Re: ot-zdrobnienia

Data: 2004-05-20 14:39:43
Temat: Re: ot-zdrobnienia
Od: "Wiedźma" <w...@T...pl>

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
news:c8hp74$5qg$1@news.onet.pl...

> Zasada używania zdrobnień - zdrobnienia mają w języku konkretna
> funkcję - używane z umiarem nadają mu jędrności i wzbogacają,
> oznaczają nastawienie emocjonalne, np. to że ktoś, cos nas wzrusza, że
> coś jest niewielkie a wręcz malutkie, mogą mieć tez odcień pejoratywny
> i wyrażać ironię.

Mi się wydaje, że w tym wypadku zdrobnienia oznaczają własnie
nastawienie emocjonalne- jak czytam takie przepisy, to oczyma wyobraźni
widzę, jak osobie piszącej o "placuszkach" i "kotlecikach" itp. aż
ślinka cieknie na wspomnienie smaku potrawy, o której pisze:-) Dodam, że
dodatek "mniam" na końcu przepisu budzi u mnie podobne skojarzenia:-),
nie dodam już czy pozytywne czy nie;-p- to w sumie zależy trochę od
przepisu;-)

Ale może się mylę- może z oczyma mojej wyobraźni coś nie ten tego:-)

pzd. Wiedzma