okropna migrena

1. Data: 2002-07-18 12:23:59

Temat: okropna migrena
Od: Andrzej <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi.

Bliska mi osoba choruje na okropna migrene, na tyle
mocną, ze nie jest w stanie funkcjonowac i musi lezec
w lozku (np. teraz trwa to juz 4 dni). Nie pomagaja zadne leki,
przez krotki okres czasu pomagal - o ile nie przekrecilem nazwy -
Imigran, ale i on robi sie nieskuteczny. Tomografia komputerowa
nie wykazala zadnych niepokojacych zmian. Wiekszosc lekarzy
bezradnie rozklada tylko rece.
Znacie moze kogos, kto sobie skutecznie z tym radzi, jesli tak
to w jaki sposb, moze macie jakies pomysly, co jesczze
daloby sie zrobic ? Czy zostaja tylko sposoby niekonwencjonalne ?
Jesli tak to jakie ? Bardzo chcialbym tej osobie pomoc, a zupelnie
nie wiem co mam robic.

Dzieki z gory za kazda wskazowke.
Andy

2. Data: 2002-07-18 13:17:05

Temat: Re: okropna migrena
Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ja rowniez cierpie na migreny od lat chyba ... 10?
Takie 7 i 10 dniowe lezenia tez mi sie zdarzaly, dretwienia rak i wymioty.
Mialam robione 2 rentgeny glowy (zatoki ok) i tomografia - ok. Pomaga na
jakies pol roku kuracja dwumiesieczne Dihydroergotaminum (krople 2x dziennie
po 10) w polaczeniu z Divascanem (tabletki 3 x dziennie po 1). Przez
pierwsze tygodnie (ok 2) moze byc gorzej, ale nie nalezy sie zrazac! Po
dwoch miesiacach sie odstawia i na pol roku do 8 miesiecy jest w normie -
bole glowy sa, ale nie typu migrenowego - takie zwykle, co same przechodzą i
rzadziej. Mówie Ci, chce sie zyc. Ja juz nawet chcialam skonczyc ze soba,
tak cierpialam, a wiekszosc lekarzy rzeczywiscie nie umie pomoc :( , a
spotkalam i takich, co twierdzili, ze to histeria i babskie wymysly, i ze po
dziecku mi przejdzie, wrrr...
Jak juz jest calkiem zle, to niech jedzie na pogotowie - pyralgina w pupke,
albo dozylnie - cudo ;) Nie nalezy naduzywac, ale sama wiem, jak to jest,
jak juz nic nie pomaga i zoladek boli od lekow przeciwboolowych...
Pozdrawiam i trzymam kciuki.

Magda P.
--
...jestem, czym jestem...
moze kiedys stane sie...kims...

Pooki co, jestem Pookio :)

GG 2345599

3. Data: 2002-07-18 15:19:32

Od: "Kinga" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> daloby sie zrobic ? Czy zostaja tylko sposoby niekonwencjonalne ?
> Jesli tak to jakie ? Bardzo chcialbym tej osobie pomoc, a zupelnie

Najlepiej w czasie ataku zapewnić spokój-zero hałasu,zasłonięte okna.
Ja stosowałam benalpharm,ale to było kilka lat temu i nie wiem czy nie jest
już wycofany..Brałam od razu 2 tabletki,ale przed atakiem bólu tzn już w
momencie kiedy pojawiały się zaburzenia widzenia.Znajomy anestezjolog
polecił wizytę u okulisty i to pomogło.
Pozdr.Kinga

4. Data: 2002-07-18 15:31:07

Od: Andrzej <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pookio" <p...@p...onet.pl> napisała:

> [...]
>jakies pol roku kuracja dwumiesieczne Dihydroergotaminum (krople 2x dziennie
>po 10) w polaczeniu z Divascanem (tabletki 3 x dziennie po 1).

Dzieki za informacje ! Nie wiem czy ona tego juz nie brala, ale
na pewno sie spytam.

> [...]
>spotkalam i takich, co twierdzili, ze to histeria i babskie wymysly, i ze po

Ech no straszne, nigdy nie mialem migreny ale po tym co widze, to
rzeczywiscie strasznie blokuje normalne zycie.
A nie probowales jakiejs medycyny niekonwencjonalnej, nie wiem,
jakiejs akupunktury, homeopatii, moze nawet hipnozy ?

> [...]
>albo dozylnie - cudo ;) Nie nalezy naduzywac, ale sama wiem, jak to jest,
>jak juz nic nie pomaga i zoladek boli od lekow przeciwboolowych...

Tez sie 3maj i nawet nie mysl o samobojstwie. Pomysl, jak jest wielu
takich ja Ty....

Andrzej

5. Data: 2002-07-18 20:54:14

Od: "Asias" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> już wycofany..

benalpharm jest wciąż produkowany i dostępny w najbliższej aptece na receptę
lekarską
Pozdrawiam AsiaR

6. Data: 2002-07-19 10:24:20

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> daloby sie zrobic ? Czy zostaja tylko sposoby niekonwencjonalne ?
> Jesli tak to jakie ? Bardzo chcialbym tej osobie pomoc, a zupelnie

Od pewnego czasu jest nowy środek, nazywa się Maxalt, prawie równie
kosztowny, co Imigran. Jeszcze nie zdążyłam wziąć, ale mam te tabletki w
oczekiwaniu ataku. Z przepisu lekarza! Cierpię od ponad 20 lat. Znajoma,
która mi to poleciła ,bardzo to chwali. Uważać na środki z ergotaminą, bo
niektórzy są uczuleni. O mało co nie wykorkowałam eksperymentując.
Jest też terapia dłuższa przy użyciu leku zawierającego Petasites- to taka
roślina, co rośnie przy górskich potokach. U nas nie ma chyba nic, w
Niemczech jest lek Petadolex. Brałam jakiś czas i migrena złagodniała.
Szczegóły po weekendzie, bo muszę odnaleźć odpowiednie papiery.
Łączę się w bólu
Teresa Korsak

7. Data: 2002-07-19 10:34:10

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> napisał w
wiadomości news:ah8paq$dg0$1@news.tpi.pl

> Od pewnego czasu jest nowy środek, nazywa się Maxalt, prawie równie
> kosztowny, co Imigran.

Do przerywania napadow dostepne sa w POlsce:
Imigran - tabletki, aerozol donosowy i zastrzyki (te dwa ostatnie przy
wymiotach sa znacznie lepsze niz tabletki),
Zomig - tabletki
Maxalt - tabletki.
Wszystkie te leki sa z grupy triptanow - Imigran najstarszy, te dwa nowsze
bezpieczniejsze u chorych z chorobami serca ogolnie mowiac.

Jesli napady sa rzadko - to stosuje sie NLPZ (pyralgin itepe), a w razie
braku skutecznosci - triprtany;
jesli napady sa czesto - stosuje sie leczenie zapobiegajace wystepowaniu
napadow - i tu pole do popisu jest szerokie. Od dihydroergotaminy, przez
polomigran, divascan, staveran, az do lekow z grupy depakiny i podobnych.
Potrzebny jest jeszcze dobry neurolog, ktory te leki zleci.
Zaleznie od tego gdzie pacjent mieszka - byc moze bede mogl kogos polecic.

m.

8. Data: 2002-07-19 11:58:17

Od: Andrzej <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

>Zaleznie od tego gdzie pacjent mieszka - byc moze bede mogl kogos polecic.

Bialystok.

Andy

9. Data: 2002-07-19 12:11:46

Od: "Wandalka" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebny jest jeszcze dobry neurolog, ktory te leki zleci.
> Zaleznie od tego gdzie pacjent mieszka - byc moze bede mogl kogos polecic.

I Bielsko-Biała też. Proszę!

Bogna

10. Data: 2002-07-19 12:49:31

Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bialystok.

Gliwice

Magda P.

--
...jestem, czym jestem...
moze kiedys stane sie...kims...

Pooki co, jestem Pookio :)

GG 2345599

[NTG] medyczny odpowiednik programu SETI
Prosze, pomozcie !!!
POCENIE SIE - HEEEEEEElp
nikt nic nie wie?
picie w czasie jedzenia