patelnia

1. Data: 2004-05-27 13:42:01

Temat: patelnia
Od: "Jola" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu mam komplet garnków aluminiowych ale z tych ciężkich. O
ile garnki sprawują się znakomicie to z patelni chyba nie umiem korzystać.
Wszystko (dosłownie) niemal natychmaist zaczyna się przypalać mimo tłuszczu.
Czy popełniam jakiś błąd w sztuce czy te patelnie poprostu tak mają?
pozdrawiam
Jola

1. Data: 2004-05-27 14:02:53

Temat: Re: patelnia
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tłuszczu.
> Czy popełniam jakiś błąd w sztuce czy te patelnie poprostu tak mają?

No to aluminiowych czy ciężkich. Może masz na myśli stalowe? Do mojej
stalowej patelni prawie wszystko przywiera. Używam jej tylko do duszenia, a
smażę tylko na teflonowej.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-05-27 14:07:50

Od: "Maciek" <b...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tłuszczu.
> Czy popełniam jakiś błąd w sztuce czy te patelnie poprostu tak mają?

a probowalas kiedys smazyc na mniejszym ogniu?

zalezy ile tego tluszczu lejesz

pozdrawiam maciek

1. Data: 2004-05-27 14:28:43

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tłuszczu.
> Czy popełniam jakiś błąd w sztuce czy te patelnie poprostu tak mają?

Mi też kiedyś wszystko przywierało, więc jej nie używałam. Tylko teflonowej.
Aż pewnego dnia zapowiedzieli się goście i teflonowa okazała się za mała, a
dwa razy nie miałam ochoty smażyć. I rzeczywiście w pierwszym momencie kiedy
położy się kawałki mięsa to ma się wrażenie, ze przywierają, dopiero po
chwili ( w miedzy czasie przykrywam pokrywką) wszystko ładnie "odchodzi" od
patelni.

Anet

1. Data: 2004-05-27 14:56:54

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola wrote:
> [...]
> Wszystko (dosłownie) niemal natychmaist zaczyna się przypalać mimo tłuszczu.
> Czy popełniam jakiś błąd w sztuce czy te patelnie poprostu tak mają?

U mnie jest dokładnie tak samo.
Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-05-27 16:45:14

Od: "Jola" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci Gusiek - oczywiście chodzi o stalowe :P. Co do wątpliwości Maćka
to wydaje mi się, że wyeksperymentowałam wszystko. Wszelkie wielkości ognia
oraz ilości tłuszczu, a nawet wlewanie tłuszczu na ciepłą patelnię i
rozgrzewanie go na patelni. Zawsze efekt był taki sam. Teraz już wiem, że to
tak poprostu musi być :)
dziękuję wszystkim i pozdrawiam
Jola

1. Data: 2004-05-27 18:04:27

Od: "And" <a...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie musi
Zawsze w pierwszej chwili przywiera, potem puszcza i wspaniale smaży. Dużo
lepiej niż na teflonowej
Pozdrawiam wszystkich
And

1. Data: 2004-05-27 19:05:12

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "And" <a...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> Nie musi
> Zawsze w pierwszej chwili przywiera, potem puszcza i wspaniale smaży. Dużo
> lepiej niż na teflonowej
> Pozdrawiam wszystkich

Też racja :) Jak sie juz umorduję z plackami ziemniaczanymi na stalowej -
pycha, duzo lepsze niż z teflonu :)
Ale nie mam tyle samozaparcia i zwykle idę na łatwiznę. Pozdrawiam, A.

1. Data: 2004-05-28 06:29:22

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> Zawsze efekt był taki sam. Teraz już wiem, że to
> tak poprostu musi być :)

Spróbuj usmażyć coś na smalcu, a potem nie szorować patelni tylko
umyć gorącą wodą bez detergentów.

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

1. Data: 2004-05-30 21:31:37

Od: "Jola" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, spróbuję :-)
Jola

Użytkownik "Ivan" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrawiam
> Ivan
>
> Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

Co robicie jutro na obiad??
sos ze szparagów
dobry przepis na kokosanki?
Pałeczki chlebowe