Re: opryskiwacz i lanca

From: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: opryskiwacz i lanca
Date: Mon, 19 Jul 2010 14:31:07 +0200

Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości
news:i1q7jj$me8$1@news.onet.pl...

> Zepsula mi sie lanca do opryskiwacza gardeny :(
> Teraz mam problem czy kupic nowa czy nowy opryskiwacz.
> Ogolnie rzecz ujmujac interesuje mnie dluzsza lanca tak ok. 3m. Sam
> pojemnik
> ok 5-7L.
> Co sugerujecie. kupic Nowa lance do tego opryskiwacza (choc mama problem z
> dopasowaniem lancy)
> czy lepiej kupic nowy? Ale jaki i jaka lanca ?

Początkowo posługiwałem się również opryskiwaczem 5 litrowym.
Po kilku latach doświadczenie podpowiedziało, że na działkę lub do małego
ogrodu wygodniejszy jest 3 litrowy (Kwazar)
http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=346&produk
t=45
z dodatkową 3 m lancą teleskopową (tej samej firmy).
http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=350&produk
t=98
Optymalna szerokość grządki to max. 120cm. Zatem zwykła lanca + długość reki
wystarcza w zupełności, by z obu stron grządkę równomiernie opryskać. Do
oprysku wyższych roślin stosuję lancę 3 m. Noszenie w ręce lub na jednym
ramieniu pojemnika + 3 litry zawartości jest zdecydowanie mniej dokuczliwe
dla kręgosłupa niż pojemnik + 5 litrów cieczy roboczej. Zwłaszcza, że są one
wyposażane zazwyczaj w tylko jedną szelkę (na jedno ramię). Jeśli masz na
działce / w ogrodzie sporo drzew jednej grupy, to lepszym rozwiązaniem jest
12 -16 litrowy opryskiwacz plecakowy z możliwością bieżącego uzupełniania
ciśnienia bez konieczności zdejmowania go z pleców.
http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=346&produk
t=17

Pozdrawiam pogodnie
skryba