Kretyn czy tylko oszust?

1. Data: 2002-02-23 15:22:26

Temat: Kretyn czy tylko oszust?
Od: "Andrzej Jaworski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Po badaniach densytometrycznych u Tomasza Dobrowolskiego (lek.medycyny
nr1564937) gabinet opuszczały dziś same zadowolone osiemdziesięcioletnie
staruszki. U żadnej z nich nie stwierdzono śladów osteoporozy!
Kolejka oczekujących zaczęła być z tego powodu podejrzliwa ... aż do czasu
gdy z gabinetu wyszła moja mama - wiek 71 lat. Oznajmiła bowiem roztrzęsiona
że lekarz stwierdził u niej "50% osteoporozy i zwyrodnienie kości". Wszyscy
odetchnęli z ulgą.

Po przeczytaniu wyniku i porównaniu go z zeszłorocznymi doszedłem do wniosku
że w istocie jest inaczej: przez rok mamie przybyło 64.2% tkanki kostnej!!!
Oto zestawienie:

Data badania: luty 2001 luty 2002

% Young Ref. 60,8 107,6
T - Score -3,2 0,53
% Age Matched 78,4 142,6
Z -Score -1.4 2,4

Na wykresach "kropka" z badania zeszłorocznego znajduje się w czerwonym
obszarze, z dzisiejszego zaś w górnej połowie zielonego.

Refleksja:
kiedyś lekarza można było rozpoznać po słuchawkach; dziś chyba po
umiejętności obsługi różnych urządzeń diagnostycznych które inżynierowie i
prawdziwi doktorzy (czytaj:Phd) je w międzyczasie skonstruowali. Pacjentom
to pomaga, przebierańcom niestety nie.

Prośba:
Niech ktoś odpowiedzialny wyczyści tą sprawę bo moje poczucie etyki jest w
tym katolickim kraju dla mnie niebezpieczne i dopóki mnie ktoś nie napada
bez świadków walczę głównie z sobą.

pozdrawiam,
Andrzej

2. Data: 2002-02-23 16:22:28

Temat: Re: Kretyn czy tylko oszust?
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no, ladnie - ten tytul postu to o tobie?

adam

ps: kultury troche... jak ci sie nie podoba jakis lekarz, to zloz na niego
skarge w izbie lekarskiej, kasie chorych, ew. pozwij go do sadu - publiczne
wyzywanie, szczegolnie bez mozliwosci odzewu wyzywanego, nie ma w normalnym
swiecie racji bytu.

adam

3. Data: 2002-02-24 00:30:53

Od: "eskulap" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

kretynem to ty sam jestes podajac nazwiska na grupie dyskusyjnej osob
postronnych
najgorzej jak kazdemu wydaje sie ze w sprawach medycznych jest alfa i omega
Użytkownik "Andrzej Jaworski" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a58dvp$7r3$1@news.tpi.pl...

4. Data: 2002-02-24 00:44:52

Temat: Re: osteoporoza
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Jaworski wrote:

> [...]

> że w istocie jest inaczej: przez rok mamie przybyło 64.2% tkanki kostnej!!!

Czesc
Czy mozesz podac opis tej metody pomiarowej i wiarygodnosc pomiarow
porownawczych w czasie ?
Interesuje mnie tez, w jaki sposob i czym, mozna regulowac przyrost
tkanki kostnej ?
Jaka dieta, forma aktywnosci regeneruje tkanke kostna
i jaki jest jej sklad.
Interesuje mnie czy np. picie wody destylowanej wyplukuje tkanke kostna
czy nie i jak szybko
Jaki wplyw na wyplukiwanie tkanki kostnej ma zaburzenie pracy nerek ?

Czy mozna gdzies zobaczyc zdjecia tkanki kostnej z 100% osteoporoza i z
0% osteoporoza
u osob w tym samym wieku i tych samych kosci ?

5. Data: 2002-02-24 17:28:55

Od: "eskulap" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzi mi o to ,ze raczej w sieci nie powinno sie podawac nazwisk--no chyba
ze ktos sam chce swoje podac

Użytkownik "marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Nie
Dorosly

6. Data: 2002-02-25 18:44:54

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

stary zadajesz pytania jakbys spadl z ksiezyc a
wez idz do biblioteki wypozycz sobie dwu tomowa fizjologie traczyk-trzebski
i przestan sie wyglupiac
nie jestes lekarzem sadzac po twoich pytaniach, jak medycyna cie ciekawi to
sobie poczytaj

7. Data: 2002-02-26 13:00:24

Od: "Andrzej Jaworski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, tytuł postu to o mnie. Jaki jednak tytuł dla was - "lekarz"?

Nie sądzę byście wraz ze swoim bezbronnym kolesiem byli reprezentatywni dla
lekarzy ale jako grupa zawodowa nic mnie nie obchodzicie i nie mam ochoty
tracić czasu by wam w czymkolwiek przeszkadzać. Jakbyście się nie ośmieszali
to ludzie z nadzieją w oczach i tak do was przyjdą .

Sprawiliście mi jednak przyjemność ponieważ - przepraszam za generalizację -
nigdy nie lubiłem lekarzy. Na wielu przykładach zauważyłem że płytkość
intelektualna idzie u was w parze z maniakalną chęcią posiadania racji.
Ignorując zupełnie sprawę którą opisałem dowodzicie że ten opór/upór
poznawczy może graniczyć z obłędem.

Z pozdrowieniami,
Andrzej Jaworski

8. Data: 2002-02-26 13:31:23

Od: "Andrzej Jaworski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolego,
Opisane przeze mnie badanie prawdopodobnie porównuje poziom wapnia czy
innego pierwiastka do wiekowej bazy danych. Takie są moje odczucia po paru
minutowym "studiowaniu" ładnego, kolorowego wydruku:-)
Jeśli chodzi o zapobieganie to z tego co wiem: ruch + dieta faworyzująca
przyswajalność wapnia. Przyswajalnością podobno bardzo się różnimy i
niektórzy pewnie muszą sięgnąć np. po witaminę "D" by wapń lepiej zassać.
Trzeba też pamiętać że fityny utrudniają przyswajanie wszystkiego i lepiej
jeść na przykład pieczywo na zaczynie niż na drożdżach jeśli stanowi to dużą
część czyjejś diety. Szczawiany zaś podobno należy od razu "zakrapiać" czymś
bogatym w wapń bo inaczej spowodują wyssanie go z organizmu. Taka kombinacja
może jednak - wydaje mi się -u niektórych pomóc w tworzeniu kamieni
nerkowych.
Wszystko to są jednak poglądy niefachowca.
Powodzenia,
AJ

9. Data: 2002-02-27 15:05:43

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawiliście mi jednak przyjemność ponieważ - przepraszam za generalizację -
> nigdy nie lubiłem lekarzy.

i wlasnie w tym sęk - nie lubisz to mozesz jezdzic po nich jak po burej suce...
a najlepiej po wszystkich , bo nigdy nie wiadomo kogo jeszcze 'nie polubisz'...
nie trzymam strony mojego kolegi po fachu, chyba nie czytales mojej wypowiedzi,
nawet doradzilem ci sposob postepowania, jezeli uwazasz ze nie zostales
nalezycie przez niego przyjety. chodzi mi tylko o fakt, ze obrzuciles
publicznie blotem kogos, kto nie ma mozliwosci obroony - i dla mnie obojetnym
jest fakt, ze jest to lekarz - moze byc tez murarz, slusarz, profesor UJ czy
jakikolwiek inny czlowiek. podajac nazwisko kogos wystepujesz ze skarga
publiczna, na ktora oskarzony nie moze odpowiedziec - no chyba ze czyta
pl.sci.medycyna... to mniej wiecej tak jakbys dal ogloszenie do gazety o tej
tresci co post - zastanow sie co bedzie dalej, a nie dzialaj opd wplywem
impulsu.

> Na wielu przykładach zauważyłem że płytkość
> intelektualna idzie u was w parze z maniakalną chęcią posiadania racji.

no, ja mysle ze twoja głębia intelektualna zamyka sie w tytule twojego postu.

> Ignorując zupełnie sprawę którą opisałem dowodzicie że ten opór/upór
> poznawczy może graniczyć z obłędem.

najpierw wyslij normalny post, na normalnie zadane pytanie dostalbys napewno
normalna odpowiedz...

i jeszcze cytat z pierwszego postu:

>Niech ktoś odpowiedzialny wyczyści tą sprawę bo moje poczucie etyki jest w
>tym katolickim kraju dla mnie niebezpieczne i dopóki mnie ktoś nie napada
>bez świadków walczę głównie z sobą.

co to znaczy 'wyczysci ta sprawe'? chodzi ci o 1. zwolnienie lekarza 2. ponowna
interpretacje wynikow badan 3. przyznanie ci raqcji i dokopanie lekarzowi
jescze bardziej??

podsumowanie: bluzgami nic nie wskorasz, zachowuj sie kulturalnie, poczytaj
netykiete, to zostaniesz kulturalnie potraktowany. ot co... zadna filozofia

adam

10. Data: 2002-02-28 23:57:44

Od: "Andrzej Jaworski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obstawiałem 9:1 że wystawiam wam na odstrzał oszusta. Jeśli aparat
diagnostyczny wyrzuca długą serię zupełnie nieprawdopodobnych wyników
zawyżonych o więcej niż 60% i sytuacja staje się zupełnie irracjonalna
(rozsypujący się pacjenci są o 8 % "zdrowsi" od statystycznego 20-latka) to
nawet niewykształcony oszust zatrzymuje maszynę i sprawdza czy mu "koło nie
odpadło". Ten jednak sprzedaje biedakom zdjęcia z wyprawy w czasie a komuś
wyjątkowo dociekliwemu (jak moja mama - mam to po niej:-)) wymyśla na
poczekaniu historię cmentarną nie cofając się jednak przed sprzedaniem jej
cudownego obrazka na którym aż w oczy razi nadprzyrodzone zdrowie badanej(?)

(N)etykiety służą konserwacji energii. Ktoś kiedyś zrobił karierę w
społeczności koczowniczej dzięki inteligencji bardziej niż sile i by spać
bezpieczniej w namiocie wśród coraz młodszych konkurentów - ułożył 10
przykazań. Pomysł został następnie masowo rozwinięty. Ewolucja jednak każdy
patent z czasem podważa. Mafia narodziła się dopiero w państwie prawa. W
Anglii, gdzie badają nieprzyzwoicie dokładnie nawet krowy, ustalono że co
5-ty policjant jest skorumpowany. Za parawanem prawa potrafi się dziś skryć
każda padlina społeczna i demaskowanie tego nie ma sensu. Chciałem was
namówić na kurację wstrząsową ale jest już za późno nawet na księdza.

P.S. Uwaga bure suki - nie mam zamiaru po was jeździć. Wolę lekarzy:-))

sorry za NTG(?)
Naczyniak (płąski) u trzy miesięcznej córeczki
WRZODY JELITA I ZOLADKA
Wyjscie z uzależnienia.
kolanko po nartach...