Re: opryskiwacz i lanca

From: "Panslavista" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: opryskiwacz i lanca
Date: Mon, 19 Jul 2010 15:32:40 +0200

"skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote in message
news:i21gi6$j52$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

> Początkowo posługiwałem się również opryskiwaczem 5 litrowym.
> Po kilku latach doświadczenie podpowiedziało, że na działkę lub do małego
> ogrodu wygodniejszy jest 3 litrowy (Kwazar)
> http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=346&produk
t=45
> z dodatkową 3 m lancą teleskopową (tej samej firmy).
> http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=350&produk
t=98
> [...]
> reki wystarcza w zupełności, by z obu stron grządkę równomiernie opryskać.
> Do oprysku wyższych roślin stosuję lancę 3 m. Noszenie w ręce lub na
> jednym ramieniu pojemnika + 3 litry zawartości jest zdecydowanie mniej
> dokuczliwe dla kręgosłupa niż pojemnik + 5 litrów cieczy roboczej.
> Zwłaszcza, że są one wyposażane zazwyczaj w tylko jedną szelkę (na jedno
> ramię). Jeśli masz na działce / w ogrodzie sporo drzew jednej grupy, to
> lepszym rozwiązaniem jest 12 -16 litrowy opryskiwacz plecakowy z
> możliwością bieżącego uzupełniania ciśnienia bez konieczności zdejmowania
t=17

> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Już to napisałem. Neptune 15 litrowy jest wygodny, pochlapać się nie
można, skonstruowany w sposób przemyślany, w standardzie ma teleskopową
lancę oraz osłonę do herbicydów oraz lance 3 i 5 m, lekkie i łatwe w
operowaniu. Do tego mały manometr, który pozwala trzymać się wydajności.

5 litrowego używam do peklowania przez nastrzykiwanie mięska igłą
wielootworową... Choć mam też lancę ogrodniczą. Mały 1,5 l. psikacz stosuję
przy pieczeniu chleba ... :-))) Mam jeszcze Sano 2 i 100 litrowy ROBI z
lancą i 15m węża oraz 4 metrową łamaną belką, którą można opryskiwać np.
truskawki, agrest czy porzeczki, a nawet winorośl.

Tylko działki mi brak, działki mi brak - w tym domowym więźniu.