pasta AJWAR

1. Data: 2002-11-29 09:48:35

Temat: pasta AJWAR
Od: m...@d...silesia.pik-net.pl szukaj wiadomości tego autora

Do czego stosować ?

Ciekawie smakuje na kanapkach , dodawałem też do zupy rybnej
( robię taką ostrą z papryką ) , do jajecznicy z pomidorami .

Jakieś inne pomysły ?

Marek

--
Never go out, and, if you do,
you'll never come back

1. Data: 2002-11-29 09:59:15

Temat: Re: pasta AJWAR
Od: walkie <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@d...silesia.pik-net.pl wrote:
> [...]
>
> Ciekawie smakuje na kanapkach , dodawałem też do zupy rybnej
> ( robię taką ostrą z papryką ) , do jajecznicy z pomidorami .

Gulasz, boef strogonow, jako marynata do miesa, do kanapek jako sos
czyli to o czym pisales - ogolnie do wszystkiego co wegierskie.
Walkie!

1. Data: 2002-11-29 12:46:29

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

walkie <w...@w...net.pl> w <news:as7djb$k3i$1@news.tpi.pl>
napisał(a):

> Gulasz, boef strogonow, jako marynata do miesa, do kanapek jako sos
> czyli to o czym pisales - ogolnie do wszystkiego co wegierskie.

Raczej bałkańskie...

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

1. Data: 2002-11-29 13:04:28

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński:
> walkie <w...@w...net.pl> w <news:as7djb$k3i$1@news.tpi.pl>

> Raczej bałkańskie...

komunistyczny przesąd. Ja dawałem ajwar do chili con carne. Ostatnio
przerzuciłem się z ajwara na adżikę domasznią i ta dodała smaku lasagne ;-)

Waldek

1. Data: 2002-11-29 13:41:45

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> w
<news:3DE765DC.9050607@ukbf.fu-berlin.de> napisał(a):

> komunistyczny przesąd. Ja dawałem ajwar do chili con carne.

Oj, po prostu mi chodziło, skąd pochodzi. A pochodzi z Bałkanów,
a nie z Węgier.

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2002-11-29 14:29:12

Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 3...@u...fu-berlin.de, Waldemar Krzok at
w...@u...fu-berlin.de wrote on 29-11-2002 14:04:

> Konrad Brywczyński:

> komunistyczny przesąd. Ja dawałem ajwar do chili con carne. Ostatnio
> przerzuciłem się z ajwara na adżikę domasznią i ta dodała smaku lasagne ;-)
>
> Waldek

Nie wiem skadsie wzial pomysl nayzwania czegos czerwonego z miesiem
strogonowem. Klasycznego strogonowa robi sie z poledwicy korjonej w paski i
smietany. Tak go wykonal Careme, ktory jest wynalazca tej potrawy. Dodatek
pieczarek jest pozniejszy, zas dodanie do tej potrawy koncentratu
pomidorowego czy ajvaru, czy papryki jak to sie u nas robi zmienia te
potrawe w calkiem inne danie, ktore w mojej opinii nie ma prawa do tej
nazwy. W Polsce natomiast nie wiedziec czemu mieso w czerwonym sosie
przyjelo sie nazywac strogowem, podczas gdy ma to wiecej wspolnego z
gulaszem czy bograczem. Jesli chodzi zas o ajvar to, jesli sie nie myle, tak
naprawde jest to handlowa nazwa firmy Podravka (ta od Vegety) dla znanej
rzeczywiscie na calych Balkanach lutenicy. Fajny efekt daje dodanie ajvaru
do klasycznego nadzienia do golabkow oraz zrobienie z niego zupy tak samo
jak pomidorowki z tym, ze pomidory zastepuje sie wlasnie ta pasta. Podac z
ryzem
Czarek

1. Data: 2002-11-29 17:53:21

Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Nov 2002 15:29:12 +0100, czarek <c...@z...dwws.pl>
wrote:

>Nie wiem skadsie wzial pomysl nayzwania czegos czerwonego z miesiem
>strogonowem. Klasycznego strogonowa robi sie z poledwicy korjonej w paski i
>smietany. Tak go wykonal Careme, ktory jest wynalazca tej potrawy.

czy mi sie tylko wydaje, czy wreszcie rosnie nam nastepca WL na
grupie? :)

ja poprosze wiecej takich postow!

pozdrowienia,
kamila
--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.

1. Data: 2002-11-29 18:10:26

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

kamila slawinska <k...@a...com> w
<news:2bafuugvv1k82tv7r6ksrp0n98m56mrln2@4ax.com> napisał(a):

> czy mi sie tylko wydaje, czy wreszcie rosnie nam nastepca WL na
> grupie? :)

Nie od dziś wiadomo, że Czarek to fachura. :-)

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

1. Data: 2002-11-29 19:54:41

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Nie od dziś wiadomo, że Czarek to fachura. :-)

on sam jednak dodaje ajwar cyt."do klasycznego nadzienia golabkow" :-)
Ilona

1. Data: 2002-11-29 20:08:18

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk>

kamila slawinska <k...@a...com> w
> [...]

> grupie? :)

Nie od dziś wiadomo, że Czarek to fachura. :-)

Tez jestem za :-)
Barbara

---

Karp pieczony z kminkiem