Re: ot-zdrobnienia

From: "Sowa" <m...@b...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ot-zdrobnienia
Date: Wed, 19 May 2004 17:24:55 +0200
Sender: p...@p...onet.pl@karwiny.multicon.pl

Użytkownik "Ruua" <r...@i...nat.pl> napisał w wiadomości
news:c8ft14$1fp3$1@mamut.aster.pl...

> gdzie jest zabronione uzywanie zdrobnien? moze po prostu zachowasz dla
> siebie te uwagi, bo mi sie wydaje, ze nieslusznie naskoczylas na anulke.

Być może faktyczniutko niesłuszeńko naskoczuliłam , żeczywistunio nie ma jak
to pozdrobnieńkać wszyściutenieńko jak leci.
przecież tu siame romantyczniunie ludzieńki pisiuniają.

Więc weźmy mączuni szklaneczkę i cukruniu łyżeczkę i soli łyżeczkę, a potem
śmietanuni dolejmy do tego kubeczek i jajeczek wbijmy ze dwa. Wymieszulajmy
łyżeczunią.
Nożykiem obierzmy jabłeczunie, pociachulajmy je na kawałeczki i dajmy do
ciasta.
Na patelence, oliwkę rozgrzejmy i placuszki smażuńkajmy na złociuchno.

A potem to wywalmy w cholerę, bo jest nam już tak słodziutko że jeść się
odechciało.

A teraz piewcy zdrobnień niech mi powiedzą czy pisałam o łyżce cukru, czy
łyżeczce, czy placki te smażyć zalecałam na patelni, czy na maleńkiej
patelence, czy jajka mają być normalne, czy jakieś pokurcze maleńkie, czy
mąki zwykłą szklankę 250 ml, czy szklaneczkę 150 ml, jakie często są do
napoi podawane, czy chodzi mi o oliwę, czy o oliwkę, która oliwą nie jest,
tylko się nią dzieci smaruje.

Sowa - bliska wymiotów

Jestem osoba dorosłą i chciałabym, żeby inne w miarę dorosłe osoby pisały do
mnie jak do osoby dorosłej, a nie dzubdziulały.
Tym bardziej, że formy zdrobniałe w języku polskim, mają swoje konkretne
zastosowanie i oznaczają , jeśli nie uczucia, to po prostu wielkość czegoś.
Np.: nożyk - mały nóż - najczęściej do warzyw.