orzech włoski

41. Data: 2004-01-14 08:08:38

Temat: Re: Odp: Odp: orzech włoski
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message
news:4003E6BE.60E5FAEE@people.pl...

> [...] czy orzechy się szczepi tylko
> na orzechu, czy można na czymś innym, jak te gruszki na wierzbie? ;-)

Orzechy wloskie na orzechach wloskich oraz innych orzechach. O szczepieniu
na innych rodzajach z rodziny orzechowatych nie slyszalem (tj. np. na
orzesznikach).

Pozdrawiam,
Bpjea

42. Data: 2004-01-14 08:42:59

Temat: Odp: orzech włoski
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:bu2n1e$mk8$1@nemesis.news.tpi.pl...

(...)> Jako ciekawe drzewo mozesz posadzic sobie jakis gatunek orzesznika (z
> jadalnych: o. pieciolistkowy, o. siedmiolistkowy), ale jesli chcesz miec
> latwe w luskaniu orzechy, to lepiej ich nie sadz.
(...)

Obejrzała w necie i już wiem,
nie posadzę orzecha czarnego - zbyt duże na mój areał
nie posadzę orzesznika - zbyt twarde owoce i drzewo za duże.

pozostaję przy orzechu włoskim, laskowe już mam prowadzę na jednym pniu

pozdrawiam Krycha

43. Data: 2004-01-14 08:58:20

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:bu2u4t$i4s$4@atlantis.news.tpi.pl...
(...)
> Co rozumiesz przez "kamienne"?
> Orzech wloski lubi glebe zyzna, przepuszczalna, swieza, obojetna lub lekko
> zasadowa. Profilaktycznie zadbaj o obecnosc wapnia w podlozu.

To może dlatego niektórym udaję się na gruzowisku
(miejsce po wyburzeniu starego domu lub wysypisku takowego gruzu
- sporo wapna kiedyś dawano i gliny a nie jak teraz cementu)
i może dlatego wieść niesie że trzeba podłożyć pod korzenie kamieni?

pozdrawiam Krycha

44. Data: 2004-01-14 09:59:05

Temat: Re: orzech włoski
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:96v2ub.thc.ln@dns.zkz.com.pl krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Obejrzała w necie i już wiem,
> pozostaję przy orzechu włoskim, laskowe już mam prowadzę na jednym pniu

Hejka. Niestety w necie nie można znaleźć czegokolwiek na temat odmian
orzechów włoskich. Pozostaje książka Henryka Zdyba "Orzech włoski"
Swego czasu na podwórzu gospodarstwa rolniczego ZHZ w Andrychowie rosły
orzechy włoskie - większość o bardzo miękkiej skorupce, a niektóre miały
nawet tę skorupkę niepełną. Może dlatego, że bardzo dawno temu w Andrychowie
były szkółki.
Mam kilka trzyletnich sadzonek orzecha włoskiego, które wyrosły na mojej
działce z upuszczonych przez krakrasy orzechów urwanych od sąsiada. Mają
dość mięka skorupkę. Mogę komuś je sprezentować. :-)
Pozdrawiam chlapciato Ja...cki
H.Z.: "Łosie dlatego tak łatwo przechodzą przez bagna, bo mają cztery nogi
szeroko rozstawione na krzyż." :-)

45. Data: 2004-01-14 10:14:14

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Andrychowie rosły
> orzechy włoskie - większość o bardzo miękkiej skorupce, a

A konkretnie w którym miejscy było to gospodarstwo?

Pozdrawiam
Marta

46. Data: 2004-01-14 10:18:16

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:96v2ub.thc.ln@dns.zkz.com.pl krycha
(..)
> [...]
> działce z upuszczonych przez krakrasy orzechów urwanych od sąsiada. Mają
> dość mięka skorupkę. Mogę komuś je sprezentować. :-)

Jeśli przy tym orzechy są przyzwoitej wielkości, to piszę się na jedną
sadzonkę :-).

Z pozdrowieniami, Maria

47. Data: 2004-01-14 10:33:26

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bu33t5$ot8$...@k...task.gda.pl...

> Swego czasu na podwórzu gospodarstwa rolniczego ZHZ w Andrychowie
rosły
> orzechy włoskie - większość o bardzo miękkiej skorupce, a niektóre miały
> nawet tę skorupkę niepełną.

Czasem latem na targu w Lublinie trafiają się orzechy o nadzwyczaj miękkiej
skorupie ( takie, ze nawet ja w palcach je rozgniatam) nazywane
papierówkami. Jednak są one przydatne do jedzenia tylko na świeżo - źle się
przechowują.
O takie Wam chodzi?
Jeżeli tak to myślę, ze latem daloby się to załatwić.
Pozdrawiam :-)
Janusz

48. Data: 2004-01-14 12:06:47

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Wygrzewanie specjalnym urządzeniem
> miejsca połączenia zraza z podkładką.
> Maszynka utrzymuje stałą temp. 26 st.C
> - optymalną dla zrastania.

Dziękuję. Miałam rację, że to wyższa szkoła jazdy :-)

Krycha&Co(ty)

49. Data: 2004-01-14 12:24:00

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>
> From: "JerzyN" <0...@m...pl>
[...]
> pare kamieni wsypanych na dno
> w niczym jemu nie przeszkodzi
> :)

Krąg z ciasno ułożonych kamieni nie tylko nie zaszkodzi ale pomoże, one tak
lubią mieć trochę kamieni pod nogami lub nawet skałę.

A gdzie "tfuj"?
pozdr. Jerzy

50. Data: 2004-01-14 12:30:19

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl>

> Dziękuję. Miałam rację, że to wyższa szkoła jazdy :-)

Krysiu, próbuj ile wlezie.
Jedna pani kiedyś nie wiedziała jak się rozmnaża pewne cosik i nawet nie
wiedziała w jakim terminie, obcięła, wsadziła w trociny i okazało się, że
opracowała własną metodę rozmnażania.
Spece z pewnego instytutu nie dawali temu wiary.
Całość jest opisana w necie.
;-)))
pozdr. Jerzy

Sadzenie w styczniu?