opis badania tomografem komputerowym głowy z kontrastem!!!!!!!!!!!!

1. Data: 2006-08-17 14:33:37

Temat: opis badania tomografem komputerowym głowy z kontrastem!!!!!!!!!!!!
Od: v...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Chciałałabym dowiedzieć się na temat tomografii komputerowej głowy
z kontrastem.
1.Jak dokładnie,krok po kroku odbywa się samo badanie?
2. Czy podanie kontrastu jest bolesne?
3. Gdzie w przypadku badania głowy wstrzykuje się środek
kontrastujący?

Bardzo prosze o odpowiedź z uwagi na zbliżajacy się termin badania.
Czy jest osoba która jest w stanie odpowiedziec na pytania.

2. Data: 2006-08-17 14:40:34

Od: "Ania M" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik < napisał w wiadomości .
1.Jak dokładnie,krok po kroku odbywa się samo badanie?
Wchodzisz i piguła założyła mi wenflon...położyłam się na łózku, żebym nie
rusała głowy po obu jej stronach włożono takie hm..steropianowe wkładki.
Potem lekarz apytał o dane, a potem nad głową "jeździła" mi obręcz z takimi
ruchomymi aparacikami...gapiłam sie i gapiłam...i za kilka minut przyszła
piguła i wstrzykneła mi kontrast...zassało mi ślinę i zrobiło sie
gorąco...hahhaa w pewnym momencie pomyślałam że chyba się zsikałam:D...Potem
piguła wyszła i znowu numer z obręczą. I koniec. Po badaniu poprosiłam
lekarza, czy moge obejrzeć swój mózg:). Zabrał mnie do swojej kanciapy i
poaptrzyłam se na skany...mam ładny mózg:)duzy i dorodny.....
2. Czy podanie kontrastu jest bolesne?
POdanie nie jest bolesne, nieprzyjemny jest tylko moment zakładania wenflonu
3. Gdzie w przypadku badania głowy wstrzykuje się środek
kontrastujący?
w przedramię
pozdr
Ania

3. Data: 2006-08-18 08:55:16

Od: "Skokasia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

Witaj. Nie bój się, to nie jest wcale straszne. Cała "procedura " wygląda
dokładnie tak jak opisała Ania M. Dodam tylko, że ludzie różnie reagują po
podaniu kontrastu. Ja poczułam tylko, że robi mi się gorąco, mój mąż
określił to jakie "przyjemne ciepełko", nasza znajoma natomiast zemdlała.
Leżąc w maszynie będziesz miała w ręce przycisk więc jeśli pomyślisz że coś
jest nie tak to wezwiesz pomoc.
Po badaniu wszystkim ciekawskim możesz opowiadać, że w trakcie badania
lekarze zebrali się przy komputerze i dziwili się, że pierwszy raz widzą,
żeby ktoś miał tak dobrze poukładane w głowie :)
Pozdrawia
Kasia

4. Data: 2006-08-18 18:30:37

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skokasia napisał(a):

> [...]
> lekarze zebrali się przy komputerze i dziwili się, że pierwszy raz widzą,
> żeby ktoś miał tak dobrze poukładane w głowie :)

Mnie to musieliby najpierw uśpić, bo w tej maszynie dostałabym
lęku/klaustrofobii.

--
Kaja

5. Data: 2006-08-18 18:44:37

Od: "Ania M" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <> napisał w wiadomości
Mnie to musieliby najpierw uśpić, bo w tej maszynie dostałabym
lęku/klaustrofobii.

W tomografie nie bo "tunel" ma jakieś 15 cm długości i nie ma szans na
klaustrofobię...co inego rezonans...tam mozna dostać klaustrofobii
Avf

6. Data: 2006-08-18 19:21:54

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania M napisał(a):
> [...]
>
> W tomografie nie bo "tunel" ma jakieś 15 cm długości i nie ma szans na
> klaustrofobię...co inego rezonans...tam mozna dostać klaustrofobii

O dzięki :-) Faktycznie pomyliłam te urządzenia.

Nie zapomnę jak weszłam do tej "trumny" na solarium. Normalnie zaczęłam
się dusić (chociaż było lekko uchylone) i trząść ze strachu. Wyskoczyłam
szybko i powiedziałam córce, że już może sobie wskakiwać do tego
solarium. Ona była po mnie.

--
Kaja

7. Data: 2006-08-23 09:46:23

Od: <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/537482.html

Łuszczyca - Jakie witaminy mają negatywny wpływ ?
oprysczka:0
Alkohol -> fioletowa twarz ? (to nie jest żart)
Apteczka - ? zawartość
ciazowe dolegliwosci