oliwa z pepperoni

11. Data: 2007-11-15 17:46:02

Temat: Re: oliwa z pepperoni
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message
news:fhi0d0$cc7$1@inews.gazeta.pl...

> Prawie rok.
> Można na to spojrzeć optymistycznie.
> --
> BBjk

Rozetrzeć w porcelanowym moździeżu paprykę (świeżą lub suszoną, a nawet
mieloną) z odrobiną soli, a później paroma kroplami oleju. I dopiero w
butelce lub słoiku zalac olejem czy oliwą.

12. Data: 2007-11-15 18:19:35

Od: "Ania" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message
> Do tej pory robiłam ją dodając małe świeże papryczki. Jak myślicie, z
> suszonymi będzie równie ognista?

jak zrobić taką oliwę? Ile papryczek trzeba dać a ile oliwy, żeby uzyskać
dobry efekt?
Czy podobnie można zrobić np. oliwę z czosnkiem lub z czosnkiem i chili
(widziałam takie w sklepach) albo z ziołami?

Pozdrawiam
Ania

13. Data: 2007-11-15 18:30:11

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania pisze:

> jak zrobić taką oliwę?

Bardzo prosto. Do czystych i suchych niewielkich butelek wkładasz, co
chcesz (rozgniecione ząbki czosnku, papryczki,świeże, umyte i osuszone
zioła: tymianek, bazylię, rozmaryn, czy inne) i zalewasz oliwą. Ważna
jest czystość i suchość wszystkiego, by nie pleśniało i jakość oliwy.

Czosnkową masz już po ok. tygodniu. Istotne jest też, by oliwa
przykrywała to, co nią zalane. Jak zużyjesz oliwę na tyle, że będą
wystawać gałązki ziół, czy inne składniki, można dołożyć tego czegoś i
dolać oliwy.

Ile papryczek trzeba dać a ile oliwy, żeby uzyskać
> dobry efekt?

No nie wiem, daję na oko, dość dużo.
--
BBjk

14. Data: 2007-11-15 18:46:41

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> No nie wiem, daję na oko, dość dużo.

A oko masz niezłe ;)

--
richo

15. Data: 2007-11-15 18:54:52

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca pisze:

> A oko masz niezłe ;)

NTG.
--
B.(zaraz ktoś nas opieprzy. I słusznie)

16. Data: 2007-11-15 18:58:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fhhofe$89k$1@inews.gazeta.pl>, BBjk <b...@q...pl>
wrote:

> Zastanawiałam się, czy oliwa z tych suszonych wyciągnie piekielność tak,
> jak ze świeżych. Zalane już są, więc niebawem się dowiem.

Sładniki stanowiące o smaku papryki rozpuszczają się w tłuszczach, a nie
w wodzie.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

17. Data: 2007-11-15 21:03:33

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk"

> Czosnkową masz już po ok. tygodniu. Istotne jest też, by oliwa przykrywała
> to, co nią zalane. Jak zużyjesz oliwę na tyle, że będą wystawać gałązki
> ziół, czy inne składniki, można dołożyć tego czegoś i dolać oliwy.

jeśli wystaje czosnek- spokojnie można go używać do potraw :)

18. Data: 2007-11-16 05:10:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bluzgacz" <p...@w...org> wrote in message

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
>
> Przeciez mowiles publicznie po raz kolejny ze konczysz pisac, dlaczego
wiec
> nie spierdalasz meska pizdo bez honoru?
> Kazdy cie ma tutaj za scierwo.

Są tu porządni ludzie oprócz bassetów i bluzgaczy.

Jak przechować paszteciki
kuchnia azjatycka, praca
Spaghetti BEZ pomidorów i śmietany
szarlotka green way?