przez grzejnik w
łazience, bo jeśli rura od podłogówki bedzie miała zbyt duże opory
hydrauliczne to cały przepływ pójdzie przez grzejnik.

Piotr Chudzicki
a...@r...pl

1. Data: 2001-05-28 17:09:20

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 May 2001 15:29:20 +0200, "Piotr Chudzicki"
<a...@r...pl> wklepal:

>Zasilenia z powrotu grzejnika nie polecam, gdyż jeśli zawór termostatyczny w
>grzejniku zamknie przepływ, to podłogówka nie grzeje.

Zapomnialem dopisac ze tez nie polecam :-)).
Natomiast jesli juz piszemy o tym to jesli ktos ma nadmiar kasy to
moze sobie fundnac Uniboxa (Oventrop - nie wiem czy inni producenci
takie cos posiadaja). Z pelnym wypasem (zawor RTL, zawor z glowica
termostat, odpowietrznik, obudowa) cena dochodzi do 500zl na petle.
Ale sadze ze pytajacemu chodzilo o zamontowanie podlogowki do
remontowanej lazienki (vide tematyka grupy) wiec tu polecal bym
elektryczne.

> [...]
>armatury termostatycznej (Herz, Danfoss, Honeywell, Oventrop mają je na

Albo nie mial dodatkowego grzejnika i temp chcial uzyskac tylko z
podlogowki przekraczajac parametry.

> [...]
>łazience, bo jeśli rura od podłogówki bedzie miała zbyt duże opory
>hydrauliczne to cały przepływ pójdzie przez grzejnik.

Od tego jest wstepna regulacja w zaworach z glowicami termostat.

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2001-05-29 10:46:48

Od: McZapkie <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlugi <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> grzejnika, to by bylo cieplo daje sie wysokie param. na podlogowce co
> konczy sie goraca podloga a i tak nie zapewni sie temp. powietrza,

Zgadza sie. Jesli jest to ogrzewanie wodne,
to mozna np. dac grzejnik typu ENIX (ten na reczniki).
Ale uwaga - te rurki w podlodze musza byc zasilane poprzez
mieszacz.

Ogolnie fachowcy do ogrzewania podlogowego podchodza
jak do jeza.

Natomiast dobrym pomyslem na letnia podloge jest
poprowadzenie w wylewce rurek co standardowych grzejnikow
tam, gdzie spodziewasz sie stanac bosa stopa.

MC

--
Antispam derailing device! Glue _o_ into k_lej before reply!
http://www.kolej.pl/~mczapkie

1. Data: 2001-05-29 20:41:58

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pacik" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> mam pytanie: czy oplaca sie tylko w lazience polozyc ogrzewanie podlogowe?
> (5m2) jak to wychodzi cenowo (wykonanie i utrzymanie)?
> pozdr

U mnie jest "dogrzewanie" podlogowe, tzn. mam kaloryfer a oprocz tego slabe
ogrzewanie pod
kafelkami.

Takie rozwiazanie polecam - wychodzisz z wanny (prysznica) i masz mile
ciepelko w nogi.
Poza tym latem (gdy kaloryfer nie dziala) w chlodne dni mozesz sobie wlaczyc
i dogrzac lazienke.

Jesli chcesz tylko podlogowe, to musisz zastosowac takie moce, ze bedzie
parzyc w nogi
- u kumpla cos takiego funkcjonuje i nie jest zadowolony :-(

Cen nie pamietam - bylo to juz 5 lat temu.

Pozdrawiam
IK

1. Data: 2001-06-17 22:17:57

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 28 May 2001 19:09:20 +0200 Dlugi <w...@p...onet.pl> napisal:

>Zapomnialem dopisac ze tez nie polecam :-)).

Rowniez nie polecam. Wystarczy wykonac bardzo proste obliczenia aby
sie przekonac, ze "cos tu nie gra". Ilosc oddawanego ciepla jest
proporcjonalna do spadku temperatury pomiedzy wlotem i wylotem
grzejnika. Grzejniki maja z zasady duzy spadek, a podlogowka - maly. Z
tego wynika, ze grzal bedzie glownie grzejnik, a podloga bedzie albo
niedogrzana, albo ogrzana bardzo nierownomiernie.

>Natomiast jesli juz piszemy o tym to jesli ktos ma nadmiar kasy to
>moze sobie fundnac Uniboxa (Oventrop - nie wiem czy inni producenci

Unibox nie obnizy temperatury wody na wlocie, a to jest koniecznie
przy "zwyklych" rurach do podłogowki. Zadna "czarna skrzynka" typu
Unibox nie zastapi mieszacza.

Do podlogowki zasilanej woda o parametrach takich jak stosuje sie dla
grzejnikow, sa produkowane specjalne rury - podwojne z izolacyjna
warstwa powietrza zmniejszajaca odprowadzanie ciepla. Maja one
zastosowanie szczegolnie w sytuacjach, gdy w calym mieszkaniu tylko
mala powierzchnia podlogi jest ogrzwana. Rura jest drozsza, ale jest
jej malo, za to oszczedzamy na mieszaczu. Oczywiscie, Unibox mozna z
_taka_ rura zastosowac. Z pewnoscia sa jednak tansze rozwiazania.

gr
PS Wlasnie zaczalem czytac ta grupe, dlatego odpisuje na dosc stary
post. Do zabrania glosu sklonilo mnie glownie pojawienie sie Uniboxa
jako recepty na podlaczenie podlogowki pod "wysokie parametry" CO.
Nalezy tu podkreslic, ze problem rozwiazuje odpowiednia rura (np.
ROTEX), a Unibox jest tylko jednym z mozliwych elementow regulacji.

1. Data: 2001-06-18 12:56:52

Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

{{{ciach}}}
> Nalezy tu podkreslic, ze problem rozwiazuje odpowiednia rura (np.
> ROTEX), a Unibox jest tylko jednym z mozliwych elementow regulacji.

Ale należy pamiętać, ze w ROTEXa też można wpuścić tylko do 70^C.

--
Piotr Chudzicki
a...@r...pl

Dwie grupy - 1000 tematów
Zarząd mieszkaniami - ile za m2 ?
Wspolnota mieszkancow
NIE musisz płacić agencjom.... !!!
A dlaczego nie kupic sobie mieszkania w Hiszpanii