Czy i czym nasączyć biszkopt??

1. Data: 2004-05-19 12:04:36

Temat: Czy i czym nasączyć biszkopt??
Od: "Ania" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Chcę zmierzyć się z przeisem zamieszczonym w jedenj z gazet kobiecych na
Tort Rafaello i właśnie nie wiem czy nasączyć czymś biszkopt przed
przełożeniem go masą śmietanowo-czekoladowo- wiórkową.
Proszę o radę, bo w przepisie nic o tym nie ma, a nie chciałabym by tort ten
był zbyt suchy. No i jeżeli tak to czym go nasączyć??
Dziękuję za wszystkie rady!
Pozdrawiam!

1. Data: 2004-05-19 13:06:29

Temat: Re: Czy i czym nasączyć biszkopt??
Od: "Czarownica" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Proszę o radę, bo w przepisie nic o tym nie ma, a nie chciałabym by tort ten
> był zbyt suchy. No i jeżeli tak to czym go nasączyć??

ja zawsze biszpokt do rafaello nasączam jakimś alkoholem lub sokiem a cytryny
rozmieszanym z woda w kazdym bądź razie czymś co nie jest slodkie bo raffaello
samo w sobie jest dość słodkie ale jako ciasto pyszne....

Możesz nasączyc ten biszkopt takze tak jak do innych tortów kt robisz wsztsko
zalezy od upodobań smakowych

pozdrówka

Czarownica

1. Data: 2004-05-19 13:16:44

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania"

> No i jeżeli tak to czym go nasączyć??

Ponczem :-) Ja robię go rozpuszczając w gorącej przegotowanej wodzie cukier,
dodając aromat (w Twoim przypadku będzie pasował kokosowy lub śmietankowy) i
kilka łyżeczek alkoholu. Po wystudzeniu mam pyszny poncz do biszkoptu ;-)

> Dziękuję za wszystkie rady!

Proszę :-) (choć moja pewno plebejska-;) )

fata

1. Data: 2004-05-19 13:35:40

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilka łyżeczek alkoholu. Po wystudzeniu mam pyszny poncz do biszkoptu ;-)

> Proszę :-) (choć moja pewno plebejska-;) )

oj nie kokosowy albo smietankowy totalnie nie pasuje do rafaello - kiedys
robiłam i wg mnie nie pasowalo w ogóle mas ajest przeciez kokosowo -
smietankowa ale jak mówie wsyztsko zalezy od smku osoby robiacej ....jednemu
odpowiadc bedzie tak drugiemu inaczej

pozdr.
Czarownica

1. Data: 2004-05-19 13:50:38

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl>

> oj nie kokosowy albo smietankowy totalnie nie pasuje do rafaello

Yyyy...? Dlaczego...? Przeca smakowo współgra. Zawsze tak robię i goście
biją się o ostatni kawałek ;-)
Poza tym dodaję kilka kropel tego aromatu a nie kubeł.

fata

1. Data: 2004-05-19 14:42:45

Od: "Czarownica" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biją się o ostatni kawałek ;-)
> Poza tym dodaję kilka kropel tego aromatu a nie kubeł.

oj tez dodaje kilka kropel ale jakos tak mi po prostu lepiej smakuje bez tych
armatów jesli idzie o gości to zawsz ebija sie o rafaello nie zalznie od tego
czym jest nas aczony biszkopt hehehe

tak wiec sa gusta i guściki tyle

pozdr.
Czarownica

1. Data: 2004-05-19 15:02:18

Od: "D...@a...pl" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ten
> był zbyt suchy. No i jeżeli tak to czym go nasączyć??

A mozesz podac przepis. Bardzo prosze :-)

Duży Miś nie czytający gazet kobiecych

1. Data: 2004-05-19 15:19:09

Od: "Czarownica" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mozesz podac przepis. Bardzo prosze :-)
>
> Duży Miś nie czytający gazet kobiecych

Rafaello

Biszkopt:
6jaj
1 1/2 szklanki cukru
1 1/2 szklanki mąki
1 łyzka mąki ziemniaczanej
1 łyzka octu
3 łyzki oleju
2 łyzeczki proszku do pieczenia

Masa:
2 zekolady białe
3 śmietany 30 % ( wieksze kubeczki)
2 paczki wiórków kokosowych

Wykonanie:
zekolady rozpuścić. dodać jedna smietanę -wystudzic. Dodać wierzchnią część
pokruszonego biszkoptu, a spód nasączyć ( wg uznania) Resztę śmietany ubic ,
dodać jedną paczkę wiórków kokosowch.Mniejszą część śmietany dodac do masy
czekoladowej i wyłożyc na nasączony biszkopt. Na to ułożyc ubita smietane z
wiórkami.Na wierzchu uklepac wiórki kokosowe i ozdobic orzechami mniam.....

pozdrówka

Czarownica

1. Data: 2004-05-19 16:56:36

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Czarownica wrote:

> Rafaello
>
> Biszkopt:
> 6jaj
> 1 1/2 szklanki cukru
> 1 1/2 szklanki mąki
> 1 łyzka mąki ziemniaczanej
> 1 łyzka octu
> 3 łyzki oleju
> 2 łyzeczki proszku do pieczenia

A czemu to sie nazywa biszkopt? Jest to raczej jakas babka. Biszkopt robi sie z
jajek, cukru i maki, a z dodatkiem proszku do pieczenia i oleju natcyhmiast
przestaje byc biszkoptem. Proponuje moj przepis na prawdziwy biszkopt, ktory
zawsze wychodzi, smakuje jak biszkopt, i nie wysycha, jak ciasta proszkowe:

Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie przyrzadzenia:

5 bialek
5 zoltek
2/3 szklanki cukru (165 gr)
1 i 1/4 szklanki maki (200gr)

Rozgrzac piec do 180C/350F przez 15 minut lub dluzej. 24-28 cm tortownice
wysmarowac maslem i wysypac maka, nie tarta bulka. Ubic bialka mikserem lub
trzepaczka, i gdy srednio ubite, dodac powoli cukier, ciagle ubijajac, az beda
lsniace i geste, jak krem, okolo 2 minut. Nadal ciagle ubijajac, dodawac po
jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy zoltkami. Dodac make i delikatnie
wymieszac za pomoca lyzki, lopatki czy reka, juz bez miksera. Przelac do
formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow, 35-45 minut.
Sprawdzic patyczkiem.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-19 19:17:31

Od: "DuzyMis" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czekoladowej i wyłożyc na nasączony biszkopt. Na to ułożyc ubita smietane
> wiórkami.Na wierzchu uklepac wiórki kokosowe i ozdobic orzechami

Dzięki wypróbuję
i chyba zaczne kupować te gazety :-)

Duży Miś

przepis na Rostbef