panga i co dalej?

1. Data: 2006-03-10 11:09:06

Temat: panga i co dalej?
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam filet z pangi i co dalej? jestem w kwsti ryb kompletny laik,nie
umiem ich robic ,po usmazeniu pol zostaje na aptelni,nadal smierdza
mulem i odechciewa mi sie jejsc wiec ratujcie?

rozmrozic calkowicie? czy tak troche ? smazyc ,piec?

chcialm do tego ziemniaki,kapuste i bialy kwaskowy sos.
pzdr
p.

2. Data: 2006-03-10 11:24:49

Temat: Re: panga i co dalej?
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana napisał(a):
> [...]
>
> rozmrozic calkowicie? czy tak troche ? smazyc ,piec?
>
> chcialm do tego ziemniaki,kapuste i bialy kwaskowy sos.

panga??? smierdzi mulem??? wg. mnie to jedna z lepszych ryb na swiecie...
a co do robienia...
polecam najzwyklejszy sposob na pange...
rybe rozmrozic...
natrzec sola i pieprzem oraz skropic cytryna, choc ja preferuje limonke
ma bardziej zdecydowany smak...
i smazyc na patelni, najlepiej na masle lub na masle zmieszanym pol na
pol z olejem...
przewracac jak jedna strona spokojnie odchodzi od patelni, nic na sile...
mniam...do tego kapusta kiszona i ziemniaczki, proste ale jakie dobre...
pozdrawiam
dogma

3. Data: 2006-03-10 11:38:48

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dogma" <d...@N...wp.pl> napisała:
> [...]
> rybe rozmrozic...
> natrzec sola i pieprzem oraz skropic cytryna, choc ja preferuje limonke

Bez panierki?

Pozdrawiam
Lilla

4. Data: 2006-03-10 11:39:29

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

dogma napisał(a):

> [...]
> mniam...do tego kapusta kiszona i ziemniaczki, proste ale jakie dobre...
z sola uwazac przed smazeniem bo Panga skurczy sie podczas smazenia i po
zdjeciu z patelni bedzie bardzo slona...
faktycznie Panga to jedna z delikatniejszych i niemulowatych ryb...
Mars

5. Data: 2006-03-10 11:42:44

Od: "dzus" <dzusUSUŃ@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> rozmrozic calkowicie? czy tak troche ? smazyc ,piec?
>
> chcialm do tego ziemniaki,kapuste i bialy kwaskowy sos.
ja najbardziej lubię w cieście naleśnikowym
a moja żona duszoną z przyprawami

6. Data: 2006-03-10 11:43:51

Od: "BasiaBjk " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

dogma <d...@N...wp.pl> napisał(a):

> panga??? smierdzi mulem??? wg. mnie to jedna z lepszych ryb na swiecie...

Popieram w 100%, z łatwo dostępnych teraz ryb (w Krakowie) jest zdecydowanie
najlepsza. Przy tym stosunkowo niedroga i wdzięczna w obróbce.

> natrzec sola i pieprzem oraz skropic cytryna, choc ja preferuje limonke
> ma bardziej zdecydowany smak...
> i smazyc na patelni, najlepiej na masle lub na masle zmieszanym pol na
> pol z olejem...

No właśnie, smażę ją też na maśle, z odrobinką oleju, tylko posoloną,
oczywiście wcześniej rozmrożoną. Lub piekę w folii tylko posoloną. Już
gotowa jest traktowana cytryną (limonką) i grubym pieprzem (cytrynowym). I
tyle.
W ogóle nie przywiera do patelni.
--
pa, BasiaBjk

7. Data: 2006-03-10 11:46:27

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja najbardziej lubię w cieście naleśnikowym
> a moja żona duszoną z przyprawami

wielkie dzieki za przepisy :)
sie rozmraza wlasnie :)
pzdr
p.

8. Data: 2006-03-10 11:46:33

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisał(a):

> Bez panierki?
>
> Pozdrawiam
> Lilla

bez panierki...
ryba sama w sobie jest doskonala i moim zdaniem nie ma sensu psuc jej
panierka...
choc panierowane ryby tez lubie :)
pozdrawiam
dogma

9. Data: 2006-03-10 11:55:30

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> Popieram w 100%, z łatwo dostępnych teraz ryb (w Krakowie) jest zdecydowanie
> najlepsza. Przy tym stosunkowo niedroga i wdzięczna w obróbce.

No to narobiliście mi apetytu. Zobaczę, czy równie łatwo dostępna w Toruniu.

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

10. Data: 2006-03-10 11:58:13

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:duroii$saq$1@atlantis.news.tpi.pl...

(ciach)

> [...]

> zdjeciu z patelni bedzie bardzo slona...
> faktycznie Panga to jedna z delikatniejszych i niemulowatych ryb...

Jak widac sa gusta i gusciki
Dla mnmie ryba musi pachniec (niektorzy twierdza ze to smierdzi) ryba...
a Panga jest takowego zapachu pozbawiona
I za delkiatna dla mnie
Wole zdecydowane smaki... Oczywiscie nie mulu a ryby ;)
karp (z dobrego jeziora czy tez hodowli) jest super
Wegorz (zarowno wedzony jak i smazony)
Halibut (jak powyzej)
Wieksze karasie, duze plocie
Nie smierdza mulem...
Chyba ze "zla" hodowla, albo stara ryba

czeskie jadlo - co to są szpikaczki?
cytat kulinarny
Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!
Stek
moja nowa wizja kuchenna - lekkostrawnie