picie w czasie jedzenia

1. Data: 2002-07-18 08:40:58

Temat: picie w czasie jedzenia
Od: "Beti" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich !

Zdaję sobie sprawę, iż pytanie to nie należy może do najwłaściwszych na tej
grupie, ale żadna inna nie wydała mi się bardziej odpowiednia. Otóż
wielokrotnie spotykałam się z opinią, iż picie w czasie spożywania posiłków
jest niezdrowe, a jeżeli już to przed posiłkiem i najlepiej, aby były to
napoje nie gazowane. Jak naprawdę jest z tym piciem, czy ma to aż takie
znaczenie.

Pozdrawiam
Beti

p.s.
dla wnikliwych dodam, iż nie mam na myśli napoi alkoholowych.

2. Data: 2002-07-20 11:19:44

Temat: Re: picie w czasie jedzenia
Od: "rafal" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest niezdrowe ponieważ rozrzedza kwasy żołądkowe i łatwo można się nabawić
nadkwasoty, a później nawet wrzodów. jeśli chcesz coś wypić to najlepiej pół
godziny przed posiłkiem.

3. Data: 2002-07-21 09:17:12

Od: "Ella J" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest niezdrowe, a jeżeli już to przed posiłkiem i najlepiej, aby były to
> napoje nie gazowane. Jak naprawdę jest z tym piciem, czy ma to aż takie
to jak z masłejm i margaryną. Nigdy nie rozstrzygniesz na 100 co bardziej
szkodzi- roślinne plus kilo chemii czy zwierzęce tłuszcze plus kilo
cholesterolu ;-)
a z płynami jest na pewno tak, że:
- jeśli ktoś chce ograniczać jedzenie, poleca się mu wypić przed każdym
posiłkiem szklankę wody, w celu zwiększenia uczucia sytości
- inna szkoła: absolutnie nie pic, bo się rozpuszcza soki trawienne, enzymy
działają słabiej
- inna: w trakcie można kawę, a po herbatę (nie mam zielonego pojęcia
dlaczego, alle na pewno czytałam, tylko argumantacja by się przydała...)
pozdrawiam
Ella

4. Data: 2002-07-22 11:40:20

Od: "Beti" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Dziękuję wam za odzew ma moje nurtujące pytanie. Muszę wam wyjaśnić, iż to
właśnie podany poniżej cytat wywołał u mnie tyle niepewności. O tym, iż
zwyczajowo powinno się pić raczej przed jedzeniem i to bardziej ze względu
na ograniczenie apetytu jest mi ogólnie wiadomo ale żeby aż takie skutki
wywoływało picie w czasie jedzenia.
Co o tym sądzicie.

"Picie podczas posiłków prowadzi do zaburzeń w funkcjonowaniu układu
pokarmowego i hormonalnego. Osoba , która jada w ten sposób, tyje nawet od
wody. Dlatego zaleca się picie albo 20 minut przed posiłkiem , albo godzinę,
półtorej po."
>Źródło poniżej<

www.polski.seniornet.pl/dietetyka_blendy.html

Łechtaczka, pochwa
poradnikmedyczny.pl - ponado 1300 artykulów
pytanie dotyczące budowy nerek
Alergia na...nikiel??
co sadzicie o tym pomysle...