Re: <oo>___ .~*

1. Data: 2007-04-05 10:30:06

Temat: Re: <oo>___ .~*
Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia

~-~--~~--~~-~~--~

~-~-~-~--~~--~~-~~--~

> Znów definiuje Pan świadomość jako coś, co podlega woli.
> Pan: Duch sterujący ciałem na jawie nie może robić wszystkiego
> bowiem na przeszkodzie stoją prawa jawy które SĄ. :-)
> Wnioskuje Pan z tego, że jeżeli coś nie podlaga woli nie jest
> świadomością, lecz światem.
> Dlaczego akurat podleganie woli, ma być tym czymś, co stanowi istotę
> świadomości?
>
> ichbine

Moje dywagacje mają wykazać, że OSOBA (ciało + duch) funkcjonuje
równolegle w dwóch odrębnych światach: SNU i JAWY
a więc światach przestrzeni zdarzeń (urojonej) i przestrzeni fizycznej (realnej)
a więc światach formy i treści.
OSOBA jest podmiotem (motor napędowy) wówczas, gdy steruje swoim
zachowaniem w sposób niedeterministyczny fizycznie.
przykład:
piłka futbolowa (przedmiot) zareaguje na przyłożoną siłę (kopnięcie)
w sposób zgodny z rozpoznanymi prawami reala sformalizowanymi przez
Newtona a uszczegółowionymi przez Einsteina (siła, masa, wektor, opór)
OSOBA kopnięta w dupę zareaguje w sposób niedeterministyczny
a więc nieprzewidywalny - zgodnie ze swoją immanentną WOLĄ niedostępną
do rozpoznania za pomocą fizycznych przesłanek. Tu rządzi PSYCHIKA
a opisuje (kognitywnie z zewnątrz) rachunek prawdopodobieństwa.
W cytowanym fragmencie naszego (sic!) dialogu potwierdzasz Pani swoją
pewność, że widzisz post, który czytasz. Ten post jest fragmentem świata jawy
a więc fizycznego świata rzeczywistego, falsyfikowalnego empirycznie
(szkiełkiem i okiem jak by powiedział wieszcz Adam Mickiewicz).
Ten post jest widziany mniej więcej tak samo (pomijając perspektywę i jakość
nośnika) przez wszystko co odbiera i deszyfruje gradienty świetlne,
a więc człowiek przytomny, zarówno ten znający język polski jak i cudzoziemiec,
jak i zwierzęta posiadające zmysł wzroku, jak i przyrządy optyczne rejestrujące
kontrasty światła typu aparat fotograficzny typu Camera Obscura.
Ten post jest fragmentem świata jawy i przedstawia obraz ułożonych w sposób
uporządkowany znaków alfabetu łacińskiego poszerzonych o narodowe znaki
diakrytyczne ąćęłńóśżź oraz znaki funkcyjne ,.-() itd.
Sposób ułożenia tych znaków nazywa się KODOWANIE a właściwością
kodowania jest TREŚĆ, a więc informacja przypisana kodom.
Ta treść jest niedostępna przyrządom, zwierzętom czy obcokrajowcom
nie znającym języka polskiego i zasad gramatycznych rządzących tym językiem.
Ta treść to element świata SNÓW, urojeń i zwidów.
Ta treść to system skojarzeń, pojęć i znaczeń danego SŁOWA, zdania, wyrazu.
Post, który Pani czyta JEST na ekranie, wydrukowany na papierze,
sfotografowany na odbitce światłoczułej itp, ale treść posta nigdzie nie JEST.
Treść posta może zaistnieć wówczas, gdy ktoś rozumie słowa zgodnie
z przyjętą konwencją nazywania rzeczy takimi jakie są.
__________________

Głównym moim celem (w tym odgałęzieniu wątku) jest jednoznaczne rozdzielenie
tego co JEST od tego co istnieje:
post JEST i każdy przytomny może się upewniać, że JEST.
Treść posta istnieje domyślnie.
Różnica pomiędzy tym co jest a tym co istnieje - sprowadza się do lokalizacji.
To co JEST - jest zlokalizowane w objętości fizycznego świata.
To co istnieje zlokalizowane jest w wyobraźni, a więc w przestrzeni zdarzeń
świadomego podmiotu, a zaistnienie jest równoznaczne z punktem skupienia
uwagi. Wspomnienia zaistnieją w świadomości - choć obiektu, zdarzenia
czy wspominanej właściwości już dawno może nie BYĆ.
To samo dotyczy domniemań, domysłów, dociekań, zamysłów, przebłysków,
wrażeń i marzeń - cegiełek immenentnej mentalności osoby. :-)

BYĆ a ISTNIEĆ
~~~~~~~~~~~~
Człowiek aby żyć musi spożywać i przetwarzać pokarm.
Pokarm można kupić w markecie.
Aby kupić pokarm potrzebne są pieniądze.
pytanie:
Za jakie pieniądze można kupić pokarm:
a/ te które SĄ (w portfelu, na koncie w banku, oficjalna waluta)
b/ te które ISTNIEJĄ w wyobraźni
Które pieniądze przyjmie ekspedientka: rzeczywiste czy urojone? :)
PS. do urojeń stniejących w przestrzeni zdarzeń świadomego podmiotu
należą także OBIETNICE.
"obiecanki - cacanki, a głupiemu radość"

Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

2. Data: 2007-04-06 23:08:34

Od: "AW" <P...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak" <k...@c...pl> wrote in message
> [...]

> do rozpoznania za pomocą fizycznych przesłanek. Tu rządzi PSYCHIKA
> a opisuje (kognitywnie z zewnątrz) rachunek prawdopodobieństwa.

Mądrze, że nie odpowiedziałaś na te brednie. On należy do takiego gatunku
podludzi, którzy nie wiedzą, że istnieją. W dzisiejszych czasach to bardzo
rozpowszechniony gatunek - pieczołowicie hodowany, bo przydatny.

Zauważ, że doszukuje się on jakiegoś obiektywnego, dającego się obserwować z
zwenątrz sprawdzianu na podmiotowość.

To dlatego, że nie rozpoznaje własnej podmiotowości jako bezpośredniej
oczywistości, wynikającej z odbioru śwadomych doznań. Innymi słowy, on nie
wie, że jest. Ktoś mu to musi wykazać, za pomocą obserwacji i umownych,
symbolicznych przekazów. I cóż się dziwić, że to zamierzchłe średniowiecze.

AW

.

3. Data: 2007-04-06 23:30:12

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <P...@h...com>
..
> [...]

> symbolicznych przekazów. I cóż się dziwić, że to zamierzchłe średniowiecze.

Nie zrozumialeś Pan. Tu nie chodzi o mnie ale o to, że na podmiotach
a więc niedeterministycznym zachowaniu wywołanym psychiką
- rozkłada się fizyka. Nie da się przewidzieć co komu strzeli do głowy
a pański post jest tego przykładem. :)
Odlot totalny. :-)

4. Data: 2007-04-06 23:41:06

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AW" <P...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> wie, że jest. Ktoś mu to musi wykazać, za pomocą obserwacji i umownych,
> symbolicznych przekazów. I cóż się dziwić, że to zamierzchłe

Dobry wieczór, tu psp.
Przedstawiciel rasy średniej. Ani to maupa, ani fizyk, ani filozof. Ja,
czytacz.
(z opcją "możesz odpisać".)

Czego, by nie dotyczyły przytargane tu posty, to jedyne co mogę powiedzieć.
ksR i AW, na kogoś "napadli".
Spodziewam się, że na jakiegoś "biedaka systemu". Ale nawet nie zaglądnę.
Zwykle Edward lubuje się w przedpostach, więc z pewnością
przyniósł swoją wypowiedź, jako ... no właśnie jako co?

I tylko do tego powinienem się ustosunkować, ale boję się
słynnych zakręceń ogonowych.

Już pierwsze zdanie wywołuje moje kontrowersje.

> (realnej)

Uważając na słowa, powiem... BA...nie, nie... powiem, zestawia Pan elementy,
których znaczenie określono, a których zestawienie jest nie .... (ugryzłem
się w język)
nieuprawnione.

W efekcie mamy... BA..nie, nie, ....niedoskonałość informacji.
Może na fizyce i filozofii można tak podejść do tematu (regionalizmy), ale
na psychologii, raczej nie.

To że ja się domyślam co Pan chciał powiedzieć, nie oznacza tego samego,
co Pan chciał powiedzieć. I być może mamy odmienne widzenie, tego
samego zestawu słów. Jeśli zaś mam czytać to tak jak jest napisane, to jest
BA...no, nieczytelne dla mnie. Za co przepraszam.

ett

5. Data: 2007-04-06 23:44:32

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
> ~>°<~
> Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

Teraz jest czytelne :-))

ett

Mój post zalicza się do kategorii "niedetermistycznych" :-)))

6. Data: 2007-04-07 00:02:30

Od: "AW" <P...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
> ~>°<~
> Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

Mam szczerą nadzieję dokonać z toba eksperymentu pod tym względem.
Być może uda mi się kiedyś zdrowo nakopać ci w tyłek. Obastawiam
wielkie stawki, że nadwyraz deterministycznie wybałuszysz swoje
kaprawe ślepka, po czym zaczniesz spier...ć gdzie oczy poniosą.
Nie znasz dnia ni godziny,

AW

.

7. Data: 2007-04-07 03:50:41

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(ciach_powtórka)

> [...]
jest
> BA...no, nieczytelne dla mnie. Za co przepraszam.

A możemy o Ty pogadać?

ett

Siedi Pan tu, czy na filozofii?

8. Data: 2007-04-07 16:20:12

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <P...@h...com>
..
> [...]

> wielkie stawki, że nadwyraz deterministycznie wybałuszysz swoje
> kaprawe ślepka, po czym zaczniesz spier...ć gdzie oczy poniosą.

Drogi Panie Andrzeju Wodolejski. :-)
Zbyt długo przebywasz Pan za granicą więc nie ma się co dziwić, że
przestałeś rozumieć język polski - co stale i nagminnie wykazujesz w swoich
postach. Tym razem piszesz, że marzysz o tym aby dokonać "eksperymentu"
ze mną, eksperymentu polegającego na dokopaniu mnie bez mojej zgody.
Taki "eksperyment" nie byłby ze mną lecz NA MNIE i nosiłby nazwę
czynna napaść. Być może na obczyźnie tam gdzie Pan przebywasz,
takie stosunki międzyludzkie są normą - ale u NAS w Starym Kraju
kopanie człowieka w tyłek bardzo źle świadczy o kopiącym, gryzącym,
plującym, szarpiącym za własy - czy jakie tam jeszcze techniki okazywania
szacunku Panu wpojono
dlatego
aby się nie skompromitować i nie popaść w konflikt z polskim prawem,
lepiej siedź tam gdzie jesteś i nie pokazuj się w Krakowie - Nowej Hucie;
no chyba, że musisz dać upust rozpierającej Pana energii - to wtedy
proponuję artykuł zastępczy i zamiast kopać mnie kop siebie.
Wiem, że to trudne ale znając Pana subiektywność, irracjonalność, oraz
wyobrażenie wyobrażenia - w Pana przypadku wydaje się to możliwe,
podobnie jak możliwym jest, że potrafisz Pan sam siebie pocałować w d...
czego życzę Panu z całego serca i trzymam kciuki aby się Panu udało. :)
Wesołego jajka życzy:

9. Data: 2007-04-08 16:18:34

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "AW" <P...@h...com>
..
..

Robak, jakie praktyczne wykorzystanie mają te zacytowane
tu linijki z Twojej wypowiedzi? Czy zastanawiasz sie
czasem co robisz czy operujesz jak bezmyślny automat?

10. Data: 2007-04-08 19:33:04

Od: "ksRobak" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zastanawiasz sie czasem co robisz czy operujesz jak bezmyślny automat?
/autor: Ziew Pszemół /

To zależy. :-)
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

Jaką droge wybrać? Zachwianie równowagi mentalnej.
Siła, której szukasz, jest w Tobie.
Dożyjemy nieśmiertelności?
Poszukuję M. Argyle
Zawieja