parowar

11. Data: 2011-01-31 22:14:23

Temat: Re: parowar
Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Bardzo słusznie. Ja też tak robię. Żadnych powlekanych patelni, żadnych
> plastików - nawet czajnik elektryczny mam ceramiczny, a przybory do
> smażenia i mieszania tudzież sitka (cała bateria rozmiarów) tylko ze stali
> nierdzewnej. Ze strachem patrzę w sklepie na te czarne ustrojstwa do
> mieszania i serwowania, jestem pewna, że one trują ludzi.
> Plastikowe, a raczej polopropylenowe, mam tylko miski do płukania warzyw i
> deski do krojenia, przy czym np słoninę, z racji "tłustości", kroję na
> drewnianej desce - a nuż by się w jej tłuszczu coś z plastiku do jedzenia
> [...]

Hmmm.. Ok, ok, jestem pełna podziwu, ale... czy nic nie kupujesz wsklepie?
Czy nie używasz chemi, proszków, szamponów, kremów? Czy nie kupujesz napojów
w butelkach? Czy nie obcujesz na codzień z plastkiem, wcierając go w skórę,
dotykając klamek, poręczy? Czy odkażasz banknoty? Czy nigdy nie bierzesz
lekarstw (fee!)? Podziwiam Cię, ale niestety i tak jesteś skazana na
patrzenie na plastikowy telewizor, dotykanie plastkowych komórek, noszenia
ubrań zrobionych z plastiku, oddychania powierzem skażonym przez spaliny
samochodów i samolotów... Pozdrowionka!

12. Data: 2011-01-31 23:38:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jan 2011 23:14:23 +0100, Maria napisał(a):

> [...]
> dotykając klamek, poręczy? Czy odkażasz banknoty? Czy nigdy nie bierzesz

Gdzieś to wszystko znalazła w moich wypowiedziach?

> [...]
> ubrań zrobionych z plastiku, oddychania powierzem skażonym przez spaliny

Jeśli masz do przebycia jedyną możliwą drogę, a na niej kilkaset kałuż, to
wchodzisz we wszystkie, czy raczej tylko w te, których nie sposób ominąć?

13. Data: 2011-02-04 13:29:15

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> wrote in message
> Za darmo wziąłbym, ale wolałbym go potem sprzedać i kupić kolejne
> bambusowe parowniki :)

he he :)
no ale mnie nie przekonuje biologiczna higiena takiego materiału - w każdy
taki materiła wchodzą bioresztki i potem pracują
drewniane i plastikowe deski do chleba ok, plastukowych z Ikei ych giętkich
(po trzy w packu) używam też do sera etc - ale jak ą już pociachane to
lądują precz. Kazde takie nacięcie to raj dla różnych bioprocesów. Do mięs
tylko szkło.

a co do parowarów, to kupcie se w szybkowar i przestańcie narzekać :]

14. Data: 2011-02-04 13:35:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Feb 2011 14:29:15 +0100, lamia napisał(a):

> no ale mnie nie przekonuje biologiczna higiena takiego materiału - w każdy
> taki materiła wchodzą bioresztki i potem pracują

W czajnikach plastikowych takoż - mikropory plastiku powiększają się pod
wplywem dużej amplitudy zmian temperatury, lędgnie się tam nie wiedzieć, co
- kiedyś wyrzuciłam dwa czajniki po kolei, bo pomimo szczegółowych oględzin
i braku zewnętrznych objawów zapach pleśni po podgrzaniu wody był paskudny.
I woda go przejmowała. Teraz tylko ceramika, mam zwykły czajnik ceramiczny,
dzbanek taki, z grzałką w środku. Pokrywka z tego samego materiału, co
dzbanek. Super.

> drewniane i plastikowe deski do chleba ok, plastukowych z Ikei ych giętkich
> (po trzy w packu) używam też do sera etc - ale jak ą już pociachane to
> lądują precz. Kazde takie nacięcie to raj dla różnych bioprocesów.

Dokładnie. Jednakże myję deski w zmywarce na najgorętszym programie.
Zresztą i tak używam głównie tego.

> Do mięs
> tylko szkło.

Bez przesady - noże się tępią na szkle. I uszy bolą :-)

15. Data: 2011-02-04 13:42:37

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie. Jednakże myję deski w zmywarce na najgorętszym programie.
może temperatura zabije, ale ile czasu między użyciem a kolejnym myciem? e
tam

> Bez przesady - noże się tępią na szkle. I uszy bolą :-)
przesada to jest faworyzwanie bakterii z deski nad bakterie z czajnika :p

16. Data: 2011-02-04 13:59:16

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> może temperatura zabije, ale ile czasu między użyciem a kolejnym myciem? e
> tam

> przesada to jest faworyzwanie bakterii z deski nad bakterie z czajnika :p

Mhm... zwłaszcza, że szkło też się rysuje, takie ciachane nożem, no ale tego
przecież nie widać.
We wszystkim trzeba zachować umiar.
Kiedy już zmienimy życie ludzi na całkowicie sterylne, w krótkim czasie
zrobi się luźniej na świecie ;)

JBP

17. Data: 2011-02-04 15:26:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Feb 2011 14:42:37 +0100, lamia napisał(a):

> może temperatura zabije, ale ile czasu między użyciem a kolejnym myciem? e
> tam

> przesada to jest faworyzwanie bakterii z deski nad bakterie z czajnika :p

Czajnik też myję w zmywarce od czasu do czasu - grzałka w nim jest banalnie
łatwo demontowalna, zostaje tylko ceramika, którą siup do zmywarki i już.

18. Data: 2011-02-04 15:27:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Feb 2011 14:59:16 +0100, JBP napisał(a):

> Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Kiedy już zmienimy życie ludzi na całkowicie sterylne, w krótkim czasie
> zrobi się luźniej na świecie ;)

Nie o to chodzi, aby zamienić środowisko w sterylną przestrzeń, lecz o to,
aby nie prowadzić niepotrzebnych hodowli.

19. Data: 2011-02-04 15:41:36

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie o to chodzi, aby zamienić środowisko w sterylną przestrzeń, lecz o to,
> aby nie prowadzić niepotrzebnych hodowli.

Może Tobie nie chodzi, bo potrafisz odróżnić uzasadnioną czystość od
bezwzględnej sterylności, ale są osoby, które przesadzają w tej kwestii, a
potem narzekają na brak odporności organizmu i/lub uczulenia "na wszystko".
Stąd moja uprzednia wypowiedź o zachowaniu umiaru.

JBP

20. Data: 2011-02-05 21:19:06

Od: "Piotrek N." <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czajnik też myję w zmywarce od czasu do czasu - grzałka w nim jest
> banalnie
> łatwo demontowalna, zostaje tylko ceramika, którą siup do zmywarki i już.

no tak, w końcu co ileś tam stopni zmywarki to nie to co temperatura
wrzątku, a chemia jest i tak na pewno spłukiwana do końca
typowo kobieca logika myślenia - "miękki jest lepszy bo nie gniecie"

prośba o interpretację przepisu
SMAKER ili SMAKOSZ?
Smalec skwarki
do wyrabiania ciasta chlebowego