panga i co dalej?

21. Data: 2006-03-10 12:54:08

Temat: Re: panga i co dalej?
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Się podepnę. Czy wersję z cytryną/limonką i plasterkowanym czosnkiem
> ktoś próbował? Tak smażę inne filety - albo raczej duszę, bo nie
> rozmrażam, tylko wrzucam zmrożoną na teflonową patelnię i czekam, az
> puści sok, dopiero potem dodając odrobinę oleju. Jak myślicie, czy panga
> zaakceptuje takie traktowanie?
>
> Pozdrawiam - Aicha

nie wiem...
delikatna to ryba i balabym sie, ze sie rozpadnie, chociaz...sprobowac
nie zaszkodzi...
dogma

22. Data: 2006-03-10 12:55:53

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

(ciach)

> W Toruniu?? Jak za filet, to byłaby to jedna z tańszych ryb. Za dorsza
> (filet) żądaja ok. 19 zł. Chyba pobiegnę zaraz na rargowisko i poszukam w
> rybnych.

Nie, w Gliwiocach (ale to przeciez rzut "beretem"- calkiem sporym zreszta i
mam nadzieje ze nie moherowym hehehe)

23. Data: 2006-03-10 13:06:27

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nie, w Gliwiocach (ale to przeciez rzut "beretem"- calkiem sporym zreszta
> mam nadzieje ze nie moherowym hehehe)

Wolę moherowym, bo mój filcowy zbyt sobie cenię.

DJD

24. Data: 2006-03-10 13:19:29

Od: "A" <g...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> mam filet z pangi i co dalej? jestem w kwsti ryb kompletny laik,nie umiem
> ich robic ,po usmazeniu pol zostaje na aptelni,nadal smierdza mulem i
> odechciewa mi sie jejsc wiec ratujcie?
>
> rozmrozic calkowicie? czy tak troche ? smazyc ,piec?
>
> chcialm do tego ziemniaki,kapuste i bialy kwaskowy sos.
> pzdr
> p.

Znam inny sposob na pange, smakuje wysmienicie.
Smazymy rybke w panierce (moze byc nie tylko panga). Osobno smazymy
pieczarki (wagowo tyle, co ryby) i osobno dusimy cebule (min. wagowo co
polowa ryby lub wiecej, jak kto lubi). Ukladamy w naczyniu zaroodpornym
warstwy: ryba, pieczarki, cebulka, do wyczerpania skladnikow. Polewamy to
nieduza iloscia smietan i posypujemy startym serem. Zapiekamy w piekarniku
do rozpuszczenia sera. Podajemy na cieplo, ale i zimne tez nie jest zle.

25. Data: 2006-03-10 13:39:46

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Wolę moherowym, bo mój filcowy zbyt sobie cenię.

A nie sfilcowany?
;-)
pozdr. Jerzy

26. Data: 2006-03-10 14:58:17

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dogma" <d...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> panga??? smierdzi mulem??? wg. mnie to jedna z lepszych ryb na swiecie...

Pod warunkiem, że jej nie kupujesz na promocji w Tesco ;)
Ja się ostatnio nacięłam :(
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

27. Data: 2006-03-10 15:01:30

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak widac sa gusta i gusciki
> Dla mnmie ryba musi pachniec (niektorzy twierdza ze to smierdzi) ryba...
> Wole zdecydowane smaki... Oczywiscie nie mulu a ryby ;)

Ja też, ale...

> karp (z dobrego jeziora czy tez hodowli) jest super

... jeszcze nie spotkałam karpia co by nie śmierdział mułem (mułem-błotem,
nie mułem-zwierzakiem) :/

Ania

28. Data: 2006-03-10 15:10:53

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):

> ... jeszcze nie spotkałam karpia co by nie śmierdział mułem (mułem-błotem,
> nie mułem-zwierzakiem) :/
>
> Ania

a ja wlasnie spotkalam i bylo to dla mnie zaskoczenie ;)
i nie smierdzial mulem (nie zwierzakiem)...
tylko, ze to musza byc nieduze karpie takie najlepiej do 1-1,5 kg, jak
sa stare i przerosniete to lekka won blotka rzeczywiscie jest...
dogma

29. Data: 2006-03-10 16:28:38

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Się podepnę. Czy wersję z cytryną/limonką i plasterkowanym czosnkiem
> ktoś próbował?

Uwielbiam czosnek.
Ale nie do ryb, wydaje mi się, ze traktowanie czosnkiem tak delikatnej
ryby, jak panga, czy pstrąg, to herezja. Podobnie z dodawaniem pieczarek
do tych ryb.
Mają delikatny, ale wyrazisty smak, który najlepiej się "podbija"
smakiem odrobiny soli, grubego pieprzu i cytryny.
--
pa, Basiabjk

30. Data: 2006-03-10 17:02:53

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dogma" napisał:

> delikatna to ryba i balabym sie, ze sie rozpadnie,
> chociaz...sprobowac nie zaszkodzi...

Mam trzy. Poeksperymentuję ;)

Pozdrawaim - Aicha

--
Gdyby kobieta przestała być zagadką,
świat stałby sie nudny,

czeskie jadlo - co to są szpikaczki?
cytat kulinarny
Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!
Stek
moja nowa wizja kuchenna - lekkostrawnie