orzech włoski

1. Data: 2004-01-12 13:30:48

Temat: orzech włoski
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi Drodzy,
od kiedy moja działka powiększyła się o dwa ary,
zamarzył mi się orzech włoski ( a może orzechowiec, skoro kasztan -
kasztanowiec? ).
Ale chciałabym, aby orzechy były duże nawet ogromne i smaczne,
skorupka cienka, łatwa do rozgniecenia i aby owocek łatwo z niej wypadał.
Właśnie wczoraj łupałam orzechy (kupne) do ciasta i orzeszek musiałam
wydłubywać z łupinki nożykiem.

Czy ktoś z Was wie gdzie można kupić sadzonkę takiego wymarzonego przeze
mnie orzecha?
A może ktoś z Was ma tak owocujące drzewko
i jeszcze nie zjadł wszystkich owoców?

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2004-01-12 13:47:42

Temat: Odp: orzech włoski
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@d...zkz.com.pl...

> Właśnie wczoraj łupałam orzechy (kupne) do ciasta i orzeszek musiałam
> wydłubywać z łupinki nożykiem.

Ech czasy!! Drzewiej to się inaczej orzechy łupało...
Chyba jednak musisz przytyć! :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2004-01-12 14:14:46

Temat: Re: orzech włoski
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:

> (...)
> A może ktoś z Was ma tak owocujące drzewko
> i jeszcze nie zjadł wszystkich owoców?

Mam, nawet dwa. Ale jeżeli coś nie zostało pod drzewem, to już
dawno wyłuskane. W jesieni możesz dostać dowolną ilość.

Krycha&Co(ty)

4. Data: 2004-01-12 14:17:59

Temat: Re: Odp: orzech włoski
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Ech czasy!! Drzewiej to się inaczej orzechy łupało...
> Chyba jednak musisz przytyć! :-))))

A w to to ja nigdy nie wierzyłam. Chybaby te Jagienki musiały nosić
majtki blaszane, inaczej nawet 100 kilo wagi nie pomoże :-))
("majtki blaszane, majtki blaszane,
z przodu i z tyłu zalutowane")

Krycha&Co(ty), chwilami babka do orzechów

5. Data: 2004-01-12 14:36:10

Temat: Odp: Odp: orzech włoski
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@p...pl...

> A w to to ja nigdy nie wierzyłam. Chybaby te Jagienki musiały nosić
> majtki blaszane, inaczej nawet 100 kilo wagi nie pomoże :-))

Tu nie chodzi o wiarę tylko o wielowiekowe doświadczenie.
Przeprowadzałaś stosowne próby? I co? bez powodzenia?
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2004-01-12 14:40:09

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w to to ja nigdy nie wierzyłam. Chybaby te Jagienki musiały nosić
> majtki blaszane, inaczej nawet 100 kilo wagi nie pomoże :-))
> ("majtki blaszane, majtki blaszane,
> z przodu i z tyłu zalutowane")

A Czerstwa Maiza potrafiła ponoć piersiami łupać orzechy.
;-)))
pozdr. Jerzy

7. Data: 2004-01-12 14:41:05

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ("majtki blaszane, majtki blaszane,
> z przodu i z tyłu zalutowane")
>
> Krycha&Co(ty), chwilami babka do orzechów

Skacząca babka ?:-))

Pozdrawia lotnie boletus

8. Data: 2004-01-12 14:42:02

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> A Czerstwa Maiza potrafiła ponoć piersiami łupać orzechy.
> ;-)))
> pozdr. Jerzy

15,42 a Tobie Jerzy sex w głowie :-))
:-) Bogusław

9. Data: 2004-01-12 14:53:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIECIFCAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> (...)
>

> 15,42 a Tobie Jerzy sex w głowie :-))

Dlaczego łupanie (w głowie) kojarzy Ci się z seksem (w głowie). Jerzy ma po
prostu wspomnienia dnia poprzedniego... :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2004-01-12 15:17:57

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
odmiana orzecha, o którym piszesz nazywa się "Jacek"

Ja kupiłem takowego w agrocentrum ,
chociaz nie mam pewności, czy owoce bedą miały takie właściwości.
pozdrawiam Jacek walewski.

Sadzenie w styczniu?
rozpoczecie sezonu
Do Bogusława