okap szufladowy czy nie?

11. Data: 2005-05-22 07:53:34

Temat: Re: okap szufladowy czy nie?
Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:d6ibvk$i2p$1@news.onet.pl...
[...]
> Ja mam okap Candy wysuwany - normalnie to pasek pod szafkami, mozna go
> wysunac na ok 20cm i automatycznie wlacza sie wyciag. ma moc 550m3/h

Czy to znaczy, ze nie da sie wysunac szuflady bez wlaczania wiatraka? Jesli tak
to dla mnie nie byloby wiekszej roznicy miedzy szufladowym a bezszufladowym. I
tak i tak aby dzialal trzeba go wlaczyc i nici z wyciagu czysto grawitacyjnego.

the.one

12. Data: 2005-05-22 09:38:20

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to znaczy, ze nie da sie wysunac szuflady >bez wlaczania wiatraka?
> Jesli tak

da się

13. Data: 2005-05-22 20:13:01

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal <c...@p...onet.pl> wrote:

> Prawda ze duza wydajnosc=duzy halas. tylko wez pod uwage, ze
> gdy ten
> slaby bedzie "grzal" na maksa
> to ten mocny bedzie pykal na luzie i przy tym samym ciagu
> bedzie 3
> razy bardziej cichy.

Tak, ale weż pod uwagę, że przy szufladowym słaby ciąg lub wręcz
ciąg naturalny zapewniany przez sam komin wystarczy w wielu
zastosowaniach. W tym bezszufladowym bez silnego ciągu nie będzie
mowy o ściąganiu pary z przednich palników.

J.

14. Data: 2005-05-22 20:20:50

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastosowaniach. W tym bezszufladowym bez silnego ciągu nie będzie
> mowy o ściąganiu pary z przednich palników.

Rozumiem o co Ci chodzi, ale mala poprawka bo chyba wczesniej zamieszalem. Okapy
wbudowane zarowno szufladowy jak i bezszufladowy maja z reguly duza wydajnosc w
stosunku do okapu tradycyjnego (chyba podszafkowy to sie nazywa).

Na razie wychodzi na to ze musze kupic ta szuflade. W sumie raz wydam wiecej i
potem bedzie spokoj, ale pieniedzy i tak szkoda.

the.one

15. Data: 2005-05-23 06:33:13

Od: Marcin Sławicz <m...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
> Na razie wychodzi na to ze musze kupic ta szuflade. W sumie raz wydam
wiecej i
> potem bedzie spokoj, ale pieniedzy i tak szkoda.

Nikt nie zwrócił uwagi na to, że przynajmniej część okapów (jeśli nie
wszystkie; mój w każdym razie tak) mają w rurze wylotowej wbudowany zawór -
klapkę, która odchyla się pod wpływem wymuszonego ciągu, a odcina komin w
spoczynku. Taki okap bez włączonego wentylatora po prostu nie działa. Klapkę
można zapewne wymontować, ale wtedy nie ma zabezpieczenia przed cofającym
się powietrzem (np. przy silnych wiatrach).
Ja mam tunel okapu dołączony do podzielonej kratki wentylacyjnej: połowa
kratki dla okapu, połowa dla wentylacji grawitacyjnej. Nie mam gazu (to ma
znaczenie, przynajmniej z punktu widzenia przepisów budowlanych).
Pozdrawiam,
Marcin

Opinie dla zmywarki Siemens SE64M350 (pelna zabudowa).
Baterie nawannowe i umywalkowe
Gładz gipsowa
drzwi antywłamaniowe a zawiasy ?
Wybuchająca żarówka