orzech włoski

51. Data: 2004-01-14 12:38:22

Temat: Re: orzech włoski
Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl>
> Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl
> (...)
>
> To może dlatego niektórym udaję się na gruzowisku
> (miejsce po wyburzeniu starego domu lub wysypisku takowego gruzu
> - sporo wapna kiedyś dawano i gliny a nie jak teraz cementu)
> i może dlatego wieść niesie że trzeba podłożyć pod korzenie kamieni?

Dobrze mówisz Krysiu, i dlatego najlepsze warunki na posadzenie orzechów ma
Bogusław.
Oczywiście, że na swoich skalniakach.
;-)))
pozdr. Jerzy

52. Data: 2004-01-14 12:38:41

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bu35uc$2d7$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> Czasem latem na targu w Lublinie trafiają się orzechy o nadzwyczaj
> miękkiej skorupie ( takie, ze nawet ja w palcach je rozgniatam) nazywane
> papierówkami. Jednak są one przydatne do jedzenia tylko na świeżo - źle
> się przechowują.

Hejka. Nie ma to, jak kupowanie orzechów na rynku w Kazimierzu. :-)
Pozdrawiam oberżyświatowo Ja...cki
H.Z.: "Reymont pokazuje, jak chłopów do miasta ciągnęły maszyny." :-)

53. Data: 2004-01-14 12:40:02

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)>
> "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>
>
> Prawdopodobienstwo to jest dosc duze. Czytalem, ze orzech wlasnie w duzym
> stopniu powtarza cechy z siewu.
> Niemniej istnieje ryzyko, ze nie powtorzy.

Istnieje też ryzyko, że będzie lepszy.
;-)
Pozdrawiam Jerzy

54. Data: 2004-01-14 12:59:39

Temat: Odp: Odp: Odp: orzech włoski
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bu3co3$e9a$...@n...news.tpi.pl...

> Krysiu, próbuj ile wlezie.

Ty się może troszkę autocenzuruj....

> Jedna pani kiedyś nie wiedziała jak się rozmnaża pewne cosik i nawet nie
> wiedziała w jakim terminie,
obcięła,

co??

wsadziła w trociny

to??

i okazało się, że > opracowała własną metodę rozmnażania.

Hm!

Pozdrawiam :-)
Janusz

55. Data: 2004-01-14 13:06:37

Temat: Re: Odp: Odp: orzech włoski
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
> napisał:bu3co3$e9a$...@n...news.tpi.pl...

> Ty się może troszkę autocenzuruj....

> i okazało się, że > opracowała własną metodę rozmnażania.

Widać, że wiosna blisko - hormony nisko latają:-)

Pozdrawiam, Basia.

56. Data: 2004-01-14 13:12:07

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zamarzył mi się orzech włoski
> Ale chciałabym, aby orzechy były duże nawet ogromne i smaczne,
> skorupka cienka, łatwa do rozgniecenia i aby owocek łatwo z niej wypadał.

W październiku byłam w Krośnie i w drodze powrotnej zatrzymałam się w
Rzeszowie. Tam na targowisku sprzedawali na wagę orzechy włoskie wielkości
małych jajek kurzych - wys. 6-7 cm ! Skorupka krucha, smak jądra pyszny.
Pytałam czy to lokalne - mówiono, że tak. Nie mogłam się powstrzymać i
kupiłam 0,5 kg jako ciekawostkę. Kiedy przyniosłam je do pracy, wszyscy
sądzili, że to zagraniczne. Mam jeszcze chyba ze dwie sztuki, ale już
wyschły i pewnie nie wykiełkują, a tamte były świeże. Dogadaj się z Bpjeą,
on chyba jest z Rzeszowa. Orzechy te sprzedawano na wielu stoiskach, może
nie pochodziły od jednego dostawcy.

Majka

57. Data: 2004-01-14 13:16:03

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bu3elr$9fj$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> Widać, że wiosna blisko - hormony nisko latają:-)

Hejka. Stary hormon wysoko się nie uniesie. :-)
Pozdrawiam leciwie Ja...cki
H.Z.: "Justyna często grała na fortepianie serenady swojemu ojcu, aby
zaspokoić jego potrzeby naturalne." :-)

58. Data: 2004-01-14 13:41:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> [...]
>
> Co rozumiesz przez "kamienne"?
> Orzech wloski lubi glebe zyzna, przepuszczalna, swieza, obojetna lub lekko
> zasadowa. Profilaktycznie zadbaj o obecnosc wapnia w podlozu.

No to trzeba miec przepuszczalne, swieze, obojetne lub lekko zasadowe kamienie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

59. Data: 2004-01-14 13:52:51

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl>

> Krysiu, próbuj ile wlezie.
> Jedna pani kiedyś nie wiedziała jak się rozmnaża pewne cosik i nawet nie
> wiedziała w jakim terminie, obcięła, wsadziła w trociny i okazało się, że
> opracowała własną metodę rozmnażania. (...)

Wynalazcami są ci, którzy jeszcze nie wiedzieli, że to coś jest niemożliwe
tak, tak, nie śmiejcie się :-)

pozdrawiam Krycha (bez coty)

60. Data: 2004-01-14 14:02:05

Temat: Odp: orzech włoski
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
(...)
> w Rzeszowie. Tam na targowisku sprzedawali na wagę orzechy włoskie
wielkości
> małych jajek kurzych - wys. 6-7 cm ! Skorupka krucha, smak jądra pyszny.

o to jest to o co mi chodzi
Skoro wyschniete orzechy nie kiełkują, to może u kogoś rośnie
z takiego orzecha zbędna sadzonka?

> [...]
> sądzili, że to zagraniczne. Mam jeszcze chyba ze dwie sztuki, ale już
> wyschły i pewnie nie wykiełkują, a tamte były świeże.
Tak Bpjea u Ciebie sprzedają takie orzechy?

pozdrawiam Krycha

Sadzenie w styczniu?
rozpoczecie sezonu
Do Bogusława