(cross) nowy obowiazek - klasa energetyczna domu

31. Data: 2006-01-09 13:39:05

Temat: Re: (cross) nowy obowiazek - klasa energetyczna domu
Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie "teoretycznie bardzo dobrze" ? Wg jakiej teorii ?

Kupowałeś kiedyś lodówkę? Pewnie patrzyłeś na klasę energetyczną. Wolał
byś by była ta lodówka tańsza o 0,1% i nie miała tej informacji? Dobrze tak
kupować kota w worku? W przypadku domu klasa energetyczna niesie ze sobą
dużo poważniejsze konsekwencje niż te marne kWh/dobę w urządzeniach AGD.
Dobrze uporządkować i wiedzieć co się się kupuje, zamiast słuchać
zapewnień sprzedającego: "to jest bardzo ciepłe mieszkanie prosze pana,
naprawdę nam tu zawsze było ciepło, przepana, niech pan zobaczy jakie grube
mury! Nparawdę nie ma grzyba pod tapetą..."
--
___________________________________________MAT______
__

32. Data: 2006-01-09 13:42:34

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> pocieszenie dodam że zamierzam wybudować sobie dom w klasie A+ (30
> KWh/m2/cały sezon grzewczy) i jak na razie każdy zagadnięty prze ze mnie
> architekt puka się znacząco w głowę, albo robi głupie miny.

Może potrafią liczyć. Jak przeprowadzisz obliczenia nie Prostej Stopy
Zwrotu a zaawansowane uwzględniające aktualne wysokości stóp redyskątowych,
to Ci wyjdze że taki dom słóży do zaspakajania potrzeb duchowych a nie
finansowych.
--
___________________________________________MAT______
__

33. Data: 2006-01-09 14:10:30

Od: Maciej Stachura <m...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łagoda napisał(a):

> [...]
> naprawdę nam tu zawsze było ciepło, przepana, niech pan zobaczy jakie grube
> mury! Nparawdę nie ma grzyba pod tapetą..."

Powtarzam z uporem !
Nie mam nic przeciwko świadectwom, nawet wystawianym przez
certyfikowanych rzeczoznawców.
Ale jestem przeciwko prawnemu zmuszaniu do tego wszystkich !

Wydaje mi się, że pisałem o tym wyraźnie od pierwszego postu na ten temat.

Uważam, że jeśli jakiś papierek nie dotyczy bezpieczeństwa dla życia, to
nie powinien być wymagany przez państwo. I nie chodzi tylko o zasadę,
czy też nierynkową regulację ceny.

Taki obowiązek będzie wstępem do następnych !
Nietrudno sobie wyobrazić kolejne świadectwa, np. klasy wentalacji
(pewnie nawet bardziej uzasadnione), klasy doświetlenia pomieszczeń
mieszkalnych (w trosce o nasze oczy), klasy dźwiękoszczelności przegród itd.
A to tylko branża budowlana - wycinek naszego życia.

I jeszcze jedno. W kilku postach pisaliście, że "w polskich warunkach
przepis będzie wypaczony". To chyba nie tak.
W każdym kraju ten przepis jest wypaczeniem sam w sobie.
A w niektórych krajach ludzie mogą tego nawet nie dostrzegać. W takiej
np. Austrii ludzie mają bardzo duży szacunek do urzędowych papierów.
Może uzdrowienie Unii przyjdzie właśnie z Polski, gdzie ludzie mają
mniej przyjazny stosunek do państwa i przepisów, co w takich przypadkach
okaże się zaletą ?

Acha, nie odpowiedziałem. MOJA sprawa którą lodówkę bym wolał.
I chciałbym podjąć tą decyzję przy zakupie lodówki SAM.
Nie chcę, żeby ktoś decydował ZA MNIE, że tych drugich lodówek nie ma.

Zresztą przykład lodówki jest zły, bo świadectwo jest wystawiane dla
modelu lodówki, a nie dla każdej wyprodukowanej sztuki. Więc koszt
uzyskania świadectwa rozkłada się na całą serię.

A kto odważy się wypuścić nowy model lodówki bez świadectwa ?
Tak działa rynek. Nie potrzeba żadnych przepisów !!!

Maciek

34. Data: 2006-01-10 06:02:17

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja zamiast audytu zrobilam przeglad instalacji, zmienilam co trzeba,
> ocieplilam co trzeba i rachunki spadly do wartosci 1/4 tego co bylo
> przed -

A możesz napisać mi co zrobiłaś bardzo interesuje mnie temat domów 3
litrowych i szukam wszystkich dostępnych informacji na ten temat.

35. Data: 2006-01-10 07:59:32

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P."

> A możesz napisać mi co zrobiłaś bardzo interesuje mnie temat domów 3
> litrowych i szukam wszystkich dostępnych informacji na ten temat.

3 litry? to chyba tylko na waciki by bylo miejsce:-)

zartuje, mnie tam nic nie obchodzi jaka klasa czy norma, dla mnie jest wazne
zeby bylo cieplo i rachunki w granicach przyzwoitosci
moze czego nie zrobilam, nie wymienilam pieca co jak to mi kazdy fachowiec
polecal, zostawilam wiadrusa, ktory byl, jedynie pilnuje zeby raz w roku
przed sezonem byl wyczyszczony, w nim zostaly zmienione dysze na nowszy typ
(bo starych juz nie produkowali i mieli racje - za szybko je szlag trafial)
do tego w czasie wymiany pokrycia dachu (w nowym domu! tak to jest z
audytami i opiniami rzeczoznawcow...) dopilnowalam, zeby panowie ukladali
welne nie zostawiajac szpar, bo to ze mur jest z cegly i na parterze dwu
warstwowy plus 15 cm na zewnatrz styropianu (tak wiem kazdy odradzal bo
punkt rosy, niech odradzaja dalej), to jest ok no i tyle
efekt byl pierwszej zimy - rachunki z 1500-2000 spadly na 500 zl:-) - a to
tylko szczelny cieply dach i czysty piec

a kase za audyt wole isc i wydac na buty:-)

--
www.aem.pl GG: 1145538

36. Data: 2006-01-11 11:10:45

Od: "morfinka" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

pojebana ta UNIA

Mikrofalowka wylącza się
Średnica kabla elektrycznego??
Licznik dwutaryfowy
problem z administracja mieszkaniem itp.
Instalacja elektryczna w łazience- bezpieczeństwo