placuszki

1. Data: 2004-05-19 14:43:13

Temat: placuszki
Od: "Ruua" <r...@i...nat.pl> szukaj wiadomości tego autora

jadlam juz pyszne placki z sera bialego, kukurydziane, ziemniaczane,
racuchy. czy znacie jeszcze jakies inne?

1. Data: 2004-05-19 14:47:55

Temat: Re: placuszki
Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> jadlam juz pyszne placki z sera bialego, kukurydziane, ziemniaczane,
> racuchy. czy znacie jeszcze jakies inne?

jadłam placki z cukini.robi się jak ziemniaczane

1. Data: 2004-05-19 14:49:18

Od: "Anulka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jadlam juz pyszne placki z sera bialego, kukurydziane, ziemniaczane,
> racuchy. czy znacie jeszcze jakies inne?

Ja bardzo lubię placuszki z ciasta takiego jak na kopytka. Formujemy
placuszki, na nich robimy taką krateczkę nożykiem (jak do mielonych
kotlecików) i smażymy na złocisty kolor. Pychota - polecam.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-05-19 14:57:29

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anulka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja bardzo lubię placuszki z ciasta takiego jak na kopytka. Formujemy
> placuszki, na nich robimy taką krateczkę nożykiem (jak do mielonych
> kotlecików) i smażymy na złocisty kolor. Pychota - polecam.

Litości!!!!

_Nożem_, _kratkę_, _kotlety_.

To grupa pl.rec.kuchnia, a nie pl.rec.krasnoludeczki w kucheneczce się
mimziają.

Sowa

Jeszcze te tytułowe placuszki można znieść, o ile owe placuszki są
faktycznie niewielkie, ale co za dużo, to naprawdę tekst kaleczy.

1. Data: 2004-05-19 15:03:49

Temat: ot-zdrobnienia
Od: "Ruua" <r...@i...nat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> To grupa pl.rec.kuchnia, a nie pl.rec.krasnoludeczki w kucheneczce się
> mimziają.

gdzie jest zabronione uzywanie zdrobnien? moze po prostu zachowasz dla
siebie te uwagi, bo mi sie wydaje, ze nieslusznie naskoczylas na anulke.

1. Data: 2004-05-19 15:10:44

Temat: Re: ot-zdrobnienia
Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <r...@i...nat.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> gdzie jest zabronione uzywanie zdrobnien? moze po prostu zachowasz dla
> siebie te uwagi, bo mi sie wydaje, ze nieslusznie naskoczylas na anulke.

Odwieczny temat, nieprawdaż...

Tym niemniej takie "zdrobnionka" uchodzą za wyraz złego smaku i
niewłaściwych manier, a przynajmniej uchodziły, gdyśmy w Polsce mieli
jeszcze klasę arystokratów i ziemian, a my tu dbamy o dobre wychowanie,
nawet jeśli nasi dziadkowie, jak moi, w tamtych czasach młócili cepem żyto
na porządnej, polskiej wsi.

Rzeczywiście, kotleciki z baraninki na smalczyku z odrobinką cebulki, podane
z młodziutkimi ziemniaczkami z masełkiem i młodziutką kapustką, mogą
przyprawić o drobniutką niestrawnostkę, bieguneczkę lub wymiociki, jak kto
woli.

Margola

1. Data: 2004-05-19 15:16:14

Od: "Anulka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> gdzie jest zabronione uzywanie zdrobnien? moze po prostu zachowasz dla
> siebie te uwagi

Dziękuję za obronę Ruua. Może rzeczywiście zdrobnień było za dużo :) ale
placki z tego ciasta są za to wyśmienite. Polecam a nie będziecie żałować.

> To grupa pl.rec.kuchnia, a nie pl.rec.krasnoludeczki w kucheneczce się
> mimziają
A to odnośnie krasnoludków - przemilczę.

Ania

1. Data: 2004-05-19 15:24:55

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <r...@i...nat.pl> napisał w wiadomości

> gdzie jest zabronione uzywanie zdrobnien? moze po prostu zachowasz dla
> siebie te uwagi, bo mi sie wydaje, ze nieslusznie naskoczylas na anulke.

Być może faktyczniutko niesłuszeńko naskoczuliłam , żeczywistunio nie ma jak
to pozdrobnieńkać wszyściutenieńko jak leci.
przecież tu siame romantyczniunie ludzieńki pisiuniają.

Więc weźmy mączuni szklaneczkę i cukruniu łyżeczkę i soli łyżeczkę, a potem
śmietanuni dolejmy do tego kubeczek i jajeczek wbijmy ze dwa. Wymieszulajmy
łyżeczunią.
Nożykiem obierzmy jabłeczunie, pociachulajmy je na kawałeczki i dajmy do
ciasta.
Na patelence, oliwkę rozgrzejmy i placuszki smażuńkajmy na złociuchno.

A potem to wywalmy w cholerę, bo jest nam już tak słodziutko że jeść się
odechciało.

A teraz piewcy zdrobnień niech mi powiedzą czy pisałam o łyżce cukru, czy
łyżeczce, czy placki te smażyć zalecałam na patelni, czy na maleńkiej
patelence, czy jajka mają być normalne, czy jakieś pokurcze maleńkie, czy
mąki zwykłą szklankę 250 ml, czy szklaneczkę 150 ml, jakie często są do
napoi podawane, czy chodzi mi o oliwę, czy o oliwkę, która oliwą nie jest,
tylko się nią dzieci smaruje.

Sowa - bliska wymiotów

Jestem osoba dorosłą i chciałabym, żeby inne w miarę dorosłe osoby pisały do
mnie jak do osoby dorosłej, a nie dzubdziulały.
Tym bardziej, że formy zdrobniałe w języku polskim, mają swoje konkretne
zastosowanie i oznaczają , jeśli nie uczucia, to po prostu wielkość czegoś.
Np.: nożyk - mały nóż - najczęściej do warzyw.

1. Data: 2004-05-19 15:25:51

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> To grupa pl.rec.kuchnia, a nie pl.rec.krasnoludeczki w kucheneczce się
> mimziają.
Tak trzymać Sowa!
Przypomina sie przedwojenna piosenka "Taka mala" i pointa: "Nie nie mala,
ona krowa"
mruczek

1. Data: 2004-05-19 20:28:11

Od: "Ruua" <r...@i...nat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> napisał w
wiadomości news:c8ftei$30g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Tym niemniej takie "zdrobnionka" uchodzą za wyraz złego smaku i
> niewłaściwych manier

chcialabym to raz na zawsze wyjasnic, dlatego chcialabym prosic o
przytoczenie jakiegos autorytetu j.polskiego czy jakiegos opracowania, ktore
potwierdzaloby twoje slowa.

młoda kapustka-mniam
Tiramisu małe pytanko
Pasztet-to problem